Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag har skrivit om detta tidigare men hittade nu det som störde mig när jag såg det.
tumblr_pig0nhLv5u1swms2fo2_540.gifv

tumblr_pig0nhLv5u1swms2fo3_540.gifv

tumblr_pig0nhLv5u1swms2fo1_540.gifv

tumblr_pig0nhLv5u1swms2fo4_r1_540.gifv

tumblr_pig0nhLv5u1swms2fo5_r1_540.gifv

tumblr_pig0nhLv5u1swms2fo6_r1_540.gifv


Om någon behöver hjälp med att läsa texten i bilderna - säg till!
 
En Youtube video av en amerikansk advokat går igenom vad som hänt med visselblåsaren och Trump hittills på ett bra sätt. Iallafall fram till videon kom ut ... Det kommer ut nya uppgifter hela tiden, vilket syns i videon :rofl: Men den är informativ!
 
Ja, det är vansinnigt hemskt.

Trumps brev är ju mer som någon sorts rekord i icke-diplomati från hans sida. Det skulle vara lite roligt om det inte handlade om kriget.

Alltså, en treåring som vill ha större tilldelning av lördagsgodis förhandlar ju för fan bättre!
Ja. Och det som statsvetaren säger på slutet: vilken annan administration som helst hade stoppat detta, men inte denna. Det är oroväckande.
 
Ja. Och det som statsvetaren säger på slutet: vilken annan administration som helst hade stoppat detta, men inte denna. Det är oroväckande.
Ja, de som var någorlunda sansade har väl fått vad de tål vid det här laget.

Jag är mest glatt överraskad av att USA alls står kvar, som så sett samma nation som förut. Oväntat robusta grejer, det där.

Låter han ens någon se sina spontana skriverier, eller skriver han och postar bara sen? Jag har uppriktigt ingen aning.
 
Ja. Och det som statsvetaren säger på slutet: vilken annan administration som helst hade stoppat detta, men inte denna. Det är oroväckande.
Jag misstänker nästan att de vettiga personerna med den närstående position som krävs för att få rätta/läsa igenom diplomatibrev har fått nog och slutat vid det här laget. Det måste vara en omöjlig arbetsmiljö.
De vettiga som är kvar och får landet att rulla är nog tillräckligt långt under Trump att de inte får daglig kontakt med såna här dåraktigheter.
 
...men brevet lyckades, just nu vapenstillestånd, och som den manipulatör och narcissist och dokusåpaartist han är fick Trump världens uppmärksamhet. Trumps udda varianter att förmedla USAs politik med olika länder ger möjlighet för alla att bryta de traditionella protokollen mellan diplomater är mitt intryck. Det kan säkert ha fördelar och det kan ha nackdelar. Fof, ”fort och fel”. Det verkar inte som om han insåg vad han gjorde i Syrien är uppenbart och han för över de verkliga krigen till finansiella sektorn, handelskrig och låsningar av kapital för landet och landets ansvariga etc, och då slipper vanligt folk i viss mån undan.
 
...men brevet lyckades, just nu vapenstillestånd, och som den manipulatör och narcissist och dokusåpaartist han är fick Trump världens uppmärksamhet. Trumps udda varianter att förmedla USAs politik med olika länder ger möjlighet för alla att bryta de traditionella protokollen mellan diplomater är mitt intryck. Det kan säkert ha fördelar och det kan ha nackdelar. Fof, ”fort och fel”. Det verkar inte som om han insåg vad han gjorde i Syrien är uppenbart och han för över de verkliga krigen till finansiella sektorn, handelskrig och låsningar av kapital för landet och landets ansvariga etc, och då slipper vanligt folk i viss mån undan.
Trump lyckades få ännu en form av uppmärksamhet, ja.

Dock ej av den person han skrev brevet till.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 096
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 481
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp