Spiralbyte med bedövning

Jag svimmade också när de satte in min.. Har inte jättelänge kvar innan jag måste byta, jag kanske ska försöka be om att få bli sövd..

Har du lågt blodtryck också?
Ja jag brukar ha lågt blodtryck.
Men de märkte ju av att jag blev helt vit och höll på att svimmaså då pausade de och sänkte huvudänden till jag var med i matchen igen..

Det här blev ju värre än vanligt eftersom trådarna gömt sig, då måste de vidga tappen och gräva runt för att få ut den. Annars hade det gjort ont men inte såhär ont..
 
Ja jag brukar ha lågt blodtryck.
Men de märkte ju av att jag blev helt vit och höll på att svimmaså då pausade de och sänkte huvudänden till jag var med i matchen igen..

Det här blev ju värre än vanligt eftersom trådarna gömt sig, då måste de vidga tappen och gräva runt för att få ut den. Annars hade det gjort ont men inte såhär ont..

Jag ligger normalt på 95/55, så jag ligger lågt också, men har aldrig tidigare tänkt på att det skulle kunna spela in.
Mina trådar har också gömt sig enligt gyn på senaste cellprovet, så jag kan nog tyvärr räkna med något liknande :down:
 
Jag ligger normalt på 95/55, så jag ligger lågt också, men har aldrig tidigare tänkt på att det skulle kunna spela in.
Mina trådar har också gömt sig enligt gyn på senaste cellprovet, så jag kan nog tyvärr räkna med något liknande :down:
Ja, hör med dem om vilka alternativ som finns. Jag tänker aldrig mer göra det här i vaket tillstånd iaf..
Hade ju kunnat avbryta idag också, de frågade flera gånger men då var det ju halvvägs klart. Men no more..
 
Ja, hör med dem om vilka alternativ som finns. Jag tänker aldrig mer göra det här i vaket tillstånd iaf..
Hade ju kunnat avbryta idag också, de frågade flera gånger men då var det ju halvvägs klart. Men no more..

Ja, det ska jag verkligen göra. Insättningen var en mardröm, men jag har varit väldigt nöjd efteråt.
Tack!
 
SKJUT MIG!!! Hur i helvete är det rimligt att man sätter in dom utan bedövning? De frågade inte ens så jag visste inte att det fanns som alternativ, att jag kunde ta ett par värktabletter innan fick jag googla själv och trots det gjorde det hysteriskt ont. Det kommer aldrig någonsin hända att jag gör det utan rejält med smärtlindring. Jag lagar för fasiken hundra gånger hellre hål i tänderna utan bedövning.
 
SKJUT MIG!!! Hur i helvete är det rimligt att man sätter in dom utan bedövning? De frågade inte ens så jag visste inte att det fanns som alternativ, att jag kunde ta ett par värktabletter innan fick jag googla själv och trots det gjorde det hysteriskt ont. Det kommer aldrig någonsin hända att jag gör det utan rejält med smärtlindring. Jag lagar för fasiken hundra gånger hellre hål i tänderna utan bedövning.

Det är inte jätteskönt. Hälsningar hon som svimmade :angel: (och då har jag ändå fött två barn vilket gör livmodertappen lite mer slapp och öppen)

Fattar inte heller varför det ska va så förbannat svårt att informera om Ipren innan besöket.
 
Det är inte jätteskönt. Hälsningar hon som svimmade :angel: (och då har jag ändå fött två barn vilket gör livmodertappen lite mer slapp och öppen)

Fattar inte heller varför det ska va så förbannat svårt att informera om Ipren innan besöket.
Jag tog naproxen innan men det slutade ändå med att jag tjöt, kastade mig av britsen för att rulla ihop mig till en boll på golvet. Jag tror det är vanligare att man svimmar för de höll på med att sänka huvudet,säga åt mig att ligga platt, badda mig i pannan med kallt osv innan jag tog mig av britsen på eget bevåg eftersom det gjorde så sinnessjukt ont.
 
Säger som @escodobe hur fan kan de inte tipsa om smärtlindring!?

Jag har redan nu ångest för att jag ska byta min spiral om 2 år. Gör så sjukt jävla ont ju. Skulle med glädje bli sövd
 
Jag kommer vara 43 vid nästa spiralbyte och funderar på om det är värt att sätta in en ny då.
Jag är kort och de måste dra som fan i tappen för att få till de där 6cm som krävs för att kunna sätta spiral. :crazy1:
Förförra gången fick de göra om taget om tappen för jag råkade trycka ut den där plastgrejen med mina ridmuskler när jag tog ett lite djupare andetag. 🙈 :nailbiting: :D
Ingen av gångerna har jag blivit erbjuden bedövning. :cautious:
 
Fan, det här påminde om att min går ut om ett år :nailbiting: Har funderat kring om jag ska sterilisera mig lagom till den går ur. Ta ut gick helt okej men att sätta in har bara blivit värre, speciellt efter att jag fick stenos efter konisering. Blir nästan lite illamående av bara tanken. Ska kolla upp väntetiderna nu, dyrt som tusan vet jag att det är...
 
Fan, det här påminde om att min går ut om ett år :nailbiting: Har funderat kring om jag ska sterilisera mig lagom till den går ur. Ta ut gick helt okej men att sätta in har bara blivit värre, speciellt efter att jag fick stenos efter konisering. Blir nästan lite illamående av bara tanken. Ska kolla upp väntetiderna nu, dyrt som tusan vet jag att det är...
Har precis samma tankar och problematik. Enda fördelen med spiralen är att jag slipper mensen och det är mkt värt
 
Man kan antingen ge bedövningsspray (vilket barnmorskor också får ge) eller lokalbedövning (med nål) i livmodertappen. Nålen är nog inte mycket längre än en vanlig vad jag sett, man kommer ju åt ganska bra även om tappen sitter en bit upp. Det känns som några små stick men livmodertappen är ju en känslig struktur och det är nog individuellt hur ont man tycker att det gör. Sprayen kan svida till lite. Injektion ger ju mer potent smärtlindring eftersom man inte bara sprayar bedövningsmedlet på slemhinnans yta.

Vilket av dessa två man väljer i din situation kan jag nog inte svara exakt på. Min gissning är att man först tittar med ultraljud och ser var spiralen sitter. Sprayen är väldigt enkel och räcker ju för många vid t ex insättning när man bara vidgar tappen litegrann, medan om man måste in en bit i livmodern krävs kanske bedövning med spruta.

Lycka till! :)
Bedöva livmodertappen med injektion är enormt smärtsamt och absolut inga ”små stick” för mig åtminstone och jag är inte smärtkänslig normalt. Tappade ungefär allt förtroende för gynekologisk litteratur där det ofta beskrivs att man inte har väl utvecklad känsel där efter att jag blivit utsatt för det 😅 och ja, det står fortfarande så på många ställen även i modern litteratur. Men när jag väl var bedövad så tog det bra åtminstone.

Men på många ställen har de ju även fått till bra rutiner där de bedövar lite med spray eller ber att man använder tampong och salva innan injektioner också.
 
SKJUT MIG!!! Hur i helvete är det rimligt att man sätter in dom utan bedövning? De frågade inte ens så jag visste inte att det fanns som alternativ, att jag kunde ta ett par värktabletter innan fick jag googla själv och trots det gjorde det hysteriskt ont. Det kommer aldrig någonsin hända att jag gör det utan rejält med smärtlindring. Jag lagar för fasiken hundra gånger hellre hål i tänderna utan bedövning.
Det är rent barberi det där att göra sådant utan att man är sövd. Att det fortfarande 2022 ses som okej att utsätta kvinnor för sådan tortyr är helt vansinnigt. Det normala borde vara att göra det under narkos. De som absolut inte vill det kan såklart testa utan men det normala borde vara narkos. Man är så enormt utsatt i den där stolen ändå och så enormt många blir så rädda att de inte vågar göra cellprov sedan med de tråkiga följderna det kan ge.
 
Äh fyfan, blir alldeles kallsvettig av att läsa den här tråden :crazy: Och väldigt väldigt glad att jag har bestämt mig för att inte testa spiral...då har jag ändå fött två barn varav ett utan smärtlindring :p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Uppenbarligen väldigt individuellt hur ont det gör. Jag upplevde det som obehagligt men ingen direkt smärta att sätta in spiral. Och sen gled den ut halvvägs av sig själv utan smärta, och jag drog ut den själv sista biten utan problem.
 
Äh fyfan, blir alldeles kallsvettig av att läsa den här tråden :crazy: Och väldigt väldigt glad att jag har bestämt mig för att inte testa spiral...då har jag ändå fött två barn varav ett utan smärtlindring :p
Det är jättestor skillnad före och efter barn. Jag höll på att tuppa av när de satte in spiralen innan barn, men den efteråt var inga problem.
 
De fick rota runt lite när min skulle ut. Bedövningspray tar inte på mig, jag sa åt dem att testa ändå, ont gjorde det men fullt hanterbart. Jag skulle inte vara speciellt orolig för smärtan.

Värre var det när jag skulle sys efter förlossningen. Sprayen funkade inte som vanligt.... Gick åt väldigt mycket lustgas.
Skojar du? Sydde de dig utan bedövning? Jag fick inget spray, mig sprutade de med nål (blev klippt förvisso, var sövd när de sydde).
 
Äh fyfan, blir alldeles kallsvettig av att läsa den här tråden :crazy: Och väldigt väldigt glad att jag har bestämt mig för att inte testa spiral...då har jag ändå fött två barn varav ett utan smärtlindring :p
Det är nog ändå många som inte tycker det gör jätteont. Jag tycker ändå spiral är värt det, hur ont det än gjorde vid bytet sist..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 365
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: enough
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 099
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp