Spin off på intag i värmen; er bästa drink/bål?

Gry

Trådstartare
Min favvo just nu är Beefeater Gin Pink (liten lätt sötma av jordgubbe :love: Beställningsvara på systemet) till det antingen indian tonic eller en flädercider/saft. Myntakvistar och färska eller frysta jordgubbar i. Blir läskande med lite sötma. Tycker den är fantastisk.

Har ni ngt tips på god drink eller ngt bål-liknade eller karaff-liknande man kan ha till sommarens sammankomster och grillkvällar?
 
Min favvo just nu är Beefeater Gin Pink (liten lätt sötma av jordgubbe :love: Beställningsvara på systemet) till det antingen indian tonic eller en flädercider/saft. Myntakvistar och färska eller frysta jordgubbar i. Blir läskande med lite sötma. Tycker den är fantastisk.

Har ni ngt tips på god drink eller ngt bål-liknade eller karaff-liknande man kan ha till sommarens sammankomster och grillkvällar?

Den godaste drinken är kosackernas längtan/hästspark/eller annat valfritt namn:

Saft ur 6 citroner
1 burk kokosmjölk
2 x 2 dl koncentrerad ananas/apelsinjuice
70-100 cl vodka

Blanda samman och frys in, blir som en sorbé, fördela ca 2-3 msk i glas och fyll upp med fruktsoda!
 
Jag tycker att sangria är oslagbart, framförallt vitvinsvarianten! Jag brukar göra med 1 flaska torrt vitt vin, 1 dl triple sec, en lime, en apelsin, en citron, ett gäng färska jordgubbar och typ 5 dl ginger ale.
 
Min absolut livsfarliga sommarfavorit är dry vermouth blandat med sparkling cranberry! :love:
Jag gillar också att blanda valfri gin med en skvätt apelsinjuice och Igen) sparkling cranberry, fast bitter den här gången.
Båda går utmärkt att servera i bålskål eller kannor. :)
Givetvis med frusna bär istället för isbitar.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Härlig tråd! :D

En jättegod och läskande drink är, vad vi kallar, Angosturadrinken eller Australiensarens drink, och den består av:
  • 4 cl vodka
  • 1 msk citron
  • 1 msk lime
  • 10 (eller mer) droppar angostura,
  • 2 msk sockerlag
  • Fyll upp med sprite (eller liknande).
Några isbitar i är även gott att ha. En av mina absoluta favoritdrinkar! Receptet kommer från en australiensare som tidigare hade en restaurang ute i Stockholmsskärgård nära där vi brukar vara på sommaren. Rekommenderas varmt!
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Jag har en egen Mojito-variant som jag gillar mycket:

* Iste. Jag gör iste av citrongräste själv. Det kan nog funka med färdigt också och jag gissar att naturellt eller citronsmak är bäst. I mitt iste använder jag förutom själva citrongrästeet (som bara består av citrongräs, inga teblad) råsocker, skivor av citron eller lime och kvistar av mynta och/eller citronmeliss. Jag gör det dagen innan det ska användas och ställer det i kylen.
* Mörk, smakrik rom. Helst Bacardi Oakheart.
* Is, gärna krossad.
* Citron eller lime.
* Myntakvistar.
* Mineralvatten, citrus eller naturellt.

Häll i rom i lagom mängd och is i ett lämpligt glas. Lägg i mynta. Häll på iste, så att 3/4 av glaset fylls. Toppa upp med bubbelvatten och en citron- eller limeskiva. Rör om. Mums!
 
Min favvo just nu är Beefeater Gin Pink (liten lätt sötma av jordgubbe :love: Beställningsvara på systemet) till det antingen indian tonic eller en flädercider/saft. Myntakvistar och färska eller frysta jordgubbar i. Blir läskande med lite sötma. Tycker den är fantastisk.

Har ni ngt tips på god drink eller ngt bål-liknade eller karaff-liknande man kan ha till sommarens sammankomster och grillkvällar?
Nu var jag ju tvungen att beställa en sådan! :o Lät så gott!
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Min favvo just nu är Beefeater Gin Pink (liten lätt sötma av jordgubbe :love: Beställningsvara på systemet) till det antingen indian tonic eller en flädercider/saft. Myntakvistar och färska eller frysta jordgubbar i. Blir läskande med lite sötma. Tycker den är fantastisk.

Har ni ngt tips på god drink eller ngt bål-liknade eller karaff-liknande man kan ha till sommarens sammankomster och grillkvällar?
Jag kommer ihåg att en midsommar blandade vi en god bål. Jordgubbssaft, sprite/7up, vodka och i med jordgubbar. Den blev farligt god, går även att skippa spriten och man kan blanda den precis som man vill ha den.
Funkar säkert bra med annan saft också, bara att prova sig fram. :love:
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Vi dricker mängder med Pimm's och Mojito just nu - läskande och gott! Jag gör Pimm's med Pimm's no 1 och 7up, och toppar med jordgubbar eller gurka om jag har (just nu massor med gurka i växthuset), eller utan grönsaker om jag är lat.
 
Pink grapefruit pool...
——————————
• 1 flaska rosé
•30 cl röd grapefruit juice
•5 cl grenadine

Häll grenadine, rosé och grapefruit juice i en karaff. Serveras iskall.
 
Min favoritsommardrink är Gin&Fläder. Helst hemmagjord flädersaftkoncentrat. Blanda koncentrerad saft med gin, några skivor citron och/eller lime, isbitar, toppa upp med neutralt bubbelvatten. Man kan pynta med någon kvist mynta också om man vill.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp