Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Av alla anmärkningsvärda tweets ...

Två demokratiska kongressledamöter i the squad, Israelkritiska sådana, vill åka till Israel. Trump twittrar att Israel bör säga nej. Israel beslutar om inreseförbud. Därefter ändrar sig Israel, Rashida Tlaib beslutar sig för att åka men även hon ändrar sig.
Och twittrar USA:s PRESIDENT såhär:

099881E8-7F9B-4B26-B713-43C3A3ABEF5A.jpeg


Homer Simpson är fanimej mer presidentlik än Donald Trump! 😤
 
Såg ett avsnitt, jag tror att det är samma dokumentär serie som @mandalaki har tittat på, där de intervjuade kort ett par killar som jag vill säga tillhör en ganska fattig nivå och som hade röstat på Trump. De tillfrågades om Trumps ekonomipolitik och att den hade förbättrat ekonomin för de allra rikaste, men de svarade att de hade fått 100 dollar i bonus och höjd lön, osv.
Mannen som dokumentären följer sade att det var liksom att de sket i att de allra rikaste blev rikare så länge de fick någon hundra dollar mer i plånboken.

Jag kan på sätt och vis förstå dem, de behöver ju de här pengarna, men det känns sorgligt också.
 
En anledning att rösta på Trump som jag hört personligen är att han är så galen att avgrunden kommer fort och USA kan rebootas snart. Iden går ut på att man befinner sig på ett långsamt sluttande plan med Obama/Clinton som till slut ändå slutar i katastrof , och då är det bättre att göra det förr än senare.

Välutbildade amerikaner som röstar på Trump.

Alltså noll förtroende för Trumps förmåga men också obefintligt förtroende för alternativen.

Märkligt resonemang.
Undra hur de tänker sig att landet ska "rebootas", genom en kollaps? Eller genom en revolution? Oavsett vad, vad händer sen? Jag tror att människoliv skulle kunna gå till spillo om det blev en sådan katastrof i fullskaligt mått. Är det bättre än att försöka göra något åt det nu? Eller har de gett upp?
 
Undra hur de tänker sig att landet ska "rebootas", genom en kollaps? Eller genom en revolution? Oavsett vad, vad händer sen? Jag tror att människoliv skulle kunna gå till spillo om det blev en sådan katastrof i fullskaligt mått. Är det bättre än att försöka göra något åt det nu? Eller har de gett upp?

Jag tror att just dessa personer har en extremt naiv tro på hur smärtfritt det skulle bli. Men amerikaner i gemen (obs! min ovetenskapliga observation) verkar ha en stark tro på sig själva och att just de ska klara sig bra oavsett vad som händer, det är andra som eventuellt råkar illa ut. På gott och ont.
 
Jag tror att just dessa personer har en extremt naiv tro på hur smärtfritt det skulle bli. Men amerikaner i gemen (obs! min ovetenskapliga observation) verkar ha en stark tro på sig själva och att just de ska klara sig bra oavsett vad som händer, det är andra som eventuellt råkar illa ut. På gott och ont.
Ja vem bryr sig om de som är beroende av samhällets hjälp 🙄
 
Dåså. Trump ställer in besöket i Danmark sedan den danska statsministern sagt att det inte är aktuellt att diskutera en försäljning av Grönland.

Att behöva säga något sådant. Att tvingas säga något sådant offentligt och med bibehållen värdighet. Milde tid.
Nej det är fantastiskt! Det också.
 
Dåså. Trump ställer in besöket i Danmark sedan den danska statsministern sagt att det inte är aktuellt att diskutera en försäljning av Grönland.

Att behöva säga något sådant. Att tvingas säga något sådant offentligt och med bibehållen värdighet. Milde tid.
Hur många stater finns det som skulle sätta sig ner och diskutera försäljning av mer än halva sitt territorium. :confused:
Mr T lär nog få sluta åka på statsbesök helt och hållet...
 
Dåså. Trump ställer in besöket i Danmark sedan den danska statsministern sagt att det inte är aktuellt att diskutera en försäljning av Grönland.

Att behöva säga något sådant. Att tvingas säga något sådant offentligt och med bibehållen värdighet. Milde tid.

Jag sitter och bara skakar på huvudet.
Fullständig parodi.

När får det ett slut, dessa tokigheter?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 627
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 094
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 473
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp