Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

De itter definitivt mest i sitt hörn, eller i sitt hål. Det är därför det är lite bortkastat med stora terrarier/burkar åt dem, de väljer sin spot, gör sitt bo och lever där. De allra flesta taranteller är opportunistiska rovdjur och äter bara när något råkar knalla förbi, jämfört med till exempel vargspindeln, hoppspindeln och andra som jagar aktivt.
Enda gången de vandrar är som slings (antar jag) och könsmogna hanar i jakt på partner.
Det var det jag misstänkte! Jag tänkte att dom kanske var mer aktiva på natten eller något.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
EA926E76-C1E6-4CBB-9215-286DB9E6EAD5.png
Halloween kakor åt @Sel och alla andra i tråden.
 
Jag har tittat på den arten sååå länge! :love: Det var den första tarantellen jag någonsin kom i kontakt med för nästan tjugo år sedan.
Älskar hennes små spinnerets!
Dom är fina men tyvärr väldigt sällan jag ser dom (har två) ser oftast bara spår av att dom varit ute (möblerar gärna om sitt terrarium) men igår var hon upptagen med att spinna mitt på dagen!
 
Dom är fina men tyvärr väldigt sällan jag ser dom (har två) ser oftast bara spår av att dom varit ute (möblerar gärna om sitt terrarium) men igår var hon upptagen med att spinna mitt på dagen!
Pet holes. :D Men det gör det ju extra speciellt när man får syn på dem!
 
Jag föredrar bra mycket den här sidan uppåt än den med hål efter benen 🙈 :rofl:
Det är rätt sida upp, jag har bara lagt locket på över hålen. Oavsidan på huvudet trillar liksom alltis loss, så man får leta rätt på det och limma på om man vill att det ska se vettigt ut. :D
 
Det är rätt sida upp, jag har bara lagt locket på över hålen. Oavsidan på huvudet trillar liksom alltis loss, så man får leta rätt på det och limma på om man vill att det ska se vettigt ut. :D
Lägg locket på även i fortsättningen spindlarna! 🙈 :rofl:
 
  • Haha
Reactions: Sel
Här syns tydligt kontrasten mellan gammalt och nytt, hon såg verkligen sliten ut men nu är det blå tillbaka. :love: Just nu gömmer hon sig förstås, men det här var sista bilden jag fångade innan jag var tvungen att gå till jobbet. Hon ser säkert helt fantastisk ut nu!
254543799_3099936523558955_8539796556646222038_n (2).jpg
 
Här syns tydligt kontrasten mellan gammalt och nytt, hon såg verkligen sliten ut men nu är det blå tillbaka. :love: Just nu gömmer hon sig förstås, men det här var sista bilden jag fångade innan jag var tvungen att gå till jobbet. Hon ser säkert helt fantastisk ut nu!
Visa bifogad fil 79271
Wow!
Hehe jag är fortfarande helt fascinerande av att spindlar ömsar skin :D
 
  • Hjärta
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp