hola

Trådstartare
Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe.

Jag är en 14 årig dressyrryttare, snart 15, som fick min första ponny vinter-våren 2017, projekt pga tidigare hem som hon stod i för nästan 5 år sedan nu.
Idag är hon mycket stadigare i munnen och lugnare, får inte alls samma spändhet eller stress. Ok, irrelevant. Tillbaks till frågan.

Jag utbildar henne mot FEI och vi började tävla förra året. Vi har i princip bara kommit inom topp 5, avslutade året med debut i La:1 på 71%. Nu satsar vi LA:P-FEI klasser, så får vi se vad det leder till och hur året blir. Nästa år blir det internationellt om det går som vi tänkt.
Nu är frågan; när kan man leta sponsor? Hur gör man? Känns som att sponsorerna kanske endast vill ha samarbete med ryttare som redan tävlar nationellt/internationellt, det finns mer anledning att sponsra en sån ryttare typ?
Blir så osäker på om jag ska försöka leta, hur man gör, ifall jag är i rätt plats att ens ha en sponsor.
Jag sköter allt med hästen, till exempel träningar, tävlingar, hovslagare och veterinärkontakt angående vaccinationer osv, jag fixar anmälan på tdb o allt det där, mina föräldrar är inte hästmänniskor och inte särskilt kunniga.
Därmed är det ju jag som får ta tag i sponsring, eftersom mina föräldrar inte har en aning.

Tävlandet är ju väldigt dyrt och sen om man ska tävla utomlands och stå på meetings osv. Men vad innebär en sponsring, vad har ni för erfarenheter, hur fick ni tag på dem osv. Kontaktade de er, eller fick ni söka upp dem. :laugh:
Är verkligen ny till det här men känns som att sponsor börjar bli aktuellt, eller?? Va
 
Kommer sponsorn endast skicka föremål och produkter från företaget? Eller det berors ju på vilket företag som sponsrar, men VA wow fattar ej hehe
 
Jag har genom mitt företag sponsrat ett antal ryttare samt även klasser på tävlingar. Ryttarna har varit på olika nivåer men alla har presterat ganska väl eller mkt bra i sin gren. Sponsringen har varit allt från presentkort, prylar och pengar i ngt fall för internationell tävlingsstart. Blev kontaktad av några och kontaktade några själv.

Avgörande för att bli sponsrad av mig var inte att du behövde vara bäst "hela tiden" utan det var det största kravet från min sida var att ALLTID ha god horsemanship. Aldrig aldrig fick den sponsrade ta ut sin besvikelse på häst eller föräldrar på tävlingsplatsen utan när de representerade mitt företag var "bra uppförande" som gällde. Hade aldrig krav på placeringar osv heller. Önskade mest om jag inte var där och tittade att de skulle höra av sig hur det gick eller skicka en bild typ.

En annan sak som är viktig är om du kontaktar företag att inte skriva rena desperata tiggarmail. Det går helt bort tycker jag. Förklara vem du är, vad du har för häst, vad era mål är och fråga om företaget är villiga att ev hjälpa er. Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 425
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 232
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 122
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 838
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp