Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Vad äter såna där små?
Microsyrsor, blomflugor, delade mjölmaskar, små delade kackerlackor tex

Jag ger mina små mjölmask till de stora nog är att de kan äta de små kackerlackorna.

Gillar inte syrsor och gräshoppor, de stinker och för oljud och om en rymmer har man snart en hel koloni lös i lägenheten, dwssutom är de farliga för spindeln nör den ömsar. De kackerlackor jag har (argentinska skogskackerlackor) förökar sig inte om de kommer lös och är ofarliga för spindeln vid ömsning, till skillnad mot chokladkackerlackor som @Sel har (modigt!) de kan föröka sig explosionsartat på vift. De har doch fördelen flr spindlarna att de inte gräver ner sig som mina gör.
 
Microsyrsor, blomflugor, delade mjölmaskar, små delade kackerlackor tex

Jag ger mina små mjölmask till de stora nog är att de kan äta de små kackerlackorna.

Gillar inte syrsor och gräshoppor, de stinker och för oljud och om en rymmer har man snart en hel koloni lös i lägenheten, dwssutom är de farliga för spindeln nör den ömsar. De kackerlackor jag har (argentinska skogskackerlackor) förökar sig inte om de kommer lös och är ofarliga för spindeln vid ömsning, till skillnad mot chokladkackerlackor som @Sel har (modigt!) de kan föröka sig explosionsartat på vift. De har doch fördelen flr spindlarna att de inte gräver ner sig som mina gör.
Äsch, inte då. Jag har Shelfordella lateralis (red runners) och de bor normalt inte inomhus utan är också en skogskackerlacka och förökar sig inte i vårt klimat. :)
 
Ah, mindes fel! Hur funkar dom, tycker du de lättare blir uppätna för att de inte gömmer sig?
Alla mina spindlar absolut Älskar dem! Men de är för små för de större egentligen (om man inte vill mata flera i varje omgång) och växer bedrövligt långsamt tycker jag. Har pratat med fler som tycker det är svårt att ha tillräckligt med vuxna rackor att mata med om man inte har en jättekoloni.
Jag försöker inte odla mina alls så de bor i rumstemperatur. Det är kanske därför de inte växer så fort heller. :)

De är förbaskat snabba också och lite knepiga att fånga, men det är ju det som gör att tarantellerna tycker så bra om dem. inte stilla en sekund! :D
 
Det blev en Chilobrachys huahini och en Thrixopelma lagunas. :heart

Inte lika orange som en OBT; men snygg ändå! :)
huahini2.jpg


Och så en sådan här läckebit!
maxresdefault.jpg
 
Mer bilder! :D Matning för ett gäng ikväll, så Nemi fastnade på bild igen, och Knickers är på dåligt humör. Första gången jag sett en hotposition från en av mina curlys och hon ser inte ens ut att mena allvar. 😅

164917728_2936583846560891_4355325371411668242_o.jpg

164858109_2936583753227567_6793362057945919227_o.jpg


Knickers. Så arg! :D
164974068_2936584173227525_8765522747604625928_o.jpg

164822423_2936584073227535_6882117016573353716_o.jpg

165274335_2936587216560554_8624684165093996377_o.jpg
 
Igår under videosamtalet tog en av deltagarna ut en mogen äggsäck från sin T. albopilosum och öppnade den live. Hon särade sedan på småttingarna och plockade bort eventuella dåliga ägg medan vi surrade. Det hela slutade med runt 560 levande ägg med ben. Hoppsan! :D
2021-04-03 (4).png
 
Igår under videosamtalet tog en av deltagarna ut en mogen äggsäck från sin T. albopilosum och öppnade den live. Hon särade sedan på småttingarna och plockade bort eventuella dåliga ägg medan vi surrade. Det hela slutade med runt 560 levande ägg med ben. Hoppsan! :D
Visa bifogad fil 67387
Ska vara glad för mina under 100 då alltså 😄. Har förresten blivit av med dom. Bytesaffär, fick 8 andra spindlar och han tog alla små utom en som jag behöll. Fast har sett minst en inne hos mamman som vi måste ha missat, få se om jag kan få ut den eller om den får bli mat åt henne.
 
Ska vara glad för mina under 100 då alltså 😄. Har förresten blivit av med dom. Bytesaffär, fick 8 andra spindlar och han tog alla små utom en som jag behöll. Fast har sett minst en inne hos mamman som vi måste ha missat, få se om jag kan få ut den eller om den får bli mat åt henne.
Ja verkligen! :D Sedan kan ju dina ha varit ganska många fler från början egentligen, det vet man inte. Vi pratade om det i chatten igår och en av grabbarna sade att en L.p ofta kan ha runt 800-1000ägg i en säck, så han lämnade dem alltid tillsammans så att de själva får reducera antalet ooch bara de allra bästa klarar sig. Makes sense ändå.
Låter som en helt okej deal du fick till igen!
Bara att vänta och se.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp