Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Dåså. Trump ställer in besöket i Danmark sedan den danska statsministern sagt att det inte är aktuellt att diskutera en försäljning av Grönland.

Att behöva säga något sådant. Att tvingas säga något sådant offentligt och med bibehållen värdighet. Milde tid.

Det blir inte lätt för manusförfattare inom politisk komedi att slå det här. Lika bra att ge upp och börja jobba på nyheterna istället.
 
Det blir inte lätt för manusförfattare inom politisk komedi att slå det här. Lika bra att ge upp och börja jobba på nyheterna istället.
Ja fram till nu har fantasin inte räckt till krav på att sälja stora autonoma landområden för att komma på statsbesök.

Trumpen har inte ställt in än, han bara låtsas vela.
 
Det blir inte lätt för manusförfattare inom politisk komedi att slå det här. Lika bra att ge upp och börja jobba på nyheterna istället.
Dialogen liksom:
Trump: I want to buy Greenland!
Rådgivare: Mr. President, I do not think Greenland is for sale.
Trump: I am incredibly rich!
Rådgivare: Mr. President, have you ever heard about colonialism. It is complicated, not least for Greenland.
Trump: Make America great again! Make Greenland a part of our country!
Rådgivaren förs här till vilohem. På Grönland vajar Grönlands flagga som aldrig förr. Danska politiker tar en Gammel dansk för nerverna.
 
Dialogen liksom:
Trump: I want to buy Greenland!
Rådgivare: Mr. President, I do not think Greenland is for sale.
Trump: I am incredibly rich!
Rådgivare: Mr. President, have you ever heard about colonialism. It is complicated, not least for Greenland.
Trump: Make America great again! Make Greenland a part of our country!
Rådgivaren förs här till vilohem. På Grönland vajar Grönlands flagga som aldrig förr. Danska politiker tar en Gammel dansk för nerverna.

Det är ju dock, i rättvisans namn inte första gången USA har velat köpa Grönland....
 
Dialogen liksom:
Trump: I want to buy Greenland!
Rådgivare: Mr. President, I do not think Greenland is for sale.
Trump: I am incredibly rich!
Rådgivare: Mr. President, have you ever heard about colonialism. It is complicated, not least for Greenland.
Trump: Make America great again! Make Greenland a part of our country!
Rådgivaren förs här till vilohem. På Grönland vajar Grönlands flagga som aldrig förr. Danska politiker tar en Gammel dansk för nerverna.

En annan rådgivare kanske skulle vilja harkla nåt om 22524 miljarder USD i skulder och poängen med att rika faktiskt betalar in sina ålagda skatter också efter det där med ”incredibly rich”. Fast de är nog inte där.
 
Dialogen liksom:
Trump: I want to buy Greenland!
Rådgivare: Mr. President, I do not think Greenland is for sale.
Trump: I am incredibly rich!
Rådgivare: Mr. President, have you ever heard about colonialism. It is complicated, not least for Greenland.
Trump: Make America great again! Make Greenland a part of our country!
Rådgivaren förs här till vilohem. På Grönland vajar Grönlands flagga som aldrig förr. Danska politiker tar en Gammel dansk för nerverna.
Det är det där med AMERIKA. Finns liksom inte någonstans i företällningsvärlden att det kan existera människor som INTE betraktar det som "the greatest" som man skulle kasta sig på knä för presidenten och BE om att få bli en del av.
 
Det är nog inte sista gången. Nu undrar jag, jag har en känsla av att grönländarna.... eller enklare vad vill grönländarna? Någon som vet? Någon som vet om grönländarnas situation i Danmark/EU? Bara nyfiken.
 
Kul tråd. Som att lyssna på Sveriges Vänster Tell-a-vision. Inte ett ord om vår egen ledare med drygt 25% förtroende där vi nu har skjutningar, Sprängningar, Rån och misshandel mot barn, djur och gamla, våldtäkter dagligen. Vi bryr oss inte om vårt eget land utan skrattar åt USAs president som har återfått arbetena och framförallt hoppet för det amerikanska folket. Sveriges ekonomi/ Krona, Skola, välfärd och Trygghet faller som stenar, men vad gör det när svensken som lider av konstant förnekelse och Hybris och verkar att njuta av att Repetera vänsterns alltid lika motbjudande sätt att göra narr av alla andra oliktänkande inkl. familjemedlemmar och andra länders ledare som faktiskt arbetar FÖR Folket. Även Sveriges anseende utomlands har fallit som en sten. Reinfeldt visste verkligen vad han skrev om i "Det Sovande folket ". Sent ska de vakna. För sent. Det splittrade folket. De som vet vad som pågår vs de som tror sig veta. Att vara efterklok gynnar ingen. Till skillnad från Obama som fick Fredspriset och var i krig varenda dag under sin ämbetsperiod och dubblerade Statsskulden har Trump varit diplomatisk eller ska vi säga arbetat som en affärsman och lyckats med det. Vilka har valt Löfven? Vilka stordåd har han uträttat? Ingen citerar hans grodor, felaktigheter eller rena lögner. Är ni nöjda med Nedvecklingen? Vilka styr egentligen Sverige och vad är deras mål? Wall Street bankers sponsrade och tränade bolsjevikerna för att plundra, tortera och döda det ryska folket. Jugoslavien bombades av desamma. Hur ser Sveriges framtid ut? Förstår vi vad som egentligen sker? Wallenberg hade arbetsläger i Polen under WWll och äger flera stora Riskkapitalbolag. Läs gärna lite Nutidshistoria http://larouche.se/print/566?fbclid=IwAR21kaG_ARlzSRP07hCU62bPLN7fj8-HJKgA8Cyqay3CvCkS60If6ujpx54
 
Kul tråd. Som att lyssna på Sveriges Vänster Tell-a-vision. Inte ett ord om vår egen ledare med drygt 25% förtroende där vi nu har skjutningar, Sprängningar, Rån och misshandel mot barn, djur och gamla, våldtäkter dagligen. Vi bryr oss inte om vårt eget land utan skrattar åt USAs president som har återfått arbetena och framförallt hoppet för det amerikanska folket. Sveriges ekonomi/ Krona, Skola, välfärd och Trygghet faller som stenar, men vad gör det när svensken som lider av konstant förnekelse och Hybris och verkar att njuta av att Repetera vänsterns alltid lika motbjudande sätt att göra narr av alla andra oliktänkande inkl. familjemedlemmar och andra länders ledare som faktiskt arbetar FÖR Folket. Även Sveriges anseende utomlands har fallit som en sten. Reinfeldt visste verkligen vad han skrev om i "Det Sovande folket ". Sent ska de vakna. För sent. Det splittrade folket. De som vet vad som pågår vs de som tror sig veta. Att vara efterklok gynnar ingen. Till skillnad från Obama som fick Fredspriset och var i krig varenda dag under sin ämbetsperiod och dubblerade Statsskulden har Trump varit diplomatisk eller ska vi säga arbetat som en affärsman och lyckats med det. Vilka har valt Löfven? Vilka stordåd har han uträttat? Ingen citerar hans grodor, felaktigheter eller rena lögner. Är ni nöjda med Nedvecklingen? Vilka styr egentligen Sverige och vad är deras mål? Wall Street bankers sponsrade och tränade bolsjevikerna för att plundra, tortera och döda det ryska folket. Jugoslavien bombades av desamma. Hur ser Sveriges framtid ut? Förstår vi vad som egentligen sker? Wallenberg hade arbetsläger i Polen under WWll och äger flera stora Riskkapitalbolag. Läs gärna lite Nutidshistoria http://larouche.se/print/566?fbclid=IwAR21kaG_ARlzSRP07hCU62bPLN7fj8-HJKgA8Cyqay3CvCkS60If6ujpx54
Skapa en egen tråd om du inte vill diskutera vad den här handlar om.
 
Av alla anmärkningsvärda tweets ...

Två demokratiska kongressledamöter i the squad, Israelkritiska sådana, vill åka till Israel. Trump twittrar att Israel bör säga nej. Israel beslutar om inreseförbud. Därefter ändrar sig Israel, Rashida Tlaib beslutar sig för att åka men även hon ändrar sig.
Och twittrar USA:s PRESIDENT såhär:

Visa bifogad fil 35111

Homer Simpson är fanimej mer presidentlik än Donald Trump! 😤

Men alltså, han ska ju föreställa president!
Jag fattar inte hur det kunde bli så här. Angela Merkel skulle aldrig.
 
Ja jag står långt frän Merkel politiskt men jag gillar henne. Foträt och hederlig. Ordentlig och intelligent och tar sitt uppdrag på största allvar. Herregud, jämför bara med den där Grönlandsköparen.
Ja. Det sätt många av oss gillar henne på, tycker jag visar att inte heller Ogillandet av Trump är i första hand politiskt. Ingen partitillhörighet i hela världen hade hjälpt i hans fall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 541
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp