Sprängsten i hagen

Zevzan

Trådstartare
Hej. Min höst går i sjukhage. Bleviprincip en sjö och väldigt lerigt.
Stallägarna sa dom skulle fylla på med grusom de skulle bli lerigt.

Det har som gjort nu. MEN dom har lagt in sprängsten. Men lagt sand ovanpå i halva hagen men även där har det börja grävas fram stenar..
Min häst har nydligen blivit barfota.
Och hagen är hans enda Place .

Ska jag nöja mig med detta? Känns så jävla oschysst med sprängsten 50% av en liten hage..
 

Bifogade filer

  • 15942280966153530924287298870913.jpg
    15942280966153530924287298870913.jpg
    538,5 KB · Visningar: 404
Ser ju verkligen inte ok ut. Är det meningen att hagen ska se ut sådär?

Det samlades vatten som sjöar innan så dom ba ja men vi fyller på med grus så blir de ju bra.
Ja grus fine.. Men sprängsten?!
Tanten som äger tycker sprängsten är vansinne men gubben tycker om den.

Vet att det har använts runt ett skjul som byggdes nytt men då hade hästarna jättemycket hage utöver det så då kan man väl godkänna det men detta..
 
Ser inte så skönt ut för nyligen avskodda hovar.

Kan du sko igen? Eller sätta på barfotaboots?

Vi tog av han skorna pga att han är halt. Och jag har inte fått svartpå vitt vad det är så istället för överrullningssko valde vi barfota och tanken är att han ska få vara barfota över vintern också pga andra anledningar

Äger ingaboots och han har aldrig haft några på sig.
 
Om det där är hagen tycker jag att du borde testa boots. Det finns iaf en grupp på facebook där man säljer begagnade boots, så får man det lite billigare än att köpa nya :)

Ska jag verkligen behöva köpa boots för att stallägare använder olämpligt material i hagen.
Känns inte rimligt.
Hade jag vetat se var sprängsten hade jag sagt aldrig och hellre låtit det vara lera..

Tanken var mest att se om det ens finns någonsom tycler detta underlag är rimligt i en hage eller om jag överdriver.
Känner mig väldigt besviken när dom hela tiden gör korkade saker
 
Boots är bra, men kan vara svåra att få på, iallafall mina easyboots. De fick jag banka på försiktigt med hammare när det började närma sig verkning. De ska ju sitta tight.
Jag gav upp till slut för jag tyckte det vart bökigt. Jag hade bara boots vid arbete.
Sjukhagens underlag ser lite illavarslande ut om hästen är ömfotad ❤
 
Ska jag verkligen behöva köpa boots för att stallägare använder olämpligt material i hagen.
Känns inte rimligt.
Hade jag vetat se var sprängsten hade jag sagt aldrig och hellre låtit det vara lera..

Tanken var mest att se om det ens finns någonsom tycler detta underlag är rimligt i en hage eller om jag överdriver.
Känner mig väldigt besviken när dom hela tiden gör korkade saker

Vad står det i ert hyreskontrakt angående sjukhage? :)
 
Boots är bra, men kan vara svåra att få på, iallafall mina easyboots. De fick jag banka på försiktigt med hammare när det började närma sig verkning. De ska ju sitta tight.
Jag gav upp till slut för jag tyckte det vart bökigt. Jag hade bara boots vid arbete.
Sjukhagens underlag ser lite illavarslande ut om hästen är ömfotad ❤
Easyboots ska sitta tajt och kan vara trixiga att få på, men det finns många andra modeller som är mycket lättare :)
 
Vad står det i ert hyreskontrakt angående sjukhage? :)
Står egentligen bara att man ska fixa skötsel av hästen själv. Såsom mat vatten mockning. Det står inte att dom ska lägga in sprängsten istället för lera för att det blir bättre då🤷‍♀️

Känns orimligt underlag även om hästen är skodd eller inte ömfotad
 
Hej. Min höst går i sjukhage. Bleviprincip en sjö och väldigt lerigt.
Stallägarna sa dom skulle fylla på med grusom de skulle bli lerigt.

Det har som gjort nu. MEN dom har lagt in sprängsten. Men lagt sand ovanpå i halva hagen men även där har det börja grävas fram stenar..
Min häst har nydligen blivit barfota.
Och hagen är hans enda Place .

Ska jag nöja mig med detta? Känns så jävla oschysst med sprängsten 50% av en liten hage..

Får jag ändra rubriken? Jag kan inte vara den enda som undrar vad Bruce gör i din hage.
 
Vår stallägare är också förtjust i sådana stora stenar, men vi har det bara vid grindhålen i hagarna. Jag hade inte velat att en sjukhage var full med sån sten, be dem ösa på rejält med vanligt grus över.
 
Vår stallägare är också förtjust i sådana stora stenar, men vi har det bara vid grindhålen i hagarna. Jag hade inte velat att en sjukhage var full med sån sten, be dem ösa på rejält med vanligt grus över.

Tanten hatar dom ju också o säger att gubben ska sluta köpa den.
ALLA klagar hela tiden att det ligger fullt efter ridvägarna men ingenting händer..
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har precis flyttat till ett nytt stall. Flyttade främst för att ridmöjligheterna är större i det nya stallet än mitt förra och att...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: lil-sis
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 876
Anläggning Hej! Har läst massor med trådar om detta, men fattar ändå inte.. Hur ska man göra? Vi har på vissa ställen lera över halva...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 172
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp