Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Fast att de är kristna är ju inte så konstigt, på papperet så är det väldigt många kristna även i Sverige. Jag som så många andra är döpt som baby men sen vägrade jag konfirmera mig och har valt att gå ur kyrkan och kallar mig för ateist.
Jag menade bara att det är en ojämn balans i procenten mellan invånarna och de som sitter i kongressen. Plus att det knappast är någon brist på religion i politiken som citatet från videon fick det att låta som.
 
Jag menade bara att det är en ojämn balans i procenten mellan invånarna och de som sitter i kongressen. Plus att det knappast är någon brist på religion i politiken som citatet från videon fick det att låta som.
Det beror på att majoriteten av de som sitter där är vita medelålders män. De representerar inget tvärsnitt av befolkningen utan ett tvärsnitt av de som röstar. Det finns ingen allmän rösträtt i USA, sin "gamla" demokrati till trots.
 
Det beror på att majoriteten av de som sitter där är vita medelålders män. De representerar inget tvärsnitt av befolkningen utan ett tvärsnitt av de som röstar. Det finns ingen allmän rösträtt i USA, sin "gamla" demokrati till trots.
True. Och det utesluter dock inte det jag skrev :)
 
9f2ff53a1124c0bfeeeaf106e3bd0f4a918c9044.pnj

O_o:cautious:
 
@Jeffery Skrev ned vad han sa i det uttalande jag såg:
"Här är mitt svar. Om ni inte var "fake news" hade ni rapporterat detta korrekt. Jag sa till ambassadören: Jag vill inget. Jag vill inte ha någonting. Jag vill inte ha quid pro quo. Säg till Zelensky, president Zelensky, att göra det rätta. Så här kommer mitt svar: Jag vill inte någonting. Jag vill inte ha någonting. Jag vill inte ha quid pro quo. Säg till Zelensky att göra det rätta. Sedan säger han: Detta är det sista ordet från den amerikanska presidenten. Jag vill inte ha någonting. Tack, allihopa."
Aftonbladets översättning, de lade till lite extra i "I want nothing" för att kunna göra det mera läsligt misstänker jag. :grin:
 
@Jeffery Skrev ned vad han sa i det uttalande jag såg:

Aftonbladets översättning, de lade till lite extra i "I want nothing" för att kunna göra det mera läsligt misstänker jag. :grin:
Det han säger är väl ofta präglat av just den typen av upprepningar. Som inte har någon mer retorisk funktion.

Men verkar vara antingen hammra-in-i-huvudet-på-lyssnaren-funktion.
Eller till för att fylla ut när han själv inte kan producera tal från tanke i tillräckligt tempo, så det inte ska bli tomrum/paus.
 
Det han säger är väl ofta präglat av just den typen av upprepningar. Som inte har någon mer retorisk funktion.

Men verkar vara antingen hammra-in-i-huvudet-på-lyssnaren-funktion.
Eller till för att fylla ut när han själv inte kan producera tal från tanke i tillräckligt tempo, så det inte ska bli tomrum/paus.
Jag misstänker den sista :cautious:
För det där skulle ju lätt kunna samlas till "Jag sa till ambassadören att jag vill inte ha någonting, ingen quid pro quo. Och att säga åt president Zelensky att göra det rätta. Det är det sista ordet från den amerikanska presidenten. Tack."
Lite kort att samla ihop en presskonferens till, plus så skulle väl halva presskåren dö av chock :D:rofl:
Men han gillar ju när hans ord fastnar i huvudet på folk, och det behöver han tydligen upprepa för - inte så slagfärdigt annars kanske :grin: Som du säger.
 
Men hur hinner denna människa med? Nu är det något med någon elitgubbe i försvaret. Marinministern får gå.

På något sätt är ändå samhället byggt på delegering. Väldigt många människor är duktiga och tar etiskt och riktiga beslut på alla olika nivåer i vårt samhälle. Det är så samhället fås att fungera. Menar han på att ledartoppen är så korrupt i USA att bara han kan ta beslut? ”Söndra och härska” kan den attityden också kanske kallas?

Läs på www.bbc.com
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50541045
 
Jag har tänkt många gånger att om Trump hade varit en fiktiv karaktär hade författaren fått dåliga recensioner. Det skulle vara orealistiskt att skriva en antagonist med så många dåliga egenskaper. Dessutom skulle det inte vara trovärdigt att en person med impulskontroll och verbal förmåga som ett dagisbarn skulle utgöra någon sorts hot.

Ibland överträffar verkligheten dikten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 600
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp