Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Petruska

Trådstartare
Och om han låtsas, varför? Vad är poängen med en sådan strategi, om det är en strategi?

Och om han faktiskt är sådan som han framstår, hur ska en tänka för att kunna förhålla sig till det?

Hur tänker ni om Trumps "ledarstil", hans plötsliga påhitt och utspel, allt obehagligt han säger om tex kvinnor med mera?
 
Och om han låtsas, varför? Vad är poängen med en sådan strategi, om det är en strategi?

Och om han faktiskt är sådan som han framstår, hur ska en tänka för att kunna förhålla sig till det?

Hur tänker ni om Trumps "ledarstil", hans plötsliga påhitt och utspel, allt obehagligt han säger om tex kvinnor med mera?

Jag tror inte att han är rakt av så korkad som han framstår att vara. Dock tror jag att han är en totalt maktfullkomlig narcissist som inte inser hur korkad han framstår som när han kommer med sina idiotier. Han kan liksom inte se någon annans sida av saker och ting utan utgår ifrån att hans åsikt är allenarådande.

Sedan är jag övertygad om att han är en misogyn mansgris. Tyvärr inget ovanligt i dagens samhälle.
 
Jag tror inte att han är rakt av så korkad som han framstår att vara. Dock tror jag att han är en totalt maktfullkomlig narcissist som inte inser hur korkad han framstår som när han kommer med sina idiotier. Han kan liksom inte se någon annans sida av saker och ting utan utgår ifrån att hans åsikt är allenarådande.

Sedan är jag övertygad om att han är en misogyn mansgris. Tyvärr inget ovanligt i dagens samhälle.
Är det inte lite konstigt med en narcissistisk person som inte försöker framstå som smart? (Åtminstone i de fall det gäller en president?)
 
Jag tror han är sig själv rätt av. Dvs osympatisk på typ alla sätt jag kan komma på.
Mitt förhållningssätt är väl att jag hoppas det ska framstå som ett skämt efteråt. Jag bävar för att han ska bli omvald men tyvärr tror jag det.
 
Utöver @athena_arabians analys: distribuerad intelligens. Det finns hjärnor runt Trump oavsett vad som är i själva huvudet på mannen själv. Folk har tjänat mycket pengar på hans administration (bara att veta om hans tweet i förväg och kunna agera på marknaden... vi talar hela procent i vinst på stora transaktioner). Han har skyddat många etablerade maktcentra inom amerikanskt näringsliv.

En av de få människor jag har varit riktigt rädd för brukade ge sig vinn om att framstå som lite löjlig. Då kom folk ihåg honom och de sänkte sin gard. Den riktiga människan bakom var hård som sten och soldat ut i fingerspetsarna.
 
Och om han låtsas, varför? Vad är poängen med en sådan strategi, om det är en strategi?

Och om han faktiskt är sådan som han framstår, hur ska en tänka för att kunna förhålla sig till det?

Hur tänker ni om Trumps "ledarstil", hans plötsliga påhitt och utspel, allt obehagligt han säger om tex kvinnor med mera?

Jag utgår från att han är intelligent men dum i huvudet. Det är trots allt inte en alltför ovanlig kombination, även om den nu hamnat på en osedvanligt olämplig position.
 
Trump’s latest:

Invånarna i Baltimore har det sämre än folk i lägren vid södra gränsen och ingen människa vill leva där.

F3E60941-5940-4091-80F5-0BC56D02A293.png

(Bakgrunden är att demokraten Cummings skällde ut ministern för inrikes säkerhet i en utfrågning om lägren)

Jag försöker föreställa mig att Löfven skulle prata om en svensk stad på motsvarande vis. Det går inte.
 
Jag tror han är sig själv rätt av. Dvs osympatisk på typ alla sätt jag kan komma på.
Mitt förhållningssätt är väl att jag hoppas det ska framstå som ett skämt efteråt. Jag bävar för att han ska bli omvald men tyvärr tror jag det.
Jag kan fortfarande haja till när jag läser: "USAs president Donald Trump" och en millisekund fnissa åt det som ett skämt... Sen komma på att visst ja han ÄR ju det... :eek:
 
Han vill ju gärna framstå som smart, han har väl uttalat sig jättemånga gånger om hur smart han är och hur mkt han kan om precis alls. Det matchar ju inte så bra med att spela dum.
Jag tror han är sig själv. Helt uppe i sin egna lilla fantasivärld.
 
Han vill ju gärna framstå som smart, han har väl uttalat sig jättemånga gånger om hur smart han är och hur mkt han kan om precis alls. Det matchar ju inte så bra med att spela dum.
Jag tror han är sig själv. Helt uppe i sin egna lilla fantasivärld.
Sant! Jag tänkte fel. Jag tänkte mig att man försöker agera smart när man vill framstå som smart, men Trump väljer istället att hävda att han är smart. (En lättare, men tyvärr sämre strategi.)
 
  • Gilla
Reactions: via

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 539
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp