Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag har lite svårt med svenskar som klagar på trump när vi har löfven. Jag tycker att de är väldigt lika förutom att lövfen är ännu mer korkad och har minimal makt i jämförelse. Jag tror att skulle han ha samma makt så skulle det nog vara exakt samma förutom att ekonomin skulle sjunka iaf.

Jag älskar när människor säger men majoriteten av folket gillar ju lövfen, ja men tydligen vill Amerika ha trump också, så det blir bara jättefånigt till slut.

Nu tycker jag personligen att trump är en idiot men det tycker jag större delen av Sveriges regering är med. Låt jänkarna, japanerna, kineserna, iranierna osv sköta sitt det finns få regeringar alla är nöjda med. Det värsta som kan hända är väl att det blir lite världskrig men det är väl en tidsfråga ändå.
 
Jag har lite svårt med svenskar som klagar på trump när vi har löfven. Jag tycker att de är väldigt lika förutom att lövfen är ännu mer korkad och har minimal makt i jämförelse. Jag tror att skulle han ha samma makt så skulle det nog vara exakt samma förutom att ekonomin skulle sjunka iaf.

Jag älskar när människor säger men majoriteten av folket gillar ju lövfen, ja men tydligen vill Amerika ha trump också, så det blir bara jättefånigt till slut.

Nu tycker jag personligen att trump är en idiot men det tycker jag större delen av Sveriges regering är med. Låt jänkarna, japanerna, kineserna, iranierna osv sköta sitt det finns få regeringar alla är nöjda med. Det värsta som kan hända är väl att det blir lite världskrig men det är väl en tidsfråga ändå.

Trump är en betydligt mer framgångsrik och kompetent person än Löfven. Bara jämförelsen blir löjlig.
 
Trump är en betydligt mer framgångsrik och kompetent person än Löfven. Bara jämförelsen blir löjlig.

Beträffande Trump så väver folk in vad de tycker om honom när de bedömer hur framgångsrik han varit. H
Jag har mest svårt för att han är så inkonsekvent.

Ena sekunden är corona ett hoax, sen är det livsfarligt, och så är det ett hoax igen. Och Kina är superbra en dag, och nästa så är Kina djävulen själv....
 
Jag har lite svårt med svenskar som klagar på trump när vi har löfven. Jag tycker att de är väldigt lika förutom att lövfen är ännu mer korkad och har minimal makt i jämförelse. Jag tror att skulle han ha samma makt så skulle det nog vara exakt samma förutom att ekonomin skulle sjunka iaf.

Jag älskar när människor säger men majoriteten av folket gillar ju lövfen, ja men tydligen vill Amerika ha trump också, så det blir bara jättefånigt till slut.

Nu tycker jag personligen att trump är en idiot men det tycker jag större delen av Sveriges regering är med. Låt jänkarna, japanerna, kineserna, iranierna osv sköta sitt det finns få regeringar alla är nöjda med. Det värsta som kan hända är väl att det blir lite världskrig men det är väl en tidsfråga ändå.

Det går inte att jämföra Löfven (efternamn börjar med en versal, inte gemen) med Trump. Jag är inte överförtjust i Löfven men till skillnad från Trump är han sammanhängande och lyssnar på de experter som finns inom olika delar av vår statsapparat.

Eftersom Sverige i allra högsta grad är ett exportland har vi inte råd med att låta andra länder "sköta sig själv" när det leder till instabilitet. Vi behöver starka och stabila handelspartners för vår ekonomis skull.
 
Jag har mest svårt för att han är så inkonsekvent.

Ena sekunden är corona ett hoax, sen är det livsfarligt, och så är det ett hoax igen. Och Kina är superbra en dag, och nästa så är Kina djävulen själv....

Det är så han är och det är så han lockar väljare i dessa tider då allt för många politiker är så försiktiga att de uppfattas som oärliga.
 
Han har ett sätt och en attityd som inte går hem o Sverige men tydligen i USA. Då kan man ju undra vad Japanerna säger om honom, dom som är så lågmälda och försiktiga. Hur som helst är han bra för USA s näringsliv. Arbetslösheten sjönk snabbt då han blev president. Nu har den stigit pga coronan. Det absolut värsta med honom är att han inte har den minsta respekt för miljöorganisationerna. Nu tänker han låta exploatera ett värdefullt vildmarksområde i Alaska.

Hans galenskaper polariserar även USA starkt. Det finns en hel del helt rimligt tänkande människor även i USA.
 
Det är så han är och det är så han lockar väljare i dessa tider då allt för många politiker är så försiktiga att de uppfattas som oärliga.

Så uppenbart fake och oärlig är bättre än försiktig? Om man är ärlig med sitt oärliga uppsåt så är det lugnt? Min begränsade hjärna har fortfarande svårt att se det positiva i att vilseleda människor med lögner.
 
Så uppenbart fake och oärlig är bättre än försiktig? Om man är ärlig med sitt oärliga uppsåt så är det lugnt? Min begränsade hjärna har fortfarande svårt att se det positiva i att vilseleda människor med lögner.

Han vann presidentvalet på ett sensationellt sätt trots att han hade såväl media som det republikanska partiet emot sig. Tror du verkligen att han skulle klarat det om han hade varit snäll och ärlig? Det premieras sällan inom politik eller inom affärslivet. Hans narcissistiska drag är en viktig anledning till hans framgångar.
 
Det är så han är och det är så han lockar väljare i dessa tider då allt för många politiker är så försiktiga att de uppfattas som oärliga.
Ja det har jag förstått. Jag har bara så svårt att förstå hur man kan uppleva någon som ärlig som vänder kappan efter vinden vid minsta vindomslag. För mig signalerar det att han absolut inte går att lita på.
 
Det går inte att jämföra Löfven (efternamn börjar med en versal, inte gemen) med Trump. Jag är inte överförtjust i Löfven men till skillnad från Trump är han sammanhängande och lyssnar på de experter som finns inom olika delar av vår statsapparat.

Eftersom Sverige i allra högsta grad är ett exportland har vi inte råd med att låta andra länder "sköta sig själv" när det leder till instabilitet. Vi behöver starka och stabila handelspartners för vår ekonomis skull.

Jag tycker då verkligen inte att han är sammhängande! Det är ju det som gör att han uppfattas korkad för att han bara svamlar? Kollar man på vissa av våra experter så känns det likadant. Ta Tegnell tex man får ju uppfattningen om att han har multipla personligheter.

Japp vi är ett exportland men vi borde inte vara det i den grad vi är nu. Vi skulle kunna klara mycket av vår försörjning själv om vi satsade på det. Det är klart att det påverkar oss hur världens största ledare agerar såväl positivt som negativt men i slutet så kan vi inte göra så mycket. Nej vi borde börja se om vårt hus istället.
 
Verkligen en mycket framgångsrik affärsman som har konkursat sex gånger

https://www.washingtonpost.com/poli...-trump-declared-bankruptcy-four-or-six-times/

Ointressant hur många gånger hans företag gått i konkurs. Det intressanta är hur han kommit ut ur konkurserna. Och uppenbarligen har han klarat sig bra.

Finns gott om affärsmän som plundrar och därefter sätter företagen i konkurs. Som jag sa lönar sig sällan ärlighet inom affärslivet.
 
Jag tycker då verkligen inte att han är sammhängande! Det är ju det som gör att han uppfattas korkad för att han bara svamlar? Kollar man på vissa av våra experter så känns det likadant. Ta Tegnell tex man får ju uppfattningen om att han har multipla personligheter.

Japp vi är ett exportland men vi borde inte vara det i den grad vi är nu. Vi skulle kunna klara mycket av vår försörjning själv om vi satsade på det. Det är klart att det påverkar oss hur världens största ledare agerar såväl positivt som negativt men i slutet så kan vi inte göra så mycket. Nej vi borde börja se om vårt hus istället.

Läs på lite om ekonomi så ser du att vi kan inte driva runt vårt land på enbart inhemsk konsumtion, vi måste ha en fungerande exportindustri.
 
Ja det har jag förstått. Jag har bara så svårt att förstå hur man kan uppleva någon som ärlig som vänder kappan efter vinden vid minsta vindomslag. För mig signalerar det att han absolut inte går att lita på.

Bland många amerikaner upplevs de med grovare språk som ärligare. De flesta andra toppolitiker i USA pratar som om de aldrig varit utanför de amerikanska kustområdena.
 
Ointressant hur många gånger hans företag gått i konkurs. Det intressanta är hur han kommit ut ur konkurserna. Och uppenbarligen har han klarat sig bra.

Finns gott om affärsmän som plundrar och därefter sätter företagen i konkurs. Som jag sa lönar sig sällan ärlighet inom affärslivet.
Visst kan affärsmän gena i kurvor och använda egna konkurser till sin fördel. Och det är bara lite tråkigt om man själv råkar vara en hederlig affärsman, som kommer i kläm i en sådan konkurs, och blir en av de som får betala för någon annans genande i kurvor.
För alla genererade vinster har åsamkat någon en förlust nån annanstans.

Nu tar vi alla och översätter ovanstående till ett land bland andra länder i en ändlig värld.
[Plats för eftertanke]
 
Jag har lite svårt med svenskar som klagar på trump när vi har löfven. Jag tycker att de är väldigt lika förutom att lövfen är ännu mer korkad och har minimal makt i jämförelse. Jag tror att skulle han ha samma makt så skulle det nog vara exakt samma förutom att ekonomin skulle sjunka iaf.

Jag älskar när människor säger men majoriteten av folket gillar ju lövfen, ja men tydligen vill Amerika ha trump också, så det blir bara jättefånigt till slut.

Nu tycker jag personligen att trump är en idiot men det tycker jag större delen av Sveriges regering är med. Låt jänkarna, japanerna, kineserna, iranierna osv sköta sitt det finns få regeringar alla är nöjda med. Det värsta som kan hända är väl att det blir lite världskrig men det är väl en tidsfråga ändå.
Det är helt okej att du inte gillar Lövfen. Varför tror du att Löfven skulle börja bete sig som en lallande idiot om han hade haft mer makt? Jag har inte sett tendenser att grodor hoppar ur munnen på honom och inte ljuger han mer än politiker i stort till skillnad från Trump. Det låter mer som om du ogillar honom och önskar att det skulle vara så än att finns någon realism. Det finns mycket att kritisera honom för, men Trump look a like är hon inte.
 
Läs på lite om ekonomi så ser du att vi kan inte driva runt vårt land på enbart inhemsk konsumtion, vi måste ha en fungerande exportindustri.

Jag har läst på om ekonomi och frugan är utbildad ekonom. Jag menar inte att vi ska driva landet som det drivs nu. Det skulle innebära stora skillnader och större uppoffringar för många.

Nu missade jag att skriva export/importland. Jag menade att vi inte ska behöva vara det i lika stor utsträckning som idag. Många förespråkar samhällets tillväxt och välfärd är viktigast. Jag menar på att det är samhällets överlevnad. När allt det är uppfyllt då kan vi prata tillväxt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 622
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 094
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 471
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp