Bukefalos 28 år!

Spinner vidare, ras vid zombi apokalyps?

vallhund

Trådstartare
Naturligtvis ett gäng BCs pga deras intelligens o allsidighet, ett par Huntaways för att sprida skräck o skingra zombiflockarna.
Ett koppel Kai Klees som kan dra vid behov samt agera sängvärmare vid behov.
 
Dvärgpinscher så klart!
Duktiga på att larma och varna, tillräckligt små och snabba för att inte bli zombiemat och behöver inte äta särskilt mycket. Plus att de är duktiga på fånga gnagare och spåra större vilt.

Minus = de kan vara rätt högljudda och därmed dra till sig zombies.
 
Alice såklart? Hon är ju rädd för människor så skulle kunna larma om zombies på långt håll. Sen är hon ju söt också.. :D


(Alice är inte bara en egen ras utan en helt egen art. Det är ingen hund, det är en Alice. Så kanske faller på att hon inte är en speciell hundras.. :D )
 
Jag tänker tax! Tillräckligt små för att zombiesarna inte ska kunna böja sig ned och fånga dem, tillräckligt ettriga för att slita av en hälsena eller två och hyfsat lättfödda! Dessutom är de inte värst om de skulle råka bli zombietaxar - jag menar, föreställ er en zombieBC och sedan en zombietax. I rest my case.

Terriern är ju nästan en tax så henne kunde jag kanske behålla, och shiban borde kunna klara sig själv... ehm... *snegla* för det var oerhört imponerande hur Överraskad hon blev när den fångade musen slutade pipa.
 
Hoppas jag får svara även om jag inte har hund, en katt är ju tyvärr inte så praktisk vid en zombie apokalyps :angel:
Jag tänkte dock direkt på en schäfer, en bruksschäfer, de verkar så allsidiga. Spåra upp käk, försvara matte genom varningar och sedan anfall, värme om natten, varnare, lojala och lärbara.
Och jag har inte sett filmen med Will Smith :angel:
 
JRT tror jag. Små, snabba och kan käka råttor och sånt för att överleva.

Fast det beror lite på vilket syfte hunden ska ha? Att skrämma zombies tror jag inte funkar så man behöver ju inte ha en skräckinjagande best, om man inte tänker att den ska skrämma bort andra människor då.
En för stor och tung hund kanske är för långsam eller inte tillräckligt uthållig. En liten sällskapshund kanske inte heller är det ultimata, inte kul att ha en hund som fryser eller vill bli buren överallt. Jag vet inte om jag skulle vilja ha en hund som attackerade zombies med tanke på risken att den blir biten, men bra om den har ordentligt luktsinne så den kan varna om de kommer. Schysst om den kan leta upp mat och färskt vatten också.

Kanske en form av slädhund om väglaget är sånt så den kan dra saker.
 
Två boskapsväktare vid min sida, som bara äter zombies. Nån öststatsmodell. En staby att ha i sängen att gosa med när zombiezarna (zombie i plural?) hasar runt huset.
 
Jag tror mitt val blir husky eller nån form av draghund iaf. Tålig och kan arbeta samt tål klimatet där vi har tänkt hålla till, uppe i norraste norr. Eventuellt kan jag sno en jämte av pappa men dom är liksom för mesiga och skulle bara vilja kramas med zombierna.
 
Klart hundar kan bli Zombies, ni har väl sett zombiedobermanns i Resident Evil? ;)

jag röstar nog ändå på Dobermann, förutom hårlaget, tänker snabba hundar med stor uthållighet som kan vakta ;)

Men, jag kan nog ta min fjanthund med oxå, han får vara värmekälla och larmhund, det är ungefär det han är bra på ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp