Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag har tänkt många gånger att om Trump hade varit en fiktiv karaktär hade författaren fått dåliga recensioner. Det skulle vara orealistiskt att skriva en antagonist med så många dåliga egenskaper. Dessutom skulle det inte vara trovärdigt att en person med impulskontroll och verbal förmåga som ett dagisbarn skulle utgöra någon sorts hot.

Ibland överträffar verkligheten dikten.
Ibland tycker jag att USA's president har i sättet likheter med den fiktiva karaktären Ignatius J. Reilly.
 
Det här är inte Trump själv, men något han gör möjligt. Det finns så jeeeeevla mycket idioti från den mannen att välja på. Men också konsekvenser i form av alla agendor han omfamnat för att vinna valet, tjäna pengar och mata sitt ego. Jag tror inte han bryr sig så mycket alls om abortfrågan, och snarare har en mer liberal hållning om man ser till äldre uttalanden.

Men för att vinna (The Donald måste ju vinna, oavsett vad. Kan ni föreställa er att spela tex TP med honom...? Tre år senare skulle han fortfarande skicka klipp som bevisade att Skövde IK inte alls vann fjärde divisionen i minigolf 1985, det var FAKE NEWS) så måste Pencetyperna med. Då passar det perfekt att styra högsta domstolen (heter det så? Hjärnsläpp) mot ärkekonservativa medlemmar. Praktiskt eftersom de generellt inte står mellan The Donald och pengar, med miljö eller något sånt trams...

Slut på svammel. Det här är det senaste, men säkerligen inte sista, framsteget för abortmotståndarna. De hade absolut strategier före Trump, men jag tror inte ens GW Bush tillåtit detta (eller snarare, han hade kanske några kvar i personalen med förmåga att säga nej)

Läs och häpna. Det är inte satir, det är inte från the Handmaids Tale.

https://www.theguardian.com/us-news...eme-abortion-bill-reimplant-ectopic-pregnancy

:arghh::crazy::(:banghead::crazy::yuck::rage::nailbiting::turd:

"It also appears to punish doctors, women and children as young as 13 with “abortion murder” if they “perform or have an abortion”. This crime is punishable by life in prison. Another new crime, “aggravated abortion murder”, is punishable by death, according to the bill."
 
Det jag känner mig rädd för dock är att han ju inte kommer bli avsatt, och hur kommer det bli sen då...?

Han kommer aldrig att bli avsatt eftersom republikanerna kontrollerar kongressen och de röstar aldrig för riksrätt för en sittande republikansk president hur galen han än är. Alla vet det men demokraterna vill ha fram så mycket smuts som möjligt om Trump inför valen hösten 2020. Det är ganska klart att demokraterna satte igång hela riksrättsprocessen så pass sent, så den är så färsk som möjligt inför valet.
 
Han kommer aldrig att bli avsatt eftersom republikanerna kontrollerar kongressen och de röstar aldrig för riksrätt för en sittande republikansk president hur galen han än är. Alla vet det men demokraterna vill ha fram så mycket smuts som möjligt om Trump inför valen hösten 2020. Det är ganska klart att demokraterna satte igång hela riksrättsprocessen så pass sent, så den är så färsk som möjligt inför valet.
Okej, jag tror det kommer ge våldsamt backfire, eftersom de som röstar på honom kommer tro han blev "frikänd"...
 
Okej, jag tror det kommer ge våldsamt backfire, eftersom de som röstar på honom kommer tro han blev "frikänd"...

Nja, genom att gräva upp allt han gjort så kan de använda det för att övertyga osäkra väljare, och ffa pga det frustrerande valsystemet i USA så får det flera att både gå och rösta och stanna hemma på samma gång. Trumpister kommer aldrig att förändra sina synsätt, men om fler republikanska väljare stannar hemma och inte röstar så är det en enorm fördel.
 
Han kommer aldrig att bli avsatt eftersom republikanerna kontrollerar kongressen och de röstar aldrig för riksrätt för en sittande republikansk president hur galen han än är. Alla vet det men demokraterna vill ha fram så mycket smuts som möjligt om Trump inför valen hösten 2020. Det är ganska klart att demokraterna satte igång hela riksrättsprocessen så pass sent, så den är så färsk som möjligt inför valet.
Mitt fetade; så är det väl inte nu efter valet till kongressen för två år sedan?
 
Är Trump impeached nu eller vad det heter? Känner att jag inte riktigt hänger med? Vad har han isf skrivit om det på twitter?
 
Impeachment innebär att ställas inför riksrätt just, men han kan fungera som vanligt nu. Och allt kan nog dra ut på tiden, tyvärr.
OK!

Och han har inte skrivit något tokigt kring detta??

Tvärförkyld, uttråkad och sitter och vaktar 2 fyrverkerirädda hundar så jag letar underhållning som du förstår :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 604
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 460
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp