Spex på bröllop

där var en bröllopsbingo som pågick under hela middagen (rutorna var av typen "någon säger 'jag är ingen talare men...' ", "någon sjunger en snapsvisa" etc),
Det tycker jag, som gäst, har varit väldigt roligt :)

Angående skoleken @Voeux så sist jag var på bröllop där den lektes så hade toastmadamen frågat vänner om gemensamma minnen med paret så frågorna var delvis baserade på detta. Kanske inte så svåra frågor att svara på för paret - men en påminnelse om roliga upplevelser ihop med vänner.

Det går ju även att vända på det och låta gästerna svara om en har typ blompinnar med bild på eller något som representerar personerna. Så får paret se vad gästerna tror om dem :) Och där passar det kanske ännu bättre med frågor som baseras på minnen eftersom det blir svårare att svara på för dom som inte var med men också fint att få höra roliga saker folk kommer ihåg och upplevt ihop med paret.
 
Senast ändrad:
Jag har varit med om skofrågesport. Då får paret lättsamma frågor om ”vem bestämmer hemma” ”vem tar initiativ till sex” osv osv och så sitter de rygg mot rygg på varsin stol och har en kvinno och en mans sko i varsin hand. Så höjer dom upp motsvarade för sitt svar då :)
Alltså, vill man verkligen att ens svärmor och andra människor ska veta vem som initierar sex?
 
Skogrejen påminner mycket om när min morbror fyllde år och han och frun fick hålla upp en skylt med ena sidan
som visade en pil åt sidan och den andra en pil nedåt. Pilen åt sidan betydde den andra personen och pilen nedåt en själv.
Sen alla möjliga frågor mellan himmel och jord.
Den var faktiskt ganska rolig.
Annars gillar jag bättre frågesport och helst inte bara personliga frågor utan även blandat med allmänna frågor men med anknytning till intressena. Blir ju ingen hit om någon får tio frågor om fotboll och själv inte vet något om sporten.

Och ett annat alternativ är att dela upp i lag så även gästerna får vara med. Det tycker jag blir ännu roligare när msn själv får delta.
 
Det är ju just den leken som flera av de senare inläggen handlar om. Och då med betoning på frågor som gör att man slipper sexistiska och på andra vis trista lekar. Du lyckas göra även den här i sig oskyldiga leken till ett sexistiskt och könskonservativt trams. Jag skulle gå från bordet på mitt eget bröllop, om toastmadame satte igång en lek med sådana inslag.

Jag har varit på ett bröllop där sexistiska lekar var ett tema. Det var inte lyckat. Man bör till exempel anta att nästan alla inte vill ha intima nära-sex upplevelser med någon annan random inbjuden bara för att denne har ett annat kön. Det var förfärligt.

Jag är glad att jag sluppit gå på så många bröllop, om det är nåt slags norm.

Jag är inte övertygad om att män behöver organiserad lek med sexistiska inslag som ytterligare förevändning att kunna bete sig som idioter.

Jag skulle också gått från bordet och avbrutit , men jag skulle anta att en toastansvarig skulle ha vetat att det skulle bli så och inte föreslagit det.
 
Jag har varit med och fixat en femtioårsfest där man delade in gästerna i lag och hade en frågesport med roliga frågor om den som fyllde år.

Det var ett bra sätt att få gästerna som inte var så bekanta att prata med varandra. Men det krävdes att man pysslade ihop bra lag och frågor så att det blev lika svårt för alla oavsett när man kommit in i personens liv
 
Tycker du? Jag kan förstå din poäng men på mitt senaste bröllop som jag gästade var det kvinnan som bestämde och tog initiativ till sex och mannen gjorde godaste pastan och var noggrannast med att de var matchade. (Alla frågor relaterade till parets intressen och personligheter)

Jag tror iof att man har sex i ett samkönat äktenskap också, med olika stor lust ;)

Men givetvis ska man ju ställa sådana frågor som paret är bekväma med. :)

Din observation gjorde det inte ett uns mer konservativt otramsigt. Snarare tvärtom.

I det sista håller jag absolut med. Jag tycker man ska lägga till att även andra inbjudna ska känna sig bekväma. Om man inte har ett väldigt märkligt sällskap, och även då, bör sexism, rasism, heteronormerande och homofobi läggas helt på hyllan. Och lämnas där för gott.
 
Jag har varit på ett bröllop där sexistiska lekar var ett tema. Det var inte lyckat. Man bör till exempel anta att nästan alla inte vill ha intima nära-sex upplevelser med någon annan random inbjuden bara för att denne har ett annat kön. Det var förfärligt.

Jag är glad att jag sluppit gå på så många bröllop, om det är nåt slags norm.

Jag är inte övertygad om att män behöver organiserad lek med sexistiska inslag som ytterligare förevändning att kunna bete sig som idioter.

Jag skulle också gått från bordet och avbrutit , men jag skulle anta att en toastansvarig skulle ha vetat att det skulle bli så och inte föreslagit det.
Jag har aldrig varit med om sexistiska lekar på ett bröllop. Har svårt att tro att det skulle vara en norm.
 
Jag har varit på ett bröllop där sexistiska lekar var ett tema. Det var inte lyckat. Man bör till exempel anta att nästan alla inte vill ha intima nära-sex upplevelser med någon annan random inbjuden bara för att denne har ett annat kön. Det var förfärligt.

Jag är glad att jag sluppit gå på så många bröllop, om det är nåt slags norm.

Jag är inte övertygad om att män behöver organiserad lek med sexistiska inslag som ytterligare förevändning att kunna bete sig som idioter.

Jag skulle också gått från bordet och avbrutit , men jag skulle anta att en toastansvarig skulle ha vetat att det skulle bli så och inte föreslagit det.
Det låter ju rent fruktansvärt! :crazy:
 
Jag har varit på ett bröllop där sexistiska lekar var ett tema. Det var inte lyckat. Man bör till exempel anta att nästan alla inte vill ha intima nära-sex upplevelser med någon annan random inbjuden bara för att denne har ett annat kön. Det var förfärligt.

Jag är glad att jag sluppit gå på så många bröllop, om det är nåt slags norm.

Jag är inte övertygad om att män behöver organiserad lek med sexistiska inslag som ytterligare förevändning att kunna bete sig som idioter.

Jag skulle också gått från bordet och avbrutit , men jag skulle anta att en toastansvarig skulle ha vetat att det skulle bli så och inte föreslagit det.
Men sexism betyder ju inte sex, utan diskriminering/nedvärdering pga kön. Sexistiska lekar skulle jag därför tolka som lekar som bygger på könsstereotyper. Och på ett heterobröllop är väldigt mycket högrisk för könsstererotyper - om man inte medvetet undviker dem.
 
Jag har varit på ett bröllop där sexistiska lekar var ett tema. Det var inte lyckat. Man bör till exempel anta att nästan alla inte vill ha intima nära-sex upplevelser med någon annan random inbjuden bara för att denne har ett annat kön. Det var förfärligt.

Jag är glad att jag sluppit gå på så många bröllop, om det är nåt slags norm.

Jag är inte övertygad om att män behöver organiserad lek med sexistiska inslag som ytterligare förevändning att kunna bete sig som idioter.

Jag skulle också gått från bordet och avbrutit , men jag skulle anta att en toastansvarig skulle ha vetat att det skulle bli så och inte föreslagit det.
Självklart hade toastpersonen vetat vad jag verkligen inte gillar!

Den enda gång jag har haft en fest som krävde toastansvarig, skämtade vederbörande en del om typiska festinslag som hen mycket väl visste att jag inte gillar. På ett fint sätt, alla bjöds liksom in att skratta godmodigt och snällt åt mina små egenheter. (OT, pga var inget bröllop.)
 
Självklart hade toastpersonen vetat vad jag verkligen inte gillar!

Den enda gång jsg har haft en fest som krävde toastansvarig, skämtade vederbörande en del om typiska festinslag som hen mycket väl visste att jag inte gillar. På ett fint sätt, alla bjöds liksom in att skratta godmodigt och snällt åt mina små egenheter. (OT, pga var inget bröllop.)
Men det där är väl inte så sjyst? Klantigt av toasten :down:
 
Funderar även att köpa en såndär liten låda med olika knappar på för olika ljud. Typ en tupp, en tuta, en kossa, en ringklocka, applåder osv. Någon som vet vart man kan få tag på en sådan? Tänker att det vore skoj att ha typ ett ljud för tal, ett ljud för när bruden lämnat bordet (pussar) och ett annat när brudgummen lämnat bordet.
Hos tex eknikmagasinet, partykungen. Googla ljudmaskin.
 
För några år sedan var jag på ett bröllop där toastmastern hade en tankeläsande sombrero. Hen satte hatten på någons huvud och så lästes personens tankar upp i högtalaren av personen själv (eller någon som imiterade). Var t ex någon som höll på med avel som fick hatten på sig och då hördes en utläggning om stamtavlor och inavelskoefficient (?) osv. Tror sombreron ”läste” fyra eller fem personers tankar. En nära vän, en förälder, avelspersonen, en ekonom och en vän som gift sig något år tidigare. Det var lyckat och väldigt kul. Kräver lite jobb innan att spela in tankarna, men lätt att utföra.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar :love: och hittar ingen klänning som känns helt rätt, så nu tänkte jag damma av symaskinen och försöka ge mig...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 622
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp