Spelar det någon roll vilken kaffebryggare man har?

Cherarriduracell

Trådstartare
Jag tänkte köpa livets första kaffebryggare i ett tappert försök att börja dricka "riktigt" kaffe hemma. Men jag vet inget om kaffebryggare! Spelar det alls någon roll vad man har för sort? Jag dricker oftast ensam men vill ha möjlighet att brygga åt ett antal gäster vid tillfälle också. Vad ska jag välja?
 
Det spelar roll, sedan är det ju alltid frågan om hur mycket man märker/bryr sig. Det är inte alla bryggare som kommer upp i temperatur, och sådant.
Många tycker att MockaMaster är bra, och det är den nog. Men det finns även billigare alternativ som gör lika bra kaffe, som den jag har Bosch TKA8013.
 
Jag som också oftast dricker ensam håller mig med en bryggtratt och häller över vatten som värms i vattenkokaren.
Men jag har mjölk i kaffet också så en del anser nog mina vanor som ociviliserade. :p
 
Jag har aldrig brytt mig/märkt någon skillnad från kaffebryggare till kaffebryggare..... Är nog ingen sofistikerad kaffedrickare...... :p
 
Senast ändrad:
Jag som också oftast dricker ensam håller mig med en bryggtratt och häller över vatten som värms i vattenkokaren.
Men jag har mjölk i kaffet också så en del anser nog mina vanor som ociviliserade. :p
Vi använder också en tratt och kokar vatten i vattenkokare. Bättre än alla bryggare jag testat!
 
Spelar roll gör det väl men sedan är väl frågan om man bryr sig. Jag bryr mig inte och har någon enkel variant från typ Rusta som hållit i säkert 10år.
 
Drömmen vore att nån som maler kaffet direkt
Men det är för dyrt så :)
Jag har nån från jula som funkar bra
 
Mina föräldrar har en perkulator, det blir så gott kaffe i den!

Jag är lat och kör på pulverkaffe haha. Tycker oftast att det blir godare än vanlig kaffebryggare :o pojkvännen har en moccamaster, men nja.. Pulverkaffe eller perkulatorkaffe ska det vara :p

Gillar smakrikt kaffe som inte blir så "rivigt".
 
Spelar roll gör det väl men sedan är väl frågan om man bryr sig. Jag bryr mig inte och har någon enkel variant från typ Rusta som hållit i säkert 10år.
Och även om man bryr sig ska man fråga sig om man tycker det är värt pengarna. Ska man få ut max så ska man väl kosta på sig någon dyr kaffesort dessutom...
 
Jag tänkte köpa livets första kaffebryggare i ett tappert försök att börja dricka "riktigt" kaffe hemma. Men jag vet inget om kaffebryggare! Spelar det alls någon roll vad man har för sort? Jag dricker oftast ensam men vill ha möjlighet att brygga åt ett antal gäster vid tillfälle också. Vad ska jag välja?
En stor skillnad mellan billiga och lite dyrare bryggare (förutom smak som redan påpekats) är tiden det tar för självklart bryggningen. Vissa billiga brygger sjukt långsamt, även när det är mindre mängd som bryggs.
Moccamastern är supersnabb, alltså verkligen så att man märker stor skillnad. Sen gör den också betydligt godare kaffe än andra billigare bryggare jag testat.

Annars är jag också fan av drop coffee med filtertratt och kokande vatten, det tar dock också rätt lång tid att brygga till många men är det bara ibland så gör det inget. Till 1 person går det också jättesnabbt.
 
Skriver under på moccamaster ❤️ Dessutom tycker jag att det spelar roll vilket pulver en har i. Min mamma brukar köra Löfbergs lila eller Gevalia och det blir inte alls lika gott som zoegas eller Arvid Nordqvist som jag brukar ha (enligt mitt tycke)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 018
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 999
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp