Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Underskattad art tycker jag, han är ju så himla rolig också. :heart Visst har du en klugi? Hur växer den?
Min klugi växer på bra och skulle säkert växa fortare om den fick mat så ofta som den vill. Riktigt matvrak! Har en paraphybana med 🙂, den växer enormt! Efter sista ömsnimgen var den liksom dubbelt så stor 😱.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Min klugi växer på bra och skulle säkert växa fortare om den fick mat så ofta som den vill. Riktigt matvrak! Har en paraphybana med 🙂, den växer enormt! Efter sista ömsnimgen var den liksom dubbelt så stor 😱.
Visst är det roligt! Älskar när de växer.
Jag uppdaterade min klugi i förrgår också för jag har en bestämd känsla av att hen är näst på tur för en ömsning, och de brukar ju som du säger hoppa en storlek eller två. :D
 
Visst är det roligt! Älskar när de växer.
Jag uppdaterade min klugi i förrgår också för jag har en bestämd känsla av att hen är näst på tur för en ömsning, och de brukar ju som du säger hoppa en storlek eller två. :D
Hur många och vad har du nu? Börjar bli en hel del eller? 😉😄
 
Abbil skrämde för övrigt SKITEN ur mig idag. Jag öppnade hela locket för att städa bort lite döda plantor och generellt fippla i burken. ingen spindel syntes någonstans - alltså är han i sitt bo. Finemang liksom! Tills jag drog up en mossbit som satt fast i hans nät och en ENORM, svart best plötsligt kommer utrusande ur hålan! 😱 😂 Herregud! Rackarn har ömsat utan att jag märkt något och växt säkert två centimeter, det är ingen fråga om vem som är störst i samlingen längre.

Abbils burk är 35 x 20cm. 🥰
182943445_2965233640362578_5686455942275607807_n.jpg

181669833_2965233763695899_6860198220075502252_n.jpg
Jag hade kissat på mig :p
 
Jag skulle aldrig våga ha spindlar, men jag har gråsuggor nu.
Först hade jag dem som städare hos mina afrikanska jättelandsnäckor. Nu har jag dem som levande foder till mina fiskar. Och avfallshantare.
Har Dairy Cows och Grå tropiska dvärgar
Bild på mina kossor
 

Bifogade filer

  • 20210507_183807.jpg
    20210507_183807.jpg
    429,7 KB · Visningar: 40
Verin har äntligen gjort sig hemmastadd i sin burk. :heart Ajöss till vattenskålen, men det blev ju så läckert!
184361804_2969614813257794_2099644718788765477_n.jpg


Och min lilla dyrgrip, Taz, mumsar på en bit mjölmask och visar upp sina blue fangs. Häftigaste lilla spindeln!
184377004_2969614866591122_6725141972586978041_n.jpg

184143841_2969614926591116_6168934773356269173_n.jpg
 
:eek: :eek: :eek:
Vad har hänt med min favoritspindel!? Vad vuxen hon ser ut!!! Nu blir hon lilla rödrumpan istället för feta vindruvan då :rofl::love: Så fin! :heart
Plötsligt händer det! :D :love: Hon är så läcker! Det syns inte riktigt i bild, men hennes carapace är verkligen guldfärgat. Jag förstår verkligen inte varför artens common name fokuserar på rumpan när det är carapacen som är så unik.
Lilla rödrumpan går hon säkert med på! 😊
 
Lilla blå blev väldigt sur på mig i morse när jag vattnade hennes murgröna. 😅 Första gången jag sett henne ha humör, hon brukar vara så himla chill.Visa bifogad fil 70047
Åh nu ser hon ju iofs lite sur ut på bilden men jag känner nästan nu att jag skulle vilja prova att hålla i en, om den är tillräckligt sävlig.. :D

Blev tyvärr varse igår att fobin är högst levande irl då en ganska liten spindel landade på min hand när jag höll på att flytta på en balkonglåda. Dels slog jag handen jävligt hårt i räcket så jag är lite blå nu, plus att jag var knäsvag i typ en halvtimme efteråt. Dumma, dumma fobi, det är ju häftiga djur egentligen :(
 
Åh nu ser hon ju iofs lite sur ut på bilden men jag känner nästan nu att jag skulle vilja prova att hålla i en, om den är tillräckligt sävlig.. :D

Blev tyvärr varse igår att fobin är högst levande irl då en ganska liten spindel landade på min hand när jag höll på att flytta på en balkonglåda. Dels slog jag handen jävligt hårt i räcket så jag är lite blå nu, plus att jag var knäsvag i typ en halvtimme efteråt. Dumma, dumma fobi, det är ju häftiga djur egentligen :(
Jag tycker att de är rätt häftiga att hålla i :heart, men det är lite problematiskt eftersom de inte går att "träna" ens i samma utsträckning som reptiler - man vet helt enkelt aldrig om de plötsligt ilar iväg så jag skulle vara hemskt försikig med att ens låta någon som är säker hålla en i handen. Eventuellt lägga handen på golvet och låta spindelen promenera över. Slingsen håller jag i utan problem om de är på det humöret, de är ju inte lika ömtåliga... men då kan man lika gärna hantera en "vanlig spindel" nästan. :D
Det är jättekul att läsa att du ens känner dig lite sugen däremot! :heart

Fobier är ett jäkla härke! :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp