Bukefalos 28 år!

Spis och ugns-problem

Armani__

Trådstartare
Jag och min sambo flyttade i juni till en ny hyreslägenhet. En helt nyrenoverad och väldigt fin lägenhet på alla vis, dock med endast två plattor spis o en mikro (som hyresvärden kallar ugn).
Problemet är att köket är så extremt litet och skulle man vilja ha en vanlig spis (vilket vi vill), ni vet med typ tre plattor och ugn under så är det måtten som ställer till problem.
Den ytan där den hade fått plats är det exakt 50 cm, och ja det finns det spisar som är. Men vi har vasken precis intill och hyresvärden är rädd att det i springan mellan spis och vask-kant, kommer rinna ner mycket vatten. Förstår ju vi också.

Men finns det spisar som är 45 cm breda? För det hade varit det ultimata, eftersom det då hade blivit 5 cm till godo. Hyresvärden säger sig inte ha hittat det, jag har kikat runt, men inte heller hittat.

Annars funderade vi på en lös ugn (vis sidan om), men de är ju större än en mikro, och mikron får precis plats på sin hylla :crazy:

Dock har jag inga bilder på vårt mini-kök. Det jag är ute efter är som sagt en spis, med ugn, på 45 cm max.
Hjääääälp, jag vill ju kunna baka, göra mat i ugn etc, men inget av det går just nu.. :(
 
Sv: Spis och ugns-problem

Jag har sett en spis som är 45 cm och om jag inte minns helt fel så var det en Electrolux. Detta var för ca 2 år sedan. Men kolla på deras hemsida eller maila dem om besked.
 
Sv: Spis och ugns-problem

Jag har sett en spis som är 45 cm och om jag inte minns helt fel så var det en Electrolux. Detta var för ca 2 år sedan. Men kolla på deras hemsida eller maila dem om besked.

Åh, tack!
Då ska jag genast kika på derashemsida och se om man kan hitta det. Man blir ju lite handikappad i köket när man inte har riktiga gerjor ;)
 
Sv: Spis och ugns-problem

TACK!
Men du, ser du var man hittar måtten påspisarna? Hittar inte dem, men det kanske är jag som är hel-blind.

När du går in och kollar på en produkt så kan du välja att visa mer produktinformation (står under namnet på produkten) :idea:
 
Sv: Spis och ugns-problem

Letade och letade på sidan, och där var, så långt jag orkade leta, endast spisar på minst 50 cm :cool:, attans! Måste hitta en smalare..
 
Sv: Spis och ugns-problem

Jag hyrde en sån lägenhet med två plattor och mikro. JAg tog med mig en "bänkugn" med två plattor ovanpå, som jag ställde på en vanlig skrivbordshurts. Då fick jag dessutom fler lådor, vilket det bara fanns en av i det befintliga köket. Hade en trappa i köket upp till övervåningen, under den kunde jag rulla in ugnshurtsen när jag inte använde den.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 570
Senast: cewe
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 590
Senast: cherie
·
Äldre Jag ska bo en månad utan tillgång till mikro, ugn, spis eller frys. Vi har ett mini-kylskåp där vi ska förvara maten. Vi är två...
2
Svar
33
· Visningar
13 383
Senast: cewe
·
Hemmet I mitt torp är måtten lite udda. Jag har en smal spis - 50 cm och bredvid den ett 60-skåp. Jag är inte nöjd med spisen men den har...
2
Svar
33
· Visningar
3 311
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp