keramin

Trådstartare
Jag har köpt en ny dator och vill ha ett kul spel till den. Jag har spelat alla tre MYST och älskar dem. Mycket klurande och tankearbete och inte en massa dödande hela tiden, fin grafik också. Även Baldurs Gate 1 och 2 har jag tagit mig igenom men tycker inte lika bra om dem. Har lite svårt för att den enda lösningen på ett problem är att slå ihjäl.
Vet ni nåt som skulle passa en senior med spelsinnet i behåll?
 
Ett gratis spel som iofs har ett par år på nacken och julmotiv är "Passage Christmas Edition" - det är beroendeframkallande! Typiskt tjejspel tror jag, kan nog passa nån som gillar tetrisliknande saker...
Minns inte var jag laddade ner det, men testa att söka på Google på Passage och "Christmas Edition" :)

Mvh Cissi
 
Och skulle man gilla quizzar (frågesport typ) på engelska så kan jag ju alltid rekommendera It Pays To Learn - där får man betalt (inte mycket, men jag får ihop ett par dollar i månaden) och om ni går med som mina referrals så får jag ju lite extra när ni "quizzar" :o

Mvh Cissi
 
Neverwinter Nights är ett snyggt rollspel, men där dödar man ju också. Och spelet tar rätt stor plats.
 
Har funderat lite på Neverwinter Nights, storleken är inte nåt problem med detta nya monster. Min lilla bärbara kör just nu Black & White men är lite för långsam så jag hinner aldrig klicka på min creature innan han ger sig ut på illdåd. Försökte köra den på stordatorn men den vill inte. Konstigt eftersom jag har XP på båda.
Tack för tipsen förresten. Jag tar gärna emot fler. :bump:
 
Du verkar ha ungefär samma smak som mig. :D Jag har gillat:

  • The 7th Guest
  • The 11th Hour (uppföljarten till den föregående)
  • King's Quest IIV (det roligaste spel jag spelat!)
  • Myst Masterpiece och Riven (det brukar gå att köpa hela trilogin)
  • Grim Fandango (mmmmmmmmmmm humor och spelglädje)

Om du gillar Black & White kanske du även gillar andra strategispel? Min son är galen i Heroes-serien. Lite döda är det ju såklart.
 
Jag gillar Unreal... har inte spelat så mycket annat och vet inte var Unreal ligger popularitetsmässigt, men det är både problem att lösa och monster att döda. Gillar det första spelet, inte så förtjust i de nyare.
 
Vad synd. Jag kan inte heller spela, i början gick det bra men nu går det så segt på min dator så jag har inte kunnat spela på 1 år. Måste skaffa ny för jag (som aldrig annars spelar) kommer inte att överleva utan b&w :p
 
Syberia & Amerzone : Kommer från samma speltillverkare. Båda har underbart snygg grafik och handlar om att lösa mysterier och hitta ledtrådar för att ta sig vidare i spelet. Syberia II ska släppas nu i oktober och jag längtar verkligen. Otroligt välgjorda spel.

Robin Hood The Legend Of Sherwood : Detta spel har också väldigt snygg grafik. Man ska lösa olika uppdrag och man kan antingen använda list eller döda (i vissa uppdrag får man inte döda någon) sina fiender (Prins John's soldater). Spelet är väldigt roligt och tar lång tid att ta sig igenom.

Globetrotter 2 : Är ett spel där man ska resa runt och arbeta ihop till sin reskassa. På Globetrotterklubbar runt om i världen kan man få uppdrag som ger poäng och erfarenhet. Målet är att bli president för Globetrotterklubben. Påminner lite om Back Packer men snyggare grafik, olika uppdrag och möjligheter gör detta spel mycket roligare.
 
www.popcap.com har flera gratisspel (mina favoriter är Bookworm, Typer shark och Dynomite). Spelen är åt 'hjärngympa'-hållet; ord skall byggas etc. (svårt att förklara!).

Rekommenderas varmt!
 
För quizzarna får man inte in "US cash" utan bara "IPTL cash" som kan användas på sidan (köpa annonser, referrals, guldmedlemskap etc). Jag köpte mina "referrals" för länge sedan för "pengar" jag fått in genom quizzar.
Tjänar riktiga pengar gör man genom att läsa meddelanden - jag gör som så att jag öppnar IPTL-sidan samtidigt som jag öppnar Buke, mailen etc. Medan jag kollar mail etc så "kollar" :angel: jag meddelandena. Genom detta, och att jag har guldmedlemskap (12 dollar för tre månader) och således får betalt när mina referrals kollar, så får jag in minst 4-5 dollar per månad. Man kan naturligtvis få betalt även om man inte har guldmedlemskap (och alltså inte betalt en krona) men det går långsammare.
Man får betalt via check när man fått ihop 25 dollar, det kostar ju att lösa ut... Jag har valt att ha ett PayPal konto, det kostar ingenting och allt som behövs är en mailadress. Jag får då betalt så fort jag har 0,5 dollar på kontot. (Har fått ihop nästan en dollar hittills den här månaden). PayPal kan man sedan använda som betalningsmedel på en rad ställen, t ex kan man köpa böcker och betala med PayPal.
Angående guldmedlemskap - om nån av mina "referrals" skaffar guldmedlemskap medan jag har det så får jag ett par dollars bonus.

Och jag har fått betalt till mitt PayPal konto, ca 10 gånger på ca 6 veckor, allt från 0,5 till 1 dollar per gång.
Glömde en sak - när mina referrals gör quizzar så får jag också betalt per quiz, i dollar.

Sen är det ju kul att lösa quizzarna :)

Mvh Cissi (pm:a mig gärna om du vill veta mer)
 
Tack för ert engagemang. Jag letar runt i spelbutiker efter era favoriter och ser om några passar för XP, det verkar inte som om äldre spel funkar där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 679
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp