spökkvällar

S

staketa

hejj finns det nån där ute som har några bra tips du skulle vi på kilsryttarförening vara jätte tack samma vi har väldigt svårt att skrämma våra barn... såå vi är väldigt ttacksamma för förslag.. så vi kanske kan skrämmma dom riktigt ordenkligt i år :devil: hehe
 
dette gjorde jag i norge på en gård med massor av svenska mannfolk som bodde på gården för arbete ( svets och rörmockare)
det var dimma den natten,och jag hadde en kritvit islandshäst,jag visste att killarna ofta satt i fönstrene och tittade ut på gården,swå jag knöt löst rep i munnen på Gauti,ett vitt rep så det inte syntes,satte på mig en vit kjol som var lång och fladdrig och en vit bh,håret löst och massor av vitt puder i ansiktet och kroppen,så red jag ut på gården i paddocken och fick gauti till å stegra sig och galloppa rätt hårdt i backen.i dimman....så släcktes ljusen som var rätt svaga i dimman,och ingen såg oss i natten.
dagen efter hörte jag att folk mumlade om spökryttarinnan som hadde ridit..jag gick in och sa att det spökar faktisk på gården.och dette blev aldrig glömt.ryktene går än idag.
karnsje det går å göra med era barn,för det är vell prat om hallowin??
 
När jag var engagerad i min gamla klubbs US så hade vi spökjakter. Då hade vi innan planerat en runda de skulle få gå. Först fick de gå upp på loftet där de fick träffa en "gammal kvinna" som berättade en historia ("två som älskade varandra och en häst blabla hängde sig.. går igen o.s.v" :D) De skrämde upp stämningen ganska rejält. Sen fick de gå ut i mörkret, med ledare förstås (som skall låtsas som de inte vet nånting). Slingan var på sina ställen utmärkt med marchaller. De gick en liten omväg så att den gamla kvinnan hann före så att hon stog på vägen och kunde ta med sig de som inte vågade (det var alltid nån). Sen så var de folk som var sminkade och svartklädda längs vägen hela tiden och skrämdes. Extra kryddigt blir de om man har en galopperande häst med ;). När de kommer tillbaka blir det varm choklad och bullar.

Nu var det så att de stallet var tillhörande en gammal herrgård och hade en stor halvö med bokskog som var Kmärkt. Det var perfekta förhållanden :devil:. Det finns hundratals historier om vita damen m.fl.
Lycka till!
 
Det var en liknande spökrunda på min gamla ridklubb. De hade en stig i skogen som de gick varje år, ibland upplyst med lyktor och machaller, ibland helt beckmörkt. De hade en häst i stallet som hette Ghost, helt kritvit, som någon ett år kom galopperande på genom skogen och nästan red ner folk. (Lite riskabelt, men effektfullt!) Sen hade de ett år en tjej som doppat ena handen i mjöl. Hon ställde sig bakom ett träd nära någonting skrämmande, typ en docka hängande i ett träd eller nåt, och utan att säga någonting så la hon sin mjölade hand på någons axel. (I tumultet var det ingen som vände sig om för att se vem det var.) Ingen tänkte på det DÅ, men när de kom tillbaka till det upplysta stallet och såg vita handavtryck på kläderna blev det ett himla liv! Men en av de värsta grejerna de kom på var att lägga någon i en svart sopsäck bredvid stigen. Alla visste att någonting var konstigt med sopsäcken, men personen inuti rörde sig inte förrän alla var nästan helt förbi! Det var skitkul, alla sprang som blådårar! :rofl:
 
takkk för alla tips får se hur d blir! de blir nog skrämda förhoppnings vis :devil:
 
I kväll ska jag och några kompisar ner till stallet och skrämma barnen. De brukar få gå spökrunda när det är kolsvart men jag vet inte några detaljer för jag har inte vart med förrut. Men själv tycker jag att det är läskigt att gå ut överhuvudtaget när det är mörkt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 760
Senast: Solstig
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 568
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 013
Senast: Mauen
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp