Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Är likadant med min Vampyria, en L029a ( en stor mal)
Henne ser jag typ en gång i månaden, och då bara kanske hennes röv😂
Har inte sett hela henne sedan jag släppte i henne i karet och det är drygt 3 år sedan nu
Bild på henne, innan jag släppte ut henne...
 

Bifogade filer

  • v7.jpg
    v7.jpg
    78,1 KB · Visningar: 22
Är likadant med min Vampyria, en L029a ( en stor mal)
Henne ser jag typ en gång i månaden, och då bara kanske hennes röv😂
Har inte sett hela henne sedan jag släppte i henne i karet och det är drygt 3 år sedan nu
Bild på henne, innan jag släppte ut henne...
L-malarna kan också vara lite lagom blyga sådär, ja. :D
 
Har sett en röd bakdel idag i öppningen på hålan och trodde det var spännande nog. Sen matade jag alla spindlar och då blev det plötsligt väldigt spännande. Men inte hos OBT:n som man kan tro.

Inte heller att BB8 (lilla Brasilian Juwel dvärgen) har ömsat idag och lämnat ett helt intakt skal var det mest spännande.

Nej det var att inne hos min Heteroscoda Makulata där ilade det runt en hel hög små 1 cm bebis tarantulas. Har liksom köpt en "tjuvbetäckt" spindel 😳. Eftersom de är så pass stora är de nog ett par månader (eller vad tror du @Sel?), lyckades få ett suddigt foto, de är snabba!

Blir spännande hur jag ska få ut dom 😱. Vanligen tar man ju ut äggsäcken och låter inte de små vara kvar hos mamman. Har inte sett säcken innan då mamma spindel vävt hela baksidan av terrariet fullt men nu när jag försökte räkna bebisar och visste det fanns en där inne hittade jag den. Lyckades inte räkna dock, så det får gärna vara en liten kull......

Väntar nu på svar från fd ägaren till gäng Nr 2 jag köpte som för ett par veckor sedan letade just sådana slings, har jag tur har hon inte hittat några. Hon kan ta så många hon vill ha gratis mot att hon fångar och tar ut alla 😆.

20210307_220352.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp