Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Världens äldsta demokrati och bäst på demokrati, var du ironisk? O_o
Hav överseende, misstag kan begås. Satsa lite på meditation idag, tror jag. Vilket Trump skulle må bra av också. USA är världens äldsta demokrati, de var nyskapande med sina ”amendments”, heter konstitionen så? De hittade på arpanet och utvecklade internet. Världens största uppfinning någonsin är min åsikt. Fast något svår att hantera i med denna mängd av användare.
 
När Islänningarna införde demokrati med sitt Allting hade de inte ens upptäckt Amerika.
Men jag känner att det är lite off topic i denna tråd, så vi kanske ska lämna denna information därhän.
Det är åtminstone inte på grund av Trumps knäpphet som islänningarna var först.

(De amerikanska ursprungsbefolkningarna hade dock med god marginal hunnit upptäcka Amerika då.)
 
(De amerikanska ursprungsbefolkningarna hade dock med god marginal hunnit upptäcka Amerika då.)
Min poäng var inte att islänningarna var först att upptäcka Amerika, utan att de införde demokrati innan de upptäckte Amerika.
Vilket garanterat amerikanarna i USA hade gjort, när de införde sin demokrati.

Fast egentligen kan man ju undra, tillägger jag.
 
Det är åtminstone inte på grund av Trumps knäpphet som islänningarna var först.

(De amerikanska ursprungsbefolkningarna hade dock med god marginal hunnit upptäcka Amerika då.)
Och de hade ett styrsystem med levers of control som amerikanska presidenterna sedan kopierade delar av :D. (något med tex råd av grandmothers som kan tillsätta eller vräka hövdingar)
 
04:07 "She will now advise the Faith and Opportunity Initiative, a Trump program designed to give religious groups more of a voice in government programs."
Som om de inte redan har en röst där O_o
Jag läste någonstans att ca 65% av invånarna i USA har kristendomen (konservativ sådan tror jag) som religion, medan bland medlemmarna av kongressen har 90% kristendomen som religion. (Tyvärr ingen källa, men låter inte helt o-troligt.)
De får ju det att låta som att religionen är utrotningshotad i KONGRESSEN 🙄

Men om de väljer att lyssna mera ordentligt på nya testamentet och vad Jesus egentligen sa så skulle jag inte ha något emot det, det skulle leda till förändringar ändå :idea::grin:
 
Som om de inte redan har en röst där O_o
Jag läste någonstans att ca 65% av invånarna i USA har kristendomen (konservativ sådan tror jag) som religion, medan bland medlemmarna av kongressen har 90% kristendomen som religion. (Tyvärr ingen källa, men låter inte helt o-troligt.)
De får ju det att låta som att religionen är utrotningshotad i KONGRESSEN 🙄

Men om de väljer att lyssna mera ordentligt på nya testamentet och vad Jesus egentligen sa så skulle jag inte ha något emot det, det skulle leda till förändringar ändå :idea::grin:
Fast att de är kristna är ju inte så konstigt, på papperet så är det väldigt många kristna även i Sverige. Jag som så många andra är döpt som baby men sen vägrade jag konfirmera mig och har valt att gå ur kyrkan och kallar mig för ateist.
 
Som om de inte redan har en röst där O_o
Jag läste någonstans att ca 65% av invånarna i USA har kristendomen (konservativ sådan tror jag) som religion, medan bland medlemmarna av kongressen har 90% kristendomen som religion. (Tyvärr ingen källa, men låter inte helt o-troligt.)
De får ju det att låta som att religionen är utrotningshotad i KONGRESSEN 🙄

Men om de väljer att lyssna mera ordentligt på nya testamentet och vad Jesus egentligen sa så skulle jag inte ha något emot det, det skulle leda till förändringar ändå :idea::grin:

Det har gjorts undersökningar och ateist är det sista man kan bekänna sig vara om man vill kunna bli president i landet i väst.

https://www.theguardian.com/us-news...y-americans-wont-vote-in-an-atheist-president
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 600
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp