Spinoff på Läsa om olika saker: slumpa Wikipedia!

Två korta meningar om Cayratia longiflora, en vinväxtart som beskrevs av Descoings 1967. Samt den obligatoriska systematikrutan. (Fick googla bild. :cautious:)
 
På tal om lekar och Wikipedia så tipsar jag om Wikipediastafett! :D

Tror att det är svårgenomfört på ett forum dock tyvärr…
 
Åh, det påminner mig om en lek vi brukade leka för några år sedan där en person valde två ämnen på Wikipedia och man snabbast möjligt skulle ta sig via länkar i artiklarna från det ena ämnet till det andra. Det kunde vara typ från Helmut Kohl till Viktoriasjön eller från fjärilar till Madonna. Då och då fick man ge uppdateringar som ”nu är jag på freden i versaille”, ”oj, jag är i Zimbabwe”. Väldigt roligt faktiskt och nån kom nästan alltid fram.
 
Åh, det påminner mig om en lek vi brukade leka för några år sedan där en person valde två ämnen på Wikipedia och man snabbast möjligt skulle ta sig via länkar i artiklarna från det ena ämnet till det andra. Det kunde vara typ från Helmut Kohl till Viktoriasjön eller från fjärilar till Madonna. Då och då fick man ge uppdateringar som ”nu är jag på freden i versaille”, ”oj, jag är i Zimbabwe”. Väldigt roligt faktiskt och nån kom nästan alltid fram.

Exakt det jag menade med Wikipediastafett :D

Viktig regel också att man absolut inte får backa om man inser att man klickat "fel"
 
Fick läsa om en mygga
Screenshot_20230112_124328_Chrome.jpg
 
Lekregler: klicka på länken till Wikipedias slumpsida och berätta för oss vad du fick läsa om! :) Inget fuskande, första slumpen måste du läsa!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Special:Slump

Jag fick läsa om Moraria mrazeki, en kräftdjursart som beskrevs redan 1902! :meh: Mycket mer än så stod inte.

Edit: äsch, länken verkar inte fungera. Ni hittat slumpartikeln i menyn på Wiki!
Bathyfauvelia[1] är ett släkte av ringmaskar som beskrevs av Pettibone 1976. Bathyfauvelia ingår i familjen Polynoidae.[1][2]
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp