Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Det finns faktiskt ett forest floor.

Om jag förstår rätt så är det markens översta lager, vilket består av döda växtdelar som är under nedbrytning, "komposten" som ligger ovanpå "jorden".
Har hög biodiversitet och en viktig roll i näringsämnenas kretslopp.
Så att kratta bort det är inte någon bra idé.
Det är alltså samma sak som hummus eller vad det heter? Jag blandar alltid ihop det ordet med kikärtsröran. Och jag har oftare anledning att prata om kikärtorna.
 
Det är alltså samma sak som hummus eller vad det heter? Jag blandar alltid ihop det ordet med kikärtsröran. Och jag har oftare anledning att prata om kikärtorna.
Eller förna? Kanske täcker det in båda?
Vet inte ens om det är en riktig fackterm eller mer diffust vardagsspråk.

Väldigt OT men humus är den del av förnan som är så pass nedbruten att man inte ser ursprunget till den med blotta ögat.

Vad gäller Trumpen har jag totalt gett upp hoppet... kan en sådan person komma till makten i ett av världens största länder är det bara att vänta på apokalypsen (typ).

/hon som faktiskt inte sov helt under biologistudierna...
 
Jag orkar fan inte läsa mer än rubriken. Kurderna hjälpte oss inte i Normandie.

I ett av mina jobbprojekt ingår samarbete med den rättspsykiatriska vården. Det där är sådant som deras psykotiska och svårt aggressiva patienter med förföljelsekänslor skulle kunna säga.

Om kriteriet för amerikansk hjälp och stöd utgörs av om de "hjälpte till" i Normandie undrar jag varför han är ok med vad Turkiet gör nu...
 
Trump är ett bra exempel varför vi inte ska söka karismatiska ledare.
Vi kommer bara att följa dessa i deras privata narcissism och galenskap till avgrunden.
så grå ledare utan egenintresse att hävda eller leda för en speciellt mål är i längden något som är bra för oss.
Även om det är lockande att samlas under ett baner och skrika något lätt slag ord.
men verkligheten är sällan lätt eller enkel.
När vi tror att värden är enkel får vi simpla tankar om den.
värden är så mycket mer och svårare och komplext.
och värdet på samhället kommer inte från vilka vi tycker att vi kan förtycka, utan vilka vi inte förtrycker.
 
Jag orkar fan inte läsa mer än rubriken. Kurderna hjälpte oss inte i Normandie.

I ett av mina jobbprojekt ingår samarbete med den rättspsykiatriska vården. Det där är sådant som deras psykotiska och svårt aggressiva patienter med förföljelsekänslor skulle kunna säga.
Nej för de var inte med på den sidan!
 
Väldigt OT men humus är den del av förnan som är så pass nedbruten att man inte ser ursprunget till den med blotta ögat.

Vad gäller Trumpen har jag totalt gett upp hoppet... kan en sådan person komma till makten i ett av världens största länder är det bara att vänta på apokalypsen (typ).

/hon som faktiskt inte sov helt under biologistudierna...
Med ett m alltså, humus. Och det uttalas med h-ljud i början, inte sche-ljud?

(Hon som ansträngt sig lite väl mycket för att lära sig köksarabiska.)
 
Och lite mer seriöst, och OT. En av mina bästa vänner är kurd. Hon kom hit för drygt 30 år sedan efter att ha varit guerillasoldat. Hon var FN-flykting, eller vad det kallas.

Jag är så orolig för hur hon mår nu, att jag måste samla mig för att kunna höra av mig idag och visa att jag verkligen tänker på henne nu.

Slut OT.
 
Men alltså, hans tweet igår eller när det var?
"As I have stated strongly before, and just to reiterate, if Turkey does anything that I, in my great and unmatched wisdom, consider to be off limits, I will totally destroy and obliterate the Economy of Turkey (I've done before!)." och lite till finns med i tweeten. Han älskar sig själv, det är tydligt!
"I will totally destroy and obliterate" :confused::confused: Någon anmäl honom för hot? :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 636
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 489
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp