Hippocampus

Trådstartare
Vad är ert bästa tips att ta bort spindlar? Anticimex säger husmors-tips eller saneringsfirma.
Vad är era bästa husmorstips?

Jag hittar inte deras bo, men de måste vara inne i huset… nån med erfarenhet?
 
Vad är ert bästa tips att ta bort spindlar? Anticimex säger husmors-tips eller saneringsfirma.
Vad är era bästa husmorstips?

Jag hittar inte deras bo, men de måste vara inne i huset… nån med erfarenhet?

Spindlar bor generellt inte tillsammans, så de har nog inte "ett" bo på så vis. Är det småttingar kan ju en äggsäck ha kläckts nyligen och då kommer de att flytta ut. :)
 
Jag hade ringt Anticimex eller liknande och frågat. Hade aldrig stått ut med den mängden inomhus. Huva.
Ändrat, ser nu att du redan ringt... Saneringsfirma hade jag kontaktat och frågat om kostnad eller om de har tips vart en kan vända sig.
Saneringsfirmor rekommenderar husmorstips. De sanerar också fasader, tydligen extremt sällan inomhus. Visst, spindlarna kan ju klättra in genom fasaden men känns inte riktigt så, ser inga där heller. Jag har ingen källare eller vind utan krypgrund.
Ser inte var de kommer ifrån.
 
Vad är ert bästa tips att ta bort spindlar? Anticimex säger husmors-tips eller saneringsfirma.
Vad är era bästa husmorstips?

Jag hittar inte deras bo, men de måste vara inne i huset… nån med erfarenhet?
Anticimex har sprayat vår fasad några gånger. Det har ingått i hemförsäkringen och inte kostat något. Numera har vi normalt med spindlar inne dvs bara någon enstaka någon gång ibland.
 
Så här skriver Växjöbostäder:

Här är fem enkla tips för att bli av med spindlar i och utanför din lägenhet:

1. Pepparmint

Spindlar gillar inte pepparmint. Du kan placera tepåsar med pepparmint, där spindlarna brukar hålla till, så kommer de att ge sig av illa kvickt. Har du pepparmyntsolja hemma, stryka oljan tunt på golvlister och springor, där spindlarna kan ta sig in.

2. Cederträ

De flesta kryp och insekter gillar inte doften av cederträ och funkar även bra om du vill bli av med spindlar. Placera cederträringar eller cederträblock, där du ser att spindlarna brukar hålla till. Det finns även cederträolja som du kan stryka på tunt där du ser att spindlarna håller till.

3. Vinäger och citron

Spraya på utsatta ställen med lika delar vatten och vitvinsvinäger och husspindlarna är ett minne blott. Citron är också effektivt för att bli av med spindlar, gnid in citron på fönsterbrädan eller golvlisterna så flyr spindlarna. Eller använd rengöringsmedel med citrondoft.

4. Få bort andra insekter

Spindlar håller till där andra insekter finns. Plocka bort vissna löv och skräp från krukväxter - det kan nämligen locka till sig insekter som i sin tur drar till sig spindlar. Städa även på din täppa eller balkong, om du har någon. Ta bort löv och växter från väggen så håller du borta spindlar och andra insekter.

5. Skippa utomhusbelysningen

Insekter drar sig till ljus och har du riktiga problem med insekter och spindlar inomhus, kan du försöka mörklägga utomhus, genom att släcka utomhusbelysning och dra för gardinerna så att inomhus-belysningen inte lyser ut.
 
Lider med dig! Hyrde ett torp en period där det var sjukliga mängder spindlar av alla storlekar. De var överallt, droppen var när en av den mer gigantiska storleken trillade ner i mitt ansikte när jag låg i sängen. Min spindelfobi blev aldrig bättre, jag var ständigt på spänn och smög fram i huset.

Provade citrusolja, men det kändes mer som att spindlarna uppskattade sin nya spa-känsla :cautious: Har tyvärr inga tips- jag flyttade 😅
 

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Monimaker
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: Karfitsa
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
668
Lantbruksdjur Hej allihopa! Är spekulant på ett hus som är perfekt på många vis bordet från att vi har ett jordbruk ca 100m bredvid huset. Har sökt...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp