Spela in telefonsamtal

Fille

Trådstartare
Hej! Jag hade tänkt göra intervjuer via telefon till mitt examensarbete men har inte en aning om hur man spelar in samtal? Hjälp! :bow: Har en IPhone om det hjälper er att förklara för mig :)
 
Det finns en tråd om det som inte är så gammal men vi kom inte fram till något. Appen ACR är bra om den fungerar, det gör den inte för alla telefontyper men kanske för Iphone. Kolla det. Den är enkel att använda.
 
Hej! Jag hade tänkt göra intervjuer via telefon till mitt examensarbete men har inte en aning om hur man spelar in samtal? Hjälp! :bow: Har en IPhone om det hjälper er att förklara för mig :)

Som ovan påpekat så finns det appar som spelar in samtal. Använde själv ACR när jag intervjuade.
 
Jag gör en del intervjuer i jobbet och om det är möjligt skulle jag vilja tipsa dig om att göra intervjuer i videosamtal istället, t.ex. via Skype. Det var länge sedan jag använde vanliga Skype men i alla fall "Skype for Business" har inspelningsfunktion och det tillför mycket till samtalskvalitén att kunna se varandras ansiktsuttryck när man pratar.
 
Om man spelar in med iPhone lagras inspelningen hos tredjepart och kan hamna i fel händer.
Det har varit artiklar om detta i någon/några tidningar.
 
Ingen app, men idag kom jag på hur jag skulle spela in en telefonintervju. Väldigt low-tech :p
Jag tog jobbmobilen med headset, satte ena hörsnäckan i örat. Sen tog jag och kopplade i en mygga i min privata telefon och satte den andra hörsnäckan intill mikrofonen. Det var till och med så att gummit (eller vad det är) på hörsnäckan passade perfekt runt myggan, så det blev tätt. Funkade skitbra. Bättre ljud än ACR till och med. Men det var ju inte helt smidigt!

Jag läste idag att det verkar som att Google är på väg att fixa inbyggd inspelning. Men att det dröjer lite.
 
Ingen app, men idag kom jag på hur jag skulle spela in en telefonintervju. Väldigt low-tech :p
Jag tog jobbmobilen med headset, satte ena hörsnäckan i örat. Sen tog jag och kopplade i en mygga i min privata telefon och satte den andra hörsnäckan intill mikrofonen. Det var till och med så att gummit (eller vad det är) på hörsnäckan passade perfekt runt myggan, så det blev tätt. Funkade skitbra. Bättre ljud än ACR till och med. Men det var ju inte helt smidigt!

Jag läste idag att det verkar som att Google är på väg att fixa inbyggd inspelning. Men att det dröjer lite.

Jag kom på en annan variant ;) högtalare på telefon och spela in på datorn :p
 
Jag kom på en annan variant ;) högtalare på telefon och spela in på datorn :p
Jag spelade in mina exjobbsintervjuer med en app som jag googlade mig till. Gratis och jättebra. Testade med några vänner innan. Kommer inte ihåg vad den hette men kom ihåg att det fanns många som verkade bra. Det kan jj bli ganska dålig ljudkvalitet när man har högtalare och jag tänker det är viktig med så "nära känsla" som möjligt.
 
Jag spelade in mina exjobbsintervjuer med en app som jag googlade mig till. Gratis och jättebra. Testade med några vänner innan. Kommer inte ihåg vad den hette men kom ihåg att det fanns många som verkade bra. Det kan jj bli ganska dålig ljudkvalitet när man har högtalare och jag tänker det är viktig med så "nära känsla" som möjligt.

Jag hittade några appar men testade aldrig, blev med datorn istället pch upplever att det funkar :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver hjälp med min Iphone 8. Ingen hör mig när jag ringer, och inget ljud går in när jag använder appen Duolingo eller Whats up...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Stinaelin
·
IT & mobiler Hallå alla, Ni brukar ju ha svar på allt :). Vi har en skoluppgift som ska spelas in i Teams och jag vet att jag har sett det där...
Svar
2
· Visningar
501
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 651
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 389
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp