Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

0xOfs6k.gif
Jag tror jag håller mig till de här raringarna. :D
 
Här är vår 'jar of dirt' video med veckans alla fotobidrag i lokala tarantellgruppen. :D Disclaimer: det är alltså bara foton av inredda terrarier och burkar, men inga spindlar. Jag älskar hur mycket alla älskar sina burkar!
Det är spännande att se vad alla spindlarna gjort med inredningen också. :)
 
Jag fick se lilla Lala äta för första gången idag! Hen är ju så liten att hen bara äter minimala bitar uppklippt mjölmask än så länge och jag har visserligen sett dem skrumpna ihop och försvinna men aldrig aktivt sett hen mumsa. Det var trevligt! :heart
Kanske blir hen en storlek större innan sommaren är slut i alla fall. :D
 
Här är vår 'jar of dirt' video med veckans alla fotobidrag i lokala tarantellgruppen. :D Disclaimer: det är alltså bara foton av inredda terrarier och burkar, men inga spindlar. Jag älskar hur mycket alla älskar sina burkar!
Det är spännande att se vad alla spindlarna gjort med inredningen också. :)
Jag får ju säga att jag tycker att dina burkar är helt i en klass för sig jämfört med de i videon. Du inreder dem väldigt fint :)
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag får ju säga att jag tycker att dina burkar är helt i en klass för sig jämfört med de i videon. Du inreder dem väldigt fint :)

Jag har nog mer tid och färre spindlar. 😅 De är dessutom notoriska för att paja all inredning så småningom och jag har ju inte haft mina så länge. Knickers rumsterade en hel del en natt och har nog kvävt all mossa till exempel, men det är okej. De sätter en personlig flair på sina hus!

(jag kommer nog att hålla efter när de väl flyttar in i riktiga terrarium dock. Min inredning räknas ju också! :angel:)
 
Jag har nog mer tid och färre spindlar. 😅 De är dessutom notoriska för att paja all inredning så småningom och jag har ju inte haft mina så länge. Knickers rumsterade en hel del en natt och har nog kvävt all mossa till exempel, men det är okej. De sätter en personlig flair på sina hus!

(jag kommer nog att hålla efter när de väl flyttar in i riktiga terrarium dock. Min inredning räknas ju också! :angel:)
Måste de bo solo i sina lådor eller kan man ha flera i samma? Jag tänker spindlar är väl ganska kända för att äta varandra..

Annars vore det ju lite coolt att bygga som en liten stad typ. Tänk några miniaturhus eller så med träd, rabatter osv.. så det blir som att spindlarna är enorma monster i den verkliga världen typ. Eller tänk att glasa in typ ett dockhus där de får bo? Usch min värsta mardröm återskapad typ :D
 
Såhär ser Knickers burk ut nu: hen har tömt krukan helt, toppat upp med jord ovanpå, vävt lite nät för att se till så att det inte rasar och påbörjat en tunnel in åt andra hållet, mittemot krukans öppning. :love:
96516519_2681301352089143_8936092197095211008_o.jpg


Och såhär tjock har liten blivit! :D
1589204372886.png
 
Senast ändrad:
Måste de bo solo i sina lådor eller kan man ha flera i samma? Jag tänker spindlar är väl ganska kända för att äta varandra..

Annars vore det ju lite coolt att bygga som en liten stad typ. Tänk några miniaturhus eller så med träd, rabatter osv.. så det blir som att spindlarna är enorma monster i den verkliga världen typ. Eller tänk att glasa in typ ett dockhus där de får bo? Usch min värsta mardröm återskapad typ :D

Det finns några enstaka arter som kan bo tillsammans i en communal men då får man vara försiktig så att inte terrariet är för stort till exempel, då finns det risk att de blir solitära och börjar kannibalisera. De måste också vara kullsyskon.
De flesta arter måste bo en och en dock, förutom en kort tid vid parning, och olika arter går inte blanda.

Men det låter som en astuff idé! :D
 
Snällaste spindelen! :heart Haha, never mind min kameraföring och skakiga hand. Det är assvårt att nypa långtången, peta på spindlar och filma samtidigt tydligen.
 
Hur bekvämt liv är inte det där förresten :cautious: bara kura ihop, sova(?) och vänta på att någon kommer och serverar mat, helt utan någon fara som helst.
Fast det låter ju som min katt också...
 
Hur bekvämt liv är inte det där förresten :cautious: bara kura ihop, sova(?) och vänta på att någon kommer och serverar mat, helt utan någon fara som helst.
Fast det låter ju som min katt också...

Som de flesta husdjur egentligen. :D
 
Snällaste spindelen! :heart Haha, never mind min kameraföring och skakiga hand. Det är assvårt att nypa långtången, peta på spindlar och filma samtidigt tydligen.
Jag tycker det ser väldigt stadigt ut med tanke på vad du gör själv hade man ju fått ha blöja :D

Men ett gorillastativ kanske hade varit något om du planerar att filma mer? Går att nypa fast de flesta kameror/mobiler med dem och de är väldigt justerbara och inte dyra :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker det ser väldigt stadigt ut med tanke på vad du gör själv hade man ju fått ha blöja :D

Men ett gorillastativ kanske hade varit något om du planerar att filma mer? Går att nypa fast de flesta kameror/mobiler med dem och de är väldigt justerbara och inte dyra :)

Haha, det var en sådan märklig vinkel att stå i när jag försökte låta bli att vara ivägen för lampan. Finns ingen anlednng att vara darrhänt liksom. Pincetten är lång och Knickers är snäll. :D

äsch, jag dokumenterar bara för skojs skull, kul att ha när de blir större. Jag ångrar alltid hur lite jag filmade när hundarna var små. :)
 
Lilla Abbil har ömsat igen och ser ut som en gummispindel med långa, darriga ben! :love: Vi får väl se om humöret blir bättre eller inte när hen väl har hårdnat... fast jag hoppas lite sådär på en kant att hen fortsätter vara lagom bitsk och spännande. :D Hårig rumpa har hen redan fått i alla fall!

97872265_2686703191548959_553776753680580608_o.jpg

98179476_2686703261548952_1325179822372028416_o.jpg
 
Det är ingen rast och ingen ro här i huset! Nu har även Nemi Äntligen ömsat! Hen har suttit i sin grotta och matvägrat sedan lockdown började känns det som. Tagit det här med social distancing på lite för stort allvar. :D Men nu har hen också ny kostym kunde jag se genom en liten glugg på sidan av plastburken och hen har ätit en mjölmask så ny är det bara att vänta till det är dag satt komma ut så att vi får se den nya färgprakten.

Den enda jag fortfarande väntar på är familjens allra minsta pyttespindel, men jag antar att det händer så småningom. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp