Spöken andar eller energier

cetzyboy

Trådstartare
tror ni på sånt ??
Vi råkade ut för en sak på jobbet för några veckor sedan att 10 st tunga bänkskiveprover i sten for iväg över golvet utan anledning , en av våra kunder såg detta och jag och mina kollegor hörde smällen.
Idag var det dags igen när kollegan kom i morse hade några krattor farit iväg från sitt ställ under natten och låg en bra bit ut på golvet. Han försökte hitta någon logisk förklaring men hittade ingen .
Själv har jag upplevt ganska mycket under de senaste åren jag inte har förklaring till.
Min sambo var mycket tveksam till allt jag upplevde (vi bodde inte ihop då) men även han har fått uppleva en del konstiga saker.
Så nu vill jag höra vad ni tänker och tycker om detta ämnet och gärna om ni upplevt något
 
Jag är av tron att 95% av vad vi upplever som övernaturligt är fullkomligt naturligt. Jag har själv haft sömnparalyser i många och kan fnissa lite inombords när folk pratar om gestalter de sett på nätterna osv. Men med det sagt så tror jag också att det finns saker som vi inte kan förklara.
 
Röklukt från piptobak från ingenstans, det är Borkum riff (hade en bekant som rökte det så jag vet hur den tobaken luktar) och varken jag eller någon i min bekantskapskrets röker. Oftast kommer röklukten när jag är i verkstaden och håller på med nånting. Mat-os förekommer också när jag sitter och tittar på tv.
Saker försvinner spårlöst och hittas på helt andra platser.

Datorn startar av sig själv, rörelsevakter på lampor är uteslutna och likadant hos grannen fast deras hus bara är 9 år gammalt. Hos dom har även "någon" startat en leksaksbil i hallen och kört omkring med, den saknade batteri eftersom det satt på laddning,,,,,

Här i trakten händer det oförklarliga grejer hos många.
 
Jag har varit med om saker jag inte kunnat förklara varken då eller nu, men bara för att jag inte kunnat hitta en logisk förklaring betyder det inte att det inte finns. Med andra ord tror jag inte på sådant.
 
Även om jag som är oerhört logisk och realistisk har varit med om sådant som jag inte riktigt kan förklara så tror jag inte på något sådant. I de fallen är det snarare mina bristande kunskaper som gör att jag inte kan förklara inte att något övernaturligt skulle ha skett.
 
Jag småtror på det eftersom jag vill tro på det, det känns spännande att tänka sig att det ska finnas såna saker. Men jag har aldrig upplevt någon större grej själv, bara småmystiska saker som skulle kunna förklaras på mer naturlig väg. Men jag har ju hört andra berätta.
 
Både ja och nej...
Jag tror att mycket av det som upplevs som övernaturligt kan vara saker vår hjärna själv skapar. När jag sett tex bekanta efter att de gått bort- kanske det är min hjärna som skapar det?

Däremot finns det vissa saker som har hänt då jag funderar vad det handlar om. Tex så är jag då och då med om att jag vet om saker i förhand innan det händer. Det händer ibland att jag också vet saker om någon som jag sen inser att ingen har berättat för mig. Min mamma har berättat hur jag som barn alltid visste väldigt mkt om hennes vänner. Det var då saker som hon själv inte ens kände till och sen när hon kollade med vännerna så stämde det och vännen sa tex förvånat att det där är en hemlighet som bara min man känner till.

En annan sak jag tänkt på är när man tex tänker på personer som i sekunden senare ringer eller att jag möter dem etc. Då är det personer som inte förväntas ringa och personer som jag inte haft någon kontakt med på flera år. Att min mamma ringer när jag tänker på henne räknar jag inte med då jag ändå pratar med henne ett par gånger i veckan.
 

Liknande trådar

Äldre Står på jobbet med kunder och rätt som det var hörs en smäll och kunden säger , det for iväg något i golvet. Jag står med ryggen mot och...
Svar
10
· Visningar
1 815
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp