Sprängande huvudvärk som inte ger sig

Sporthorse

Trådstartare
Har sedan 3 dagar en sprängande huvudvärk som vägrar ge med sig.
Har aldrig haft problem med migrän eller huvudvärk förr.
Alvedon hjälper men huvudvärken kommer tillbaka. Har ont i hela huvudet, tryckande smärta, gör mer ont när jag sänker huvudet.
Har även ett lätt tryck över öronen.

Jag dricker vatten som vanligt, är inte stressad och mår bra annars. Hostar lite och är lätt förkyld men ingenting märkvärdigt. Hostan har dessutom blivit bättre.

Någon som känner igen symptomen och vet vad det beror på?
 
Ja det hänger nog ihop med förkylningssymptomen. Vila, drick mycket vatten och vänta på att det ska gå över. Inte så mycket att göra 😊
 
Min gissning skulle vara att det hör ihop med din virusinfektion. Tror inte att ngn på buke kan ge ett särskilt kvalificerat svar. @Sporthorse
Tänkte mer om någon känner igen den här huvudvärken. Det gör mer ont när jag rör på huvudet och är en tryckande/sprängande huvudvärk som jag inte riktigt känner igen. Otroligt jobbigt. Nu ska jag ta en till alvedon.
 
Jag hade "konstig" huvudvärk i samband med min senaste hosta. Svår att behandla och satt i typ fem dagar innan den började lätta. Levde på smärtstillande och koffein :p
 
Det låter som vanlig förkylningshuvudvärk 😊
Nej, ingen vanlig förkylningshuvudvärk. Den här huvudvärken är tryckande och rörlig och extremt intensiv. Aldrig haft sån huvudvärk förr. Gör mer ont när jag vänder på huvudet, böjer mig ner osv.
 
Så känns alltid min förkylningshuvudvärk. Det är inget konstigt.
Förkyld har jag varit många gånger, men aldrig haft en sån här huvudvärk. Så det kanske är vanligt för just dig, men inte i mitt fall.
Däremot låter bihåleinflammation som svaret på min fråga.
 
Förkyld har jag varit många gånger, men aldrig haft en sån här huvudvärk. Så det kanske är vanligt för just dig, men inte i mitt fall.
Däremot låter bihåleinflammation som svaret på min fråga.
För mig är det solklart att förkylningar kan ge lite varierande symptom. Det känns ju inte alltid på samma sätt varje gång, och ibland kan symptom dyka upp som man inte brukar ha men som är väldigt vanliga på gruppnivå.
 
Förkyld har jag varit många gånger, men aldrig haft en sån här huvudvärk. Så det kanske är vanligt för just dig, men inte i mitt fall.
Däremot låter bihåleinflammation som svaret på min fråga.

Får så när bihålorna är påverkade. Gör skitont. För mig hjälper inte massage av bihålor alls. Sist jag hade det satt det i i 6 veckor, sen fick jag antibiotika utskrivet för läkaren sa att det var det enda som han kunde erbjuda. Först då slutade det.
 
Är det en huvudvärk du inte känner igen alls så prata med vårdcentralen. (Det är ju ett symtom som kan stå för massa olika saker och svårt att sia om över nätet.)
Har ingen lust att sitta i eviga telefonköer. Väntar några dagar till och om det inte ger med sig så får jag ringa då.
Idag har jag tagit två alvedon, men det hjälper knappt. Lindrar en aning men Så fort jag rör på huvudet eller går så kommer den tillbaka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 087
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 829
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har haft mycket huvudvärk och som har lyckats lindra eller bota den? Jag börjar känna mig lite uppgiven och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 614
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp