Spendera vintern utomlands

snorp

Trådstartare
Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer och sånt där kring hundarna har jag koll på, tänker på allt annat.

Söndra Frankrike, Spanien eller Portugal kan var aktuella men även nått annat land om det passar bättre. Hur hittar man boende? Hur tar man reda på hur det funkar med sjukvård om det behövs? Hur tar man redan på vilka regler som gäller för var hundarna får och inte får vara? Eftersom hundarna ska med ska det gärna gå att köra dit från Sverige.

Berätta gärna hur man går till väga och vad jag missat att tänka på.
 
1)Bestäm dig för ett land som passar dig och dina behov.
2) Gå med i olika grupper på Facebook från landet/stället du valt. Man får mycket information angående det mesta i en sån grupp. Ofta finns det separata grupper för försäljning och uthyrning av bostäder i området.
Lycka till.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 875
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 699
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 174
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp