Sportarmband eller midjebälte för att få med mobilen ut?

Fibusen

Trådstartare
Vad har ni? Vilket funkar bäst?

Med splitterny häst så kommer jag faktist skärpa till mig och se till att ta med mobilen ut i skogen om olyckan skulle vara framme, men på sommaren har man aldrig jackfickor...

Elastiskt midjebälte tar ju inte mer plats än det som läggs i, men är rädd att mobilen gubbar och slår runt när man har annan hastighet än skritt... Ett sånt där man fäster på överarmen är jag rädd att det glider av plus att det känns klumpigt och ivägen?

Har även kollat på en gps-klocka som man kan programmera in några fasta nummer som man kan ringa upp om det händer något, samt att dessa även kan se var exakt jag befinner mig. Dom kan även ringa till mig. Men då behöver dessa anhöriga ladda ner appen i deras mobil för att den ska funka. Det krävs även kontantkort. Kostnad för detta blir alltså närmare 500kr säkert och då blir jag snål med tanke på att jag kan få en hållare till mobilen för under hundringen. Smidigt dock att bara ha som en klocka på armen!
 
Jag har alltid mobilen med mig - har armbältet - billigt, lätt, smidigt och enkelt . Väger noll, glider inte.
 
Nu rider jag visserligen i arbetsbyxor med benficka (:love:) men jag springer med midjebälte och tycker det är suveränt! Föredrar det framför armficka.
 
Jag har ett midjebälte från Stadium. Kostade inte många kronor, är reglerbart så att du kan få det så tight du vill. Man kan använda telefonen utan att ta ut den ur bältet också. Funkar jättebra i alla gångarter - jag märker inte ens att jag har det på mig.
 
Jag har ett liknande Flipbelt, sitter tight och mobilen flaxar inte runt utan sitter där den ska.
 
Midjebälte från Clas Ohlsson, älskar det! Hade tidigare armbälte men är mycket nöjd med bytet till midjebälte istället. Det är smidigare, telefonen ligger alldeles stilla och lätt att få på sig.
Armbältet kändes i jämförelse klumpigt, klurigare att få på och gav en sjukt ful bränna :p

Midjebältet har dessutom två fickor, så jag får utan problem med mig nycklar, jobbtelefonen etc.
 
Föredrar midjebälte framför armvarianten, men har ändå återgått till att stoppa ner mobilen i bh:n så båda ligger oanvända.
 
Midjebälte från Clas Ohlsson, älskar det! Hade tidigare armbälte men är mycket nöjd med bytet till midjebälte istället. Det är smidigare, telefonen ligger alldeles stilla och lätt att få på sig.
Armbältet kändes i jämförelse klumpigt, klurigare att få på och gav en sjukt ful bränna :p

Midjebältet har dessutom två fickor, så jag får utan problem med mig nycklar, jobbtelefonen etc.

Jag klurade fram och tillbaka men beställde endå hem ett till armen, kostade i princip gratis, men nu när dom flesta rekommenderar bältet så blir det nog ett sånt också. Det var just det på Clas jag kikat på faktist men var rädd att det skulle bli som en klump som skumpar runt... Blir nog endå att springa in och köpa ett sånt i morgon.
 
Armband har jag provat i flera modeller men aldrig blivit nöjd.
Antingen glider det eller sitter så hårt att det gör ont. Dessutom har jag telefonen i plånboksfodral vilket innebär flytt av telefon varje gång. Slutligen ful solbränna :p
Är däremot mycket nöjd med midjebältet som jag köpte på Jem & fix :up:
 
Löste det genom att beställa hem bägge delarna för hela 82:-! :p Kan saker ens vara så billigt? :up:

Får köra en utvärdering sen.

Men ni som kör midjebältet, enbart när ni inte har jacka/tröja med fickor, eller har ni det jämt? Tänker lite längre fram till vintern, jag har ju Iphone, och dess klassiska vinterproblemet att den dör när den blir kall. Har man den i midjebältet innanför jackan bör den ju hålla lite mer värme så man åtminstone hinner ringa ett samtal?
 
Senast ändrad:
Armband har jag provat i flera modeller men aldrig blivit nöjd.
Antingen glider det eller sitter så hårt att det gör ont. Dessutom har jag telefonen i plånboksfodral vilket innebär flytt av telefon varje gång. Slutligen ful solbränna :p
Är däremot mycket nöjd med midjebältet som jag köpte på Jem & fix :up:

Låter som bältet är på topplistan! :up: Får ha det liggandes i stallet, sen får armen hänga med på hundpromenaderna i stället, för är ju samma problem där... Om än inte lika viktigt att ta med sig mobilen, men man vet aldrig.
 
Löste det genom att beställa hem bägge delarna för hela 82:-! :p Kan saker ens vara så billigt? :up:

Får köra en utvärdering sen.

Men ni som kör midjebältet, enbart när ni inte har jacka/tröja med fickor, eller har ni det jämt? Tänker lite längre fram till vintern, jag har ju Iphone, och dess klassiska vinterproblemet att den dör när den blir kall. Har man den i midjebältet innanför jackan bör den ju hålla lite mer värme så man åtminstone hinner ringa ett samtal?
Jag har det bara när jag inte har jacka/tröja med ficka, men det lät ju vettigt att ha det även på vintern, har också iPhone heh :p

Håller för övrigt med dom andra om att jag föredrar midjebälte framför armmojs! Fast midjebältet tycker jag kan störa liite ibland ändå, men då snurrar jag den så facket hamnar på ryggen istället :)
 
Midjebälte från H&M. Snurrar det så att telefonen är på ryggen och stoppar ner det lite i byxlinningen så märker jag det bara om telefonen börjar ringa :).
 
Har elastiskt midjebälte. Känner att det rör sig när jag jobbar på banan, men märker inte av det när vi galopperar i skogen :D och det rör sig inte så mycket att det stör när vi är på banan, men jag är väl mer uppmärksam på mig själv då :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Lite besviken på hab faktiskt
  • Jag vill inte vara så trött 😭

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp