Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hm, jag tror Charlotte smider ränker, hon sitter ofta och gömmer sig i ett hörn som ser allt mörkare och mörkare ut. Jag trodde spindlar bar äggsäcken med sig, men det finns kanske sånna som gömmer den med? Visa bifogad fil 45088

Var vänliga och ignorera den väldigt smutsiga fönsterkarmen, den + väggen ska målas om i år. :o
Awe! Hej på dig, Charlotte! :D
Spinnande spindlar lämnar ofta sina äggsäckar spunna i nätet eller mot en vägg, det är mer vanliga hussindlar som bär dem med sig.... ehum, så du borde nog inte vara i det där mörka hörnet och peta. :angel:
 
Hur små är de när de är "leveransklara" och hur många får man ungefär från en parning?

Det beror helt och hållet på variant och individ har jag förstått, men man bör vänta till första ömsningen innan man postar sina slings och det sker efter någon dag, Jag tror de flesta väntar lite längre. Spindlingarna är väl runt någon centimeter som minst.
Jag har ingen aning om hur många. Allt från typ femton till runt åttio eller hundra har jag sett! 😅
 
Det där är en korsspindel, de är jättevackra! :heart I min erfarenhet dyker de inte upp på samma plats varje år, men en kan ju hoppas.

jo, arten hade jag koll på. Otroligt vacker!

hoppas lite att den väljer en annan plats, nu var risken stor att gå rakt in i nätet när man gick runt hörnet
 
  • Gilla
Reactions: Sel
:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag tror Charlottes vräkning närmar sig allt mer ...
Fruktflugorna är tillbaka och jag ser mer av Charlotte nu, jag tror faktiskt hon är en korsspindel nu när jag ser mer av henne och hur väldigt stor hon har blivit. Lustigt, de jag har sett tidigare har varit mycket gråare och det är många år sedan. Jag trodde inte ens de fanns här för jag brukar hinna slänga ut allt med åtta ben så fort jag får syn på dem.

Nu hotar de med lite snö resten av veckan så hon har fått rivningskontrakt tills det blir lite varmare igen, men sen är det slut!
 
Fruktflugorna är tillbaka och jag ser mer av Charlotte nu, jag tror faktiskt hon är en korsspindel nu när jag ser mer av henne och hur väldigt stor hon har blivit. Lustigt, de jag har sett tidigare har varit mycket gråare och det är många år sedan. Jag trodde inte ens de fanns här för jag brukar hinna slänga ut allt med åtta ben så fort jag får syn på dem.

Nu hotar de med lite snö resten av veckan så hon har fått rivningskontrakt tills det blir lite varmare igen, men sen är det slut!
Snart sitter du och googlar efter en pojkvän åt henne :sneaky::D
 
Jag blev just medveten om att den här spindeln faktiskt Finns! Alltså titta bara på den! :love:
Den är naturligtvis alldeles för dyr och tydligen ganska känslig, så ingenting för en nybörjare.... men goals liksom.

typhochlaena-seladonia-l1.jpg
 
Jag glömde lägga till latinska namnet förstås. Det är en Pterytopelma sazimai. Nu ska jag bara lyckas somna och hålla tummarna tills imorgon då hon förhoppningsvis svarar och säger att jag får hämta på måndag! :D
 
Tack, jag är så pepp att få hem dem! :bump: Ja, de är slings ännu. Ungefär lika stora som ett tjuopencemynt. typ 1,5-2cm. Yttepyttepindlar! :love: Så det tar väl x antal månader innan man kan göra iordning något finare hus åt dem, men det kommer ju.
Då har du tid på dig att göra i ordning, så det är fint när de flyttar in! :D Kan man ha dem tillsammans eller är det en och en som gäller?
 
Då har du tid på dig att göra i ordning, så det är fint när de flyttar in! :D Kan man ha dem tillsammans eller är det en och en som gäller?

Precis! Jag har till och med tid att bygga mina egna små terrarium om jag vill. :)
Åh, absolut en och en annars har man inom kort bara en kvar! Majoriteten av alla arter äter ju även sina partners om de kommer åt. 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp