Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Lilla Blå i sin nya kostym syntes också till inatt. 😍

246780757_3102583103294297_8540733256778109262_n.jpg
 
Jag blev orimligt nyfiken på att se din orm efter inlägget i en annan tråd, kan man få det? :bump:
Eller du kanske har fler? Och jag kanske har sett den förut, men ändå :laugh:
(Ursäkta trådkapning)
 
Jag blev orimligt nyfiken på att se din orm efter inlägget i en annan tråd, kan man få det? :bump:
Eller du kanske har fler? Och jag kanske har sett den förut, men ändå :laugh:
(Ursäkta trådkapning)
Jag har två, men jag antar att vi pratar om MoaBoa här. :D Och det är klart man kan! Hon är ju så söt. :heart Jag tror det kan finnas några bilder i reptiltråden, men jag ska se vad jag kan gräva upp.
 
Inte skarpaste kniven i byrålådan - trots att det är dit hon rymmer hela tiden. 😊 :love:
Jag kommer ihåg att det var någon som ville fotografera dina ormar (och ev spindlar?) någon gång det här året, blev lite nyfiken på hur fotona blev. Är dessa möjligen några av dem?
 
Jag kommer ihåg att det var någon som ville fotografera dina ormar (och ev spindlar?) någon gång det här året, blev lite nyfiken på hur fotona blev. Är dessa möjligen några av dem?
Den första är det, de andra tar jag äran för. :D Jag har postat ett par andra i bildtråden under allmänt, men vi hann tyvärr inte emd några spindlar innan det blev för kallt ute. Kanske nästa sommar. :)
 
Jag börjar alltid fundera på Varför teckningen blivit på det viset hos just den här tarantellen. Just nu, som liten, är hen dessutom lite neongrön på rumpa och rygg, med rosa ben, svarta sockar och gula strumpeband.
Som äldre kmmer hen att bli mörkt, mörkt brun, nästan svart, över hela krooppen men fortfarande ha samma slående neonblå fangs.
ingen skillnad i färgen mellan honor och hanar. Det är så skumt. Vad är funktionen egentligen? :)
Tarantellfärger generellt är ett helt eget avsnitt.
 
Jag börjar alltid fundera på Varför teckningen blivit på det viset hos just den här tarantellen. Just nu, som liten, är hen dessutom lite neongrön på rumpa och rygg, med rosa ben, svarta sockar och gula strumpeband.
Som äldre kmmer hen att bli mörkt, mörkt brun, nästan svart, över hela krooppen men fortfarande ha samma slående neonblå fangs.
ingen skillnad i färgen mellan honor och hanar. Det är så skumt. Vad är funktionen egentligen? :)
Tarantellfärger generellt är ett helt eget avsnitt.
Det är inte framavlat?

Om inte så tänker jag att starka färger i naturen kan tjäna som en varningssignal. Kanske den vill varna predators - jag har minsann stora, vassa (möjligen giftiga) fangs! Titta hur stora de är! Du vill inte ta risken och äta mig :sneaky:
 
Det är inte framavlat?

Om inte så tänker jag att starka färger i naturen kan tjäna som en varningssignal. Kanske den vill varna predators - jag har minsann stora, vassa (möjligen giftiga) fangs! Titta hur stora de är! Du vill inte ta risken och äta mig :sneaky:
Sedan med evolutionen har det blivit bättre för de med starkare färger just där, pga predators faller tydligen för det, och de kan föra vidare sina gener. Vilket leder ju till ännu starkare färger.
 
Det är verkligen en häftigt knall blå färg, den lyser! :love:
Kan även tänka mig att det är något slags uv ljus som vissa djur kan se, kanske deras naturliga fiender kan se det och tolkar det som en varning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp