MadicDomino

Trådstartare
Det borde finnas några ladies här inne som sitter på lite tips om bra sport-bhar. :up:

Jag behöver nya sport-bhar både till jobb och träning.
Har en tung byst ala 80/85DD. Pga. Upp å ner i vikten pga ätstörningar så är dom lite ja.... hängande? :(

För att hålla ekipaget uppe på gymmet så behöver jag 2st sportbhar. Just nu kör jag på en casuall och silvernågoting. Kombinationen funkar perfa och skiten skumpar nt då. :D (Blir dock typ platt som en man, haha!)

Men jag skulle behöva typ en vadderad sport-bh som iallafall är typ en "medel" till jobb.
Gör rätt mycket tunga lyft och bilkörning, så vill inte bli trött i axlarna - vilket jag blir i en vanlig bh. Plus vanliga bh-ar slits ut på någon vecka efter mitt jobb. Nu när jag ska byta till ett tuffare jobb, så blir det väl 3 dagar en bh håller. :crazy:

Önskan:
Vadderad - vill nt visa frusna nippels, speciellt nt när jag är enda kvinnan på min blivande sektion. :D
Helst knäppe rygg eller framtill.
Gärna reglerbara axelband.
Hållbara!
Medel/hård - intensitetnivå.

Någon som sitter på fantastiska tips?:up:
 
Det borde finnas några ladies här inne som sitter på lite tips om bra sport-bhar. :up:

Jag behöver nya sport-bhar både till jobb och träning.
Har en tung byst ala 80/85DD. Pga. Upp å ner i vikten pga ätstörningar så är dom lite ja.... hängande? :(

För att hålla ekipaget uppe på gymmet så behöver jag 2st sportbhar. Just nu kör jag på en casuall och silvernågoting. Kombinationen funkar perfa och skiten skumpar nt då. :D (Blir dock typ platt som en man, haha!)

Men jag skulle behöva typ en vadderad sport-bh som iallafall är typ en "medel" till jobb.
Gör rätt mycket tunga lyft och bilkörning, så vill inte bli trött i axlarna - vilket jag blir i en vanlig bh. Plus vanliga bh-ar slits ut på någon vecka efter mitt jobb. Nu när jag ska byta till ett tuffare jobb, så blir det väl 3 dagar en bh håller. :crazy:

Önskan:
Vadderad - vill nt visa frusna nippels, speciellt nt när jag är enda kvinnan på min blivande sektion. :D
Helst knäppe rygg eller framtill.
Gärna reglerbara axelband.
Hållbara!
Medel/hård - intensitetnivå.

Någon som sitter på fantastiska tips?:up:
Jag har provat många sport bhar och absolut bäst har varit Shock Absorber sport bh ar. Väldigt bra stöd får man. Enda nackdelen är att den lite svår att komma i, men på min är den både fastsydd bak + ett vanligt bh spänne du kan ändra. Det är alltså två delar bak kan man säga. Brösten rör sig inte en millimeter (har C kupa) när jag tränar. Kom ihåg att köpa en kupa mindre än du egentligen har, för att verkligen hålla dom på plats.
 
Även jag använder mig av Shock Absorber, riktigt bra stöd! Max Sports Bra tror jag min heter.
shock-absorber.png

(bild lånad från google)
 
Jag har två st från swegmark som är skitbra! Modellen heter movement och den har ett brett band under bysten som knäpps i ryggen, som en vanlig bh. Axelbanden är reglerbara och på dem finns en Hyska så att man kan knäppa ihop dem till en brottarrygg. Då sitter bysten där den ska! Jag har 95F och tränar mycket cirkelträning och glömmer nästan av bysten när jag har den bhn på :up:

Jag har också lärt mig att om man har större byst så finns det ingen av modellerna som dras över huvudet som kommer kunna sitta tight nog för att ge korrekt stöd, det är spännen som krävs för det.
 
Aven jag har shock absorber, tror det ar samma model som ovan, min heter "Ultimate run bra" och det ar den enda sportBHn jag haft dar bysten sitter nastan helt still. Dock sitter den lojligt tajt - har en 70 omkrets, da jag ligger normalt mellan 70 och 75, men 75 blev alldeles for lost for mig - sa bestaller du online rekommenderar jag att ga ner i storlek om du vanligtvis ligger mellan tva.

Den enda nackdelen ar att den inte ar vadderad, sa nipples kan synas genom.. Funderar sjalv pa hur jag ska losa det nu nar varen kommer och jag inte langre springer i jacka..
 
Framförallt vad du bör vara noga med är att köpa en som är i riktiga bh-storlekar (och såklart rätt storlek!), inte de där usla sakerna som bara finns i small, medium, large osv... Tips kan också vara att kolla på engelska hemsidor, priserna där brukar vara mycket trevligare än de svenska :p
 
Aven jag har shock absorber, tror det ar samma model som ovan, min heter "Ultimate run bra" och det ar den enda sportBHn jag haft dar bysten sitter nastan helt still. Dock sitter den lojligt tajt - har en 70 omkrets, da jag ligger normalt mellan 70 och 75, men 75 blev alldeles for lost for mig - sa bestaller du online rekommenderar jag att ga ner i storlek om du vanligtvis ligger mellan tva.

Den enda nackdelen ar att den inte ar vadderad, sa nipples kan synas genom.. Funderar sjalv pa hur jag ska losa det nu nar varen kommer och jag inte langre springer i jacka..

Åh, kul att läsa något från en som har en sådan, jag har funderat på att köpa precis den modellen :p Ska nog se till att göra det nu i helgen.
 
Har Schock Absorber till min J-kupa. De sitter stadigt på plats, inte ont i rygg eller axlar osv. Kan tom jogga, rida osv utan att knockas av mina boobies :rofl:
 
Åh, kul att läsa något från en som har en sådan, jag har funderat på att köpa precis den modellen :p Ska nog se till att göra det nu i helgen.

Ja, aven om jag bara har positiva erfarenheter fran shockabsorber, sa ar denna langt battre an en tidigare shockabsorber jag ocksa har (Enl. google kan det vara en "Max Sports Bra") som inte alls ger samma stod (dock ar min ju ganska utsliten i detta laget, sa inte en helt rattvis bedomning, men tycker anda att Run Bra ar battre)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp