Spellista för bättre mående

Masqueradee

Trådstartare
Som några av er kanske vet i och med vad jag skrivit i andra trådar så har mitt mående denna höst nått nya botten-nivåer. Har aldrig i mitt liv mått såhär kasst (har kontakt med sjukvården), men jag kämpar på dag för dag.
Något jag märkt är dock hur mycket musik betyder för mig, och jag hade behövt hjälp från er fantastiska personer på Buke. Jag vill skapa en spellista som tar mig igenom när det känns som värst. Så, vad är era "dance like no one is watching", låtar som får dig att känna och sjunga med tills du blir hes? Eller; "jag blir så lycklig in i själen"-låtar!

Här kommer några av mina favoriter:

Tema hjärtesorg
Friends - Ian McConnel
Pair - Ian McConnel

Sjung tills du blir hes
This is me (greatest showman)
Värdelös - Jordbrand
Idag - Stiftelsen

Dance like no-one is watching
Flytta på dig - Alina Dececerski
Dolphin style - Death Team

Lycklig in i själen
March: Hills to climb - Tim Myers (tycker den är så jäkla powerful)

Främst fyller jag gärna på de två sistnämnda, men vill främst höra vad era "jag blir så lycklig in i själen"-låtar är :D
 
Jag gjorde en spellista till en vän som behövde lite pepp i livet för några år sedan och det är nog mycket ”power” tema men hoppas några ska passa in!

Titanium - Sia
Go your own way - Fleetwood Mac
Shake it out - Florence + The Machine
Fighter - Christina Aguilera
Shake it off - Taylor Swift
Don’t stop me now - Queen
Fuck Apologies - JoJo, Wiz Kahlifa
Move in the right direction - Gossip
Eye of the tiger - Survivor
Absolutely no decorum - The Ark

…och den som jag sprang ifrån min depression till i löpspåret: Still standing - Elton John :heart
 
Av mig får du:
NEEDTOBREATH - Outsiders
Magnus Ekelund & Stålet - Supernova
Terra - Underbara saker kommer hända oss
Gov't Mule - Soulshine
Och kanske The List av Maisie Peters. Ta hand om dig!
 
Paramore har ett album som heter After Laughter som jag fullkomligt älskar. Låtarna har ett glatt sound medan texterna berör mental ohälsa. Det känns så bra att sjunga ut sina smärtor och samtidigt kunna dansa.


:heart
 
Jag tyckar faktiskt det brukar hjälpa att sjunga "Let it go" från Frozen (Disney) högt i duschen när jag mår pissigt.
En annan gammal favorit är Chumbawamba med "Tubthumping" ("I get knocked down, but I get up again, you're never gonna keep me down...")

Min bästa "sjung tills du blir hes + dansa som om ingen ser på" är nog Händerna mot himlen (Petra Marklund) :love: Men det är svårt med musik, smaken är ju så olika. Har en spellista som heter "Happy music" och kan intyga att det har positiv inverkan att lyssna på upplyftande saker iaf. :)
 
Jag blir alltid glad av "So long and thanks for all the fish", men det kan vara så att man måste gilla Liftarens guide till galaxen för att uppskatta den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp