Sprängande huvudvärk som inte ger sig

Har ingen lust att sitta i eviga telefonköer. Väntar några dagar till och om det inte ger med sig så får jag ringa då.
Idag har jag tagit två alvedon, men det hjälper knappt. Lindrar en aning men Så fort jag rör på huvudet eller går så kommer den tillbaka.
Det bästa brukar vara att ligga och vila. Gärna sova mycket!
 
Fortfarande ont i huvudet. Gör konstigt nog inte ont när jag håller huvudet helt stilla. Men så fort jag rör på ögonen eller rör mig så kommer huvudvärken som en tryckvåg genom huvudet igen.
Alvedon tar bort udden av smärtan så det blir hanterbart.
Äsch ny dag imorgon, kanske mår bättre då
 
@Sporthorse Jag får i princip alltid bihåleinflammation när jag blir förkyld. Du beskriver exakt den huvudvärken man får då.
Jag kör med både nässpray och sköljning. Nezeclear och Otrinex funkar bäst har jag experimenterat mig fram till. Sen sköljer jag näsan flera gånger om dagen med en sån där gigantisk spruta (googla på nasaline). Saltvatten att skölja näsan med kan du göra enkelt och billigt själv, se bara till att du använder salt utan jod.
Hoppas det kan vara till någon hjälp - just bihåleinflammationshuvudvärk är fruktansvärd. Vet inte hur många gånger jag suttit helt still på en stol, spänd och inte vågat röra mig i timmar för när jag gör det gör det så ont att jag bara vill lägga mig ner och dö.
 
Köp nässspray, men inte den vanliga. Köp Nasoex eller Rhinacort Aqua (stavning? ) dom är bättre och inte beroendeframkallande.
 
Har inte köpt nässpray än men har fortfarande ont i huvudet så ska ge nässpray en chans även om det låter konstigt att det ska hjälpa.
 
Har inte köpt nässpray än men har fortfarande ont i huvudet så ska ge nässpray en chans även om det låter konstigt att det ska hjälpa.
Varför skulle det vara konstigt? Om det nu beror på bihålorna är det klart det hjälper om det blir mindre svullet så luft/slem kan dräneras ut? Jag får mometasonnässprej för att dämpa svullnaden kopplad till allergi och det funkar kanon.
 
Varför skulle det vara konstigt? Om det nu beror på bihålorna är det klart det hjälper om det blir mindre svullet så luft/slem kan dräneras ut?
Är inte täppt i näsan så därför. Men det hjälper kanske, har bara inte hört förr att det skulle fungera mot huvudvärk. Men sen har jag å andra sidan aldrig heller haft bihåleinflammation förut 😄
 
Är inte täppt i näsan så därför. Men det hjälper kanske, har bara inte hört förr att det skulle fungera mot huvudvärk. Men sen har jag å andra sidan aldrig heller haft bihåleinflammation förut 😄
Det behöver inte vara täppthet som i snuva, kan vara svullna slemhinnor som gör att de små ingångarna till bihålorna svullnat igen och därför ger besvär och huvudvärk.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 088
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 829
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har haft mycket huvudvärk och som har lyckats lindra eller bota den? Jag börjar känna mig lite uppgiven och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 617
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp