Bukefalos 28 år!

Spinoff på alla dagis och skoltrådar, utbildad personal?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Ni som har barn i förskola/skola, bryr ni er om vilken utbildning personalen som arbetar med era barn har?

Tycker ni att det är viktigt att personalen har en högskoleutbildning?(förskollärare/ har adekvat utbildning för det skolår barnen går i/fritdspedagog)
 
Sv: Spinoff på alla dagis och skoltrådar, utbildad personal?

Ja generellt kan jag väl säga att jag tycker att det är viktigt att personalen är utbildad - dock inte sagt att det måste betyda att de är särskilt lämpliga för sitt yrke i alla fall (som i många andra yrken). På vårt dagis (se annan tråd) är alla i personalen utbildade förskolelärare men jag ställer mig mycket skeptisk till huruvida en av dem tagit till sig speciellt mycket av utbildningen, eller om hon ens klarat den :devil:

Det viktigaste är ju egentligen personligheten, ambitionen och intresset för sitt yrke och det finns många gamla dagmammor tex utan utbildning som är helt fantastiska i sitt yrke (min syrra har haft en sån till sina barn tex).

Så det är ju inte svart och vitt direkt.

Vildvittra
 
Sv: Spinoff på alla dagis och skoltrådar, utbildad personal?

Svår fråga, för mig är det snarare viktigt att personalen fortlöpande får utbildning och peppning än att det är högskoleutbildade för 15 år sedan ( nu fanns det väl ingen sådan då, men jag tror att du förstår hur jag menar). Det är så lätt att fastna i gamla mönster " så här har vi alltid gjort" inom alla yrken och det är så synd när det hela tiden kommer ny forskning och rön som är värda att ta till sig.

Men sen beror det väldigt mycket på person oxå, vi har en del som "bara" har gått barn&fritid som är suveräna som personal och ungarna älskar och sen finns det de som är högt utbildade men tyvärr inte kan ta ungarna på rätt sätt... Och det är ändå barnen som är viktigast.
 
Sv: Spinoff på alla dagis och skoltrådar, utbildad personal?

Förskollärarutbildningen har funnits länge, dock i olika former. Dagens lärarutbildning är ju så formad att ALLA lärare läser 60 poäng gemensamt oavsett vilken ålder man ska arbeta med.

Men fortbildning är viktigt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 455
Senast: Praefatio
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 625
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 689
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 143
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp