the_connemara

Trådstartare
Använder ni betal- eller gratisvarianten?
Vad är skillnaden förutom ingen reklam och att kunna bläddra obegränsat?
Kan man tex lägga in alla låtar från en lista i sin egen lista (kunde man förr i gratisvarianten)?
Kan man sortera låtar i sin lista på tex artist, namn osv?
Kan man se dubletter i sin lista?

Hjälp en oteknisk :o
 
Jag har gratisvarianten och skulle nog påstå att jag kan svara JA på dina frågor.
(Använder dock oftast webb-/playtjänsten, och då kan jag inte sortera.)
 
Betalar. Man man lyssna offline om man inte har internet, tror inte man kan lyssna från mobilen om man har reklamen? Man kunde inte de för många år sen iaf när jag hade gratis. :) reklamen är ofta så skönt att slippa den!:)

Använder ni betal- eller gratisvarianten?
Vad är skillnaden förutom ingen reklam och att kunna bläddra obegränsat?
Kan man tex lägga in alla låtar från en lista i sin egen lista (kunde man förr i gratisvarianten)?
Kan man sortera låtar i sin lista på tex artist, namn osv?
Kan man se dubletter i sin lista?

Hjälp en oteknisk :o
 
Använder ni betal- eller gratisvarianten?
Vad är skillnaden förutom ingen reklam och att kunna bläddra obegränsat?
Kan man tex lägga in alla låtar från en lista i sin egen lista (kunde man förr i gratisvarianten)?
Kan man sortera låtar i sin lista på tex artist, namn osv?
Kan man se dubletter i sin lista?

Hjälp en oteknisk :o

Ja man kan väl göra allt du frågar efter. Det ska väl också vara bättre ljud om man har betalversionen?
Det finns även andra streamintjänster, t.ex. har jag hört gott om Xbox Music Pass, vilket funkar på alla enheter (dator, platta, mobil osv). Spotify är ju väldigt popinriktat, Xbox har mer rock/metal om man gillar det.
 
Jag har mellanvarianten Unlimited man inte kan nyteckna längre (betalar 49 kr/mån). Det är inte lika hög bit rate på musikfilerna jämfört med Premium plus att det fungerar inte utan reklam på tex mobil eller platta. Eftersom jag bara lyssnar på laptopen är det inget problem och jag tycker 99 kr är lite dyrt, jag tycker man inte får så mycket mer (har testat Premium).

Just ja, man kan inte lyssna offline med Unlimited vilket heller inte är ett problem för mig.
 
Jag har gratisvarianten och skulle nog påstå att jag kan svara JA på dina frågor.
(Använder dock oftast webb-/playtjänsten, och då kan jag inte sortera.)

Hmm, man kan alltså sortera i programmet på datorn? Använder mest webplayern på jobbet.

Man kan lyssna i mobilen i gratis varianten numera, men inte bläddra obegränsat :)
 
Jag betalar. Då kanjag lyssna på mobilen och jag gillar tjänsten. Det är lätt värt 99kr i månaden även de perioder jag inte lyssnar på musik så mycket. Jag kan inte komma på sist jag köpte en cd. (Jo förresten det varnog näst sista skivan Alice cooper släppte)
Eller laddade ned musik olagligt för den delen...

Jag har även netflix.
 
Jag har betaltjänsten och har haft det ända sedan den släpptes. Då var den främsta anledningen att kunna lyssna offline i mobilen samt slippa reklamen. Därefter har begränsningar införts i den fria versionen (max antal timmar per månad, max antal spelningar per låt osv) som gjort mig ännu mer övertygad om att Premium är värt en hundralapp per månad :)
 
Jag har premuim. Har alltid musik i lurarna när jag är i rörelse. Är jag där det är dålig mottagning är det suveränt att ha offlinespellistor. Jag delar min spotify med min dotter, vi har väldigt olika dygn och båda spelar mest offlinelistor så vi kan använda tjänsten samtidigt.

Vi delar även på netflix. Jag fattar inte hur en klarade sig utan dessa tjänster förr? ;)
 
Jag har gratis, då och då unnar jag mig att betala 49 kr. Enda nackdelen är väl egentligen att man inte kan spela en spellista i en specifik ordning eller välja låt utan måste shuffla när man lyssnar mobilt. Förutom det och reklam upplever jag inte så stor skillnad och just shuffle-grejen får jag stå ut med oavsett iom att jag bara betalar 49 kr.

Hur är det med offline-lyssnande, hur funkar det egentligen? O_o Eller alltså, jag fattar ju att det är för folk som betalar 99 kr/mån, men mer tekniskt menar jag. Musiken borde ju inte sparas i telefonen så, ja, hur får man tillgång liksom? Har man tillgång till musik man inte sparat i sina spellistor när man är offline också?
 
Hur är det med offline-lyssnande, hur funkar det egentligen? O_o Eller alltså, jag fattar ju att det är för folk som betalar 99 kr/mån, men mer tekniskt menar jag. Musiken borde ju inte sparas i telefonen så, ja, hur får man tillgång liksom? Har man tillgång till musik man inte sparat i sina spellistor när man är offline också?

Utan att ha något som helst belägg för det, samt att jag är fullständigt oteknisk så vill jag hävda att låtarna sparas i luren eller på sd-kortet och att de är kopplade till enheten samt är tidsbegränsade precis som en digital lånebok på bibban är. Jag har för mig att det är 28 dagar man kan vara helt offline, sen måste man ha nätkontakt för att kunna fortsätta lyssna offline. Det kanske inte alls funkar så här som sagt, det är bara min teori.
 
Utan att ha något som helst belägg för det, samt att jag är fullständigt oteknisk så vill jag hävda att låtarna sparas i luren eller på sd-kortet och att de är kopplade till enheten samt är tidsbegränsade precis som en digital lånebok på bibban är. Jag har för mig att det är 28 dagar man kan vara helt offline, sen måste man ha nätkontakt för att kunna fortsätta lyssna offline. Det kanske inte alls funkar så här som sagt, det är bara min teori.
Ah I see. Det borde ju ta en del plats då antar jag? Vad händer om den platsen inte finns, då lär man inte kunna lyssna offline heller eller? Vilket i mina öron mest får den varianten av Spotify att låta dyr när man kan ladda ner :p Vore ju onekligen skitpraktiskt annars, har inte så mycket surf själv och snålar gärna litegrann när det inte finns wifi tillgängligt.
 
Ah I see. Det borde ju ta en del plats då antar jag? Vad händer om den platsen inte finns, då lär man inte kunna lyssna offline heller eller? Vilket i mina öron mest får den varianten av Spotify att låta dyr när man kan ladda ner :p Vore ju onekligen skitpraktiskt annars, har inte så mycket surf själv och snålar gärna litegrann när det inte finns wifi tillgängligt.

Har 265 låtar offline, inget som märks i mobilen.
 
Jag betalar för premium och älskar mina listor som jag knåpat ihop själv :D Har inte provat gratisvarianten, och vågar inte nu ifall mina listor försvinner då :nailbiting: Så ibland undrar jag också vad som är skillnaden då jag har ingen aning :o

Ah I see. Det borde ju ta en del plats då antar jag? Vad händer om den platsen inte finns, då lär man inte kunna lyssna offline heller eller? Vilket i mina öron mest får den varianten av Spotify att låta dyr när man kan ladda ner :p Vore ju onekligen skitpraktiskt annars, har inte så mycket surf själv och snålar gärna litegrann när det inte finns wifi tillgängligt.
Jag har en hel del offline-låtar och min mobil tjatar om att minnet är nästan fullt :o fast jag är inte riktigt säker på vad som tar upp mest plats, bara för att påpeka. Men det är inga problem att spela låtarna! Än så länge iallafall :p

Edit: kollade min mobils minne och fy sjutton, facebookappen tar upp 50 mb(?) medan spotify tar upp ca 19 :meh: ska nog slänga den där facebookappen nu när jag ändå inte använder den :mad:
 
Senast ändrad:
Jag betalar för premium och älskar mina listor som jag knåpat ihop själv :D Har inte provat gratisvarianten, och vågar inte nu ifall mina listor försvinner då :nailbiting: Så ibland undrar jag också vad som är skillnaden då jag har ingen aning :o


Jag har en hel del offline-låtar och min mobil tjatar om att minnet är nästan fullt :o fast jag är inte riktigt säker på vad som tar upp mest plats, bara för att påpeka. Men det är inga problem att spela låtarna! Än så länge iallafall :p

Edit: kollade min mobils minne och fy sjutton, facebookappen tar upp 50 mb(?) medan spotify tar upp ca 19 :meh: ska nog slänga den där facebookappen nu när jag ändå inte använder den :mad:

Min FB-app tar 360MB och Spotify 1,6GB. Stor skillnad.
 
Jag har gratisversionen utan reklam :angel: och även spellistor i fånen som funkar offline obegränsad tid (allt som går genom ett ljud eller videokort kan sparas ner) :angel: :devil: fast oftast lyssnar jag på webbradio då jag har äkta, obegränsad surf. :p
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 933
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 372
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 052
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp