Spinoff på Läsa om olika saker: slumpa Wikipedia!

Screenshot_20230114-232743.png
 
Jag har inte heller fatt ett enda djur. Inte ens nagot stort, an mindre kryp. :cautious:
Daremot har jag nu last om en vatten park i Mojave oknen i Californien, Lake Dolores Waterpark. Den torraste oknen i USA. Markligt att den gjort konkurs tva ganger. och nu ar helt nedlagd sedan lange.🙄
 
Jag fick nu en mera-art, en växt, som jag inte lyckas hitta en enda bild av 🤔 just denna art alltså, släktet och andra arter går bra.

Galium baghlanense​

 
Idag fick jag läsa om Lazarev Krst. Det är en ort i Montenegro som för 10 år sedan hade hela 108 invånare. Ligger 110 m ö h. Genomsnittlig årsnederbörd är 2 431 mm och varmaste månaden är juli.
 
Idag fick jag läst om Leonard Beard. Kricketspelare från Nya Zeeland född i slutet av 1800 talet.

(på ren nyfikenhet så slumpade jag 20 artiklar på vardera svenska och engelska wikipedia. 1 insekt på engelska och 11 på svenska... :cautious: )
 
Crucero de Cofradía är en ort i Mexiko. Den ligger i kommunen Tuxpan och delstaten Michoacán de Ocampo, i den södra delen av landet, 140 km väster om huvudstaden Mexico City. Crucero de Cofradía ligger 1 757 meter över havet och antalet invånare är 243.
 
Idag fick jag läst om Leonard Beard. Kricketspelare från Nya Zeeland född i slutet av 1800 talet.

(på ren nyfikenhet så slumpade jag 20 artiklar på vardera svenska och engelska wikipedia. 1 insekt på engelska och 11 på svenska... :cautious: )
Kan man av detta dra slutsatsen att det finns ungefär 10 gånger fler insekter i Sverige än i UK och USA tillsammans?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp