Spinoff på Läsa om olika saker: slumpa Wikipedia!

Jag fick också en skalbagge. :laugh:
Screenshot_20230112-181740_Samsung Internet.jpg
 
Jag fick läsa fyra rader om

Williamsport, Maryland​

1868 invånare år 2000 😄

Jag har akt igenom Williamsport nar jag bodde i Maryland. 😁 Inte for att jag kommer ihag nagonting dar, men jag minns vilken vag jag tog.😂

Om ni ar intresserade av sma stader i USA foreslar jag att ni tittar pa Marineland i Florida. Nar jag bodde straxt soder om Marineland hade staden 6 innevanare ... men jag tror det ar nagra fler nu.😄
 
Dagens slump blev en film!
"Den brutna lansen", amerikansk western från 1954. Verkar mycket dramatisk!
 
Jag fick läsa om Anders Melander, en popmusiker och kompositör född 1948 som ingick i popduon Cue. Han var även verksam vid Nationalteatern och har skrivit filmmusik till 8 olika filmer och serier mellan åren 1978 och 2002, däribland Ebba och Didrik från 1990 och Tsatsiki - vänner för alltid från 2001.
 
Den sköna satmaran (franska: La belle noiseuse) är en fransk dramafilm från 1991 i regi av Jacques Rivette, med Michel Piccoli, Emmanuelle Béart och Jane Birkin i huvudrollerna. Den handlar om en äldre konstnär som bestämmer sig för att färdigställa en gammal oavslutad målning, med en ny och yngre kvinnlig modell. Förlaga är novellen "Det okända mästerverket" av Honoré de Balzac.


Varför får just jag upp sliskig sexistisk fransk kultur? Jag vill också ha skalbaggar:cautious:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp