Bukefalos 28 år!

Språngrulla

Scilla

Trådstartare
Hur länge har ni fått vänta på att hingstägaren bekräftar fölresultatet på språngrulla?

Alla avgifter är sedan länge betalda och fölet är fött den 17 maj.
 
Sv: Språngrulla

Sitter med samma problem.

Fölet född 19 maj.Inrapporterat fölresultat 20 maj.Alla avgifter betalda eftersom det var 90-dygnsavgift.

Vill inte hänga ut nån(det är väl lätt att kolla ändå) MEN:

Har kontaktat hingsthållare utan resultat.Har kontaktat hingstägare som i sin tur stött på hos hingsthållare.Har kontaktat ASVH som bara hänvisar vidare till hingsthållare.

Jag fattar inte hur man ska kunna få ut reghandlingarna om alla bara hänvisar vidare och den som ska godkänna bara struntar (?) i det.
 
Sv: Språngrulla

Hingsthållaren kanske bara inväntar att fler ston ska föla så att han/hon tar fler i ett svep?
 
Sv: Språngrulla

Hej!
Jag hade samma problem och mailade ASVH. De sa att jag skulle maila/ringa till hingsthållaren och det gjorde jag. Dagen efter var registreringspappren framme på språngrullan och jag har lämnat för registering.
Ha det gott
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 057
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 903
Senast: Skjøldur
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 815
Senast: Blyger
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp