Språket på datorn ????

gylle

Trådstartare
Fick igår meddelande från Windows update att där var nya uppdateringar hämtade dessa och det var bland annat nya explorer 7, installerade det och vips så blev jag av med de svenska menyerna i explorer, än värre är att den kodar sidorna fel på vissa webbplatser och där har å, ä och ö försvunnit och ersatts med en ruta.
Det jag reagerade på var att de uppmanade en att välja söktjänst och jag fick förslag och på land stod great britain, hade ett mindre helsike men lyckades till slut ändra den till svenska google, den var envis som synden att jag skulle ha england som land.
Började ana att den helt enkelt även hämtat engelsk version av explorer och gick därför in och hämtade den svenska manuellt på microsofts sida, när jag försöker installera den så får jag upp en ruta om att den versionen jag försöker installera har inte samma språk som operativsystemet ? och sedan händer inte mer utan installationen avbryts.
Har varit inne och letat överallt alla språkinställningar vad jag kan hitta står på svenska. Går jag in på encoding i explorer så klickar jag på användardefinierat så vips får jag fram å, ä och ö på webbsidan men nästa sida jag öppnar så är det borta igen. Det som är knäppt i explorer om jag klickar på help då får jag upp hjälpprogrammet på svenska.
Datorn är en Dell dator med orginalinstallerat XP från dem (de tillverkas ju just på Irland om det är det som påverkar) dock så har det aldrig blivit så här tidigare utan jag har alltid haft svenska menyer/språk ?

HJÄLP MIG INNAN JAG BLIR KNÄPP !!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp