Spin off på intag i värmen; er bästa drink/bål?

Kör vitt eller rosévin tillsammans med valfri fryst frukt/bär (körde precis med persika, hallon och jordgubbar :love:) i mixer tills det är en härlig sörja. Går med fördel att addera rom om man vill spetsa till det lite. :up:
 
Min favvo just nu är Beefeater Gin Pink (liten lätt sötma av jordgubbe :love: Beställningsvara på systemet) till det antingen indian tonic eller en flädercider/saft. Myntakvistar och färska eller frysta jordgubbar i. Blir läskande med lite sötma. Tycker den är fantastisk.

Har ni ngt tips på god drink eller ngt bål-liknade eller karaff-liknande man kan ha till sommarens sammankomster och grillkvällar?
Jag körde den tillsammans med både indian tonic och nån slags fläderdryck, + frysta jordgubbar. Tycker att det blev väldigt läskande! Tack för tipset :up:
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Glömde ju Aperol Spritz!

1 glas:

1 dl Aperol (= en ganska kryddig apelsin/rabarber-likör)
1,5 dl mousserande vin
0,5 dl bubbelvatten (eller Sprite om man vill ha den extra söt)
Is och apelsinskivor som garnering
 
Jag är barnsligt förtjust i frozen margarita men är det varmt och jag vill ha en riktig törstsläckare att dricka mycket av ska det vara ett jätteglas med is, frysta hallon och 50/50 vitt vin och sockerdricka. Hallonen gör att det inte blir så sött.

Fryst mango mixad med vit rom och lite fruktsoda eller sockerdricka är en god sorbétliknande historia som jag äter med sked.

Jag gillar annars surt och bittert bättre än sött men en riktigt god drink är annars lika delar passionsfruktlikör, vodka, is och fylla upp med ananas och apelsinjuice. :d
 
För den som gillar sött kan jag tipsa om att blanda en flaska (750 ml) Asti Cinzano med 2 dl fläderBÄRSkoncentrat. Inte fläderblom alltså utan fläderbär. Den är röd.
Det slår man sedan i ett glas fyllt med is. Eller om det ska vara lite elegantare, typ välkomstdrink, i champagneglas med frysta hallon eller jordgubbar. Supergott!
Vill man inte ha den fullt lika söt så använder man annat valfritt, vitt torrt bubbel.
 
Min favvo just nu är Beefeater Gin Pink (liten lätt sötma av jordgubbe :love:
Alltså det här är så gott??? Vi satt ute ikväll och åt hummus och Poppables (potatischips-liknande snacks) och drack Beefeater Gin Pink med tonic och färska jordgubbar. Kan vara det godaste jag druckit på evigheter!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp