Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Trump har uppenbarligen beslutat sig för att trumpdynastin ska styra USA ”4ever”.

Fastnålad tweet på twitter. En film. Dagens datum 6/2 2020. Dagen efter impeachmentbeslutet.

Rätta mig om jag har fel men en amerikansk president har stor makt, det vet jag, men har han möjlighet att göra ivanka till sin tronföljare ? Är hantokig eller ser han bara det möjliga? Är köp och sälj mentaliteten med världsproblem en vettig metod att driva världen? Det har ju inte använts traditionellt men är människor och land enbart handelsvaror? Driver han för hårt och skapar problem , precis som han gjort tidigare i sina egna konkurser?

Vänner, forumanvändare, bygg solceller och vindkraftverk med frenesi för tillgång på energi baserar vår frihet.
Det borde inte vara möjligt men se bara på alla galningar som tagit makten och ändrar spelreglerna till sin fördel utan att bry sig om befolkningen som Hitler, Stalin och alla andra diktatorer i världen, det finns ju hur många exempel som helst😱
 
Jag var både övertygad om att han skulle frias och samtidigt förvånad över hur lätt de kunde vägra att höra vittnen :banghead:
 
Alltså. Jag tar verkligen inte lätt på dylika "åsikter". Om man gillar Trump för att han är "lite festlig", då har man uppenbarligen noll koll på konsekvenserna av karlns beteende och vad det betyder för olika grupperingar och omvärlden.
Visst är det underbart att bo i ett fritt samhälle där man faktiskt får tycka det man vill? ☺️
 
Som samhälls- och kulturanalytiker kan jag tycka att det vore underbart om folk hade större insikt över konsekvenserna av sina handlingar och vilka ord man använder i samhällsdebatten.
Som samhälls- och kulturanalytiker tycker jag väl att det vore mer proffsigt av dig att respektera att jag har en annan åsikt än dig och att du inte behöver försöka påpeka att din åsikt är rätt och att jag ska ändra min. 😅
 
Som samhälls- och kulturanalytiker tycker jag väl att det vore mer proffsigt av dig att respektera att jag har en annan åsikt än dig och att du inte behöver försöka påpeka att din åsikt är rätt och att jag ska ändra min. 😅

Nu befinner vi ju oss på ett diskussionsforum så du kan ju med all fördel argumentera för din åsikt istället för att tro att det du skriver ska lämnas därhän.
 
Nu befinner vi ju oss på ett diskussionsforum så du kan ju med all fördel argumentera för din åsikt istället för att tro att det du skriver ska lämnas därhän.
Jag tycker han är rolig för att han är en okonventionell politiker. Har varken sagt bu eller bä angående politiken han för. Det här med att skilja på sak och person liksom 🥰
 
Jag tycker inte att det är särskilt roligt när en av världens mäktigaste män uttryckt åsikter som att "det är bara att grabba kvinnor i fittan.".. särskilt inte när det är en av dennes åsikter som nästan spelar MINST roll bland alla jäkla fadäser.
Jag kan nervösskratta åt tvittrandet, men humor på riktigt är det ju egentligen inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 604
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 459
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp