Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Lilla Taz kom ut för första gången efter ömsningen idag! Flera millimeter större! :D Hen har frtfarande ett 'gimpy' ben dock som jag trodde skulle laga till sig på en gång, lite skumt att det inte gjorde det.
1623348298685.png
 
Vad fotogenisk den på första bilden var :)

Ser ut som bin nästan fast i spindelformat.
Visst är de nästan söta? :D 🥰
Nummer två är lika rund och go men ville absolut inte sitta stilla en sekund, så jag gav upp och lät hen kila ned i sin nya burk istället.
 
Visst är de nästan söta? :D 🥰
Nummer två är lika rund och go men ville absolut inte sitta stilla en sekund, så jag gav upp och lät hen kila ned i sin nya burk istället.
Nja söt vet jag väl inte men rätt fin :D

Helt klart mindre obehagligt när benen inte är så fasligt långa och den är lite mer sammetsliknande än hårig.
 
Nja söt vet jag väl inte men rätt fin :D

Helt klart mindre obehagligt när benen inte är så fasligt långa och den är lite mer sammetsliknande än hårig.
Jag köper rätt fin! :D

Det är när de är lite "chunky" sådär som folk verkar tycka att de är mer okej, fast de flesta som inte gillar vanliga spindlar verkar tycka att ju mer hår desto bättre. Som Nemi ungefär. 🥰
 
Jag köper rätt fin! :D

Det är när de är lite "chunky" sådär som folk verkar tycka att de är mer okej, fast de flesta som inte gillar vanliga spindlar verkar tycka att ju mer hår desto bättre. Som Nemi ungefär. 🥰
Som sagt det är jättesvårt att pinpointa exakt vad det är som är så obehagligt. På dessa ser ju pälsen ut som sammet, det blir liksom mjukt och trevligt?

Det värsta är helt klart husspindlar, ju större desto värre. Där är det helt klart en förvärrande faktor att man kan se att de liksom är.. pälsiga, tvärtom alltså.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Som sagt det är jättesvårt att pinpointa exakt vad det är som är så obehagligt. På dessa ser ju pälsen ut som sammet, det blir liksom mjukt och trevligt?

Det värsta är helt klart husspindlar, ju större desto värre. Där är det helt klart en förvärrande faktor att man kan se att de liksom är.. pälsiga, tvärtom alltså.
Jag tror ju mindre/kortare ben desto bättre oftast funkar. :D Sedan kommer jag inte ihåg om det var du eller någon annan som tyckte att "hoppspindlar" var värre än ändra eller inte, de är ju annars den art som vinner allas hjärtan just för att de är fluffiga och faktiskt ser bra genom alla ögon, så att de "lägger huvudet på sned" och generellt agerar mer interaktivt än andra spindlar som oftast ser väldigt dåligt. :)
 
Som sagt det är jättesvårt att pinpointa exakt vad det är som är så obehagligt. På dessa ser ju pälsen ut som sammet, det blir liksom mjukt och trevligt?

Det värsta är helt klart husspindlar, ju större desto värre. Där är det helt klart en förvärrande faktor att man kan se att de liksom är.. pälsiga, tvärtom alltså.
Jag kom tänka på de där små husspindlarna med bara typ en knappnål till kropp och resten mycket längre trådben.. :bag:
 
Vilken fin grön färg på rumpan!

Kan spindlar dock utveckla nya ben om de tex bryter av ett ben? 🤔
Men det är ju fangsen du ska titta på! :D

Absolut, lätt som en plätt. De kan i princip regenera vad som helst så länge de kan hålla sig vid liv till nästa ömsning. Rena rama mutanterna!
En tappad fot borde med andra ord vara rena rama barnleken så jag är väldigt förvånad över att den inte växte ut helt perfekt. Jag har hört av mig till säljarna i alla fall, bara så att de vet eftersom det var en rätt dyr spindel.
 
Men det är ju fangsen du ska titta på! :D

Absolut, lätt som en plätt. De kan i princip regenera vad som helst så länge de kan hålla sig vid liv till nästa ömsning. Rena rama mutanterna!
En tappad fot borde med andra ord vara rena rama barnleken så jag är väldigt förvånad över att den inte växte ut helt perfekt. Jag har hört av mig till säljarna i alla fall, bara så att de vet eftersom det var en rätt dyr spindel.
Åh nu såg jag den blåa färgen 😅 Det gröna poppade ut mera bland det svarta, och så älskar jag olivgrönt :love:

Vad märkligt isåfall, då bör det kanske vara något som spindeln fick med sig i generna och inte tex en olycka där den förlorade en bit av benet? 🤔 Har det vuxit ut något alls eller har det kvarvarande benet bara växt i samma takt som resten av kroppen?
 
Pepsi, Typhochlaena seladonia
20210527_233028.jpg

Då jag måste fota alla för ett tillstånd att ha tarantulas kommer här några bilder. Men måste få "beklaga" mig. Listan på vilka som anses "farliga" är total ologisk. Denna lilla dvärgspindel som inte är farlig alls står på listan medan flera rätt potent giftiga old world arter inte är med.
I stället är nästan alla new world med.

New World försvarar sig med att sprätta brännhår som iof kan klia rätt ordentligt men inte mer och därför rekommenderas de i första hand till nya i hobbyn. Old World försvarar sig med att bitas och en del har gift nog att du kan bli ordentligt dålig i flera dagar och till och med kan behöva sjukhusvård.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp