Spraybalsam utan parfym

parellikusken

Trådstartare
Jag brukar byta ut mitt vanliga balsam mot spraybalsam när jag duschar någon annan stans än hemma då det är smidigast.
Men eftersom jag nu simmar flera gånger i veckan skulle jag behöva ett bra spraybalsam utan eller med svag parfym. Den jag använder nu luktar och det känns dumt att använda det i och med allergier och sånt.

Så.. Någon som har tips på bra spraybalsam utan parfym?
 
Jag brukar byta ut mitt vanliga balsam mot spraybalsam när jag duschar någon annan stans än hemma då det är smidigast.
Men eftersom jag nu simmar flera gånger i veckan skulle jag behöva ett bra spraybalsam utan eller med svag parfym. Den jag använder nu luktar och det känns dumt att använda det i och med allergier och sånt.

Så.. Någon som har tips på bra spraybalsam utan parfym?

Paul Mitchell har generellt milt parfymerade produkter (med undantag för ett par serier), kolla in deras Taming spray tex.

Annars kanske Biolage? Jag har en balsamspray därifrån som inte doftar mycket.
 
Jag brukar byta ut mitt vanliga balsam mot spraybalsam när jag duschar någon annan stans än hemma då det är smidigast.
Men eftersom jag nu simmar flera gånger i veckan skulle jag behöva ett bra spraybalsam utan eller med svag parfym. Den jag använder nu luktar och det känns dumt att använda det i och med allergier och sånt.

Så.. Någon som har tips på bra spraybalsam utan parfym?

Jag kan tipsa om leave in cream som alternativ till balsamspray. Då sprider du inte doft på samma sätt som med en spray och det finns rätt många att välja.
 
Jag som skulle vara fiffig och tipsa om spraybalsam för barn för jag tänkte att dom borde ju vara doftfria. Men de två första jag hittade (Bamse och Alfons) var "lätt parfymerade" :banghead:
Hoppas att du hittar något märke som är bra (både utan doft, och att det faktiskt funkar bra som balsamspray också).
 
Jag som skulle vara fiffig och tipsa om spraybalsam för barn för jag tänkte att dom borde ju vara doftfria. Men de två första jag hittade (Bamse och Alfons) var "lätt parfymerade" :banghead:
Hoppas att du hittar något märke som är bra (både utan doft, och att det faktiskt funkar bra som balsamspray också).

Jag, som använder dessa, kan säga att det inte är något "lätt" över den doft som sprids med dessa två. Det är rätt mycket doft, även om det kanske kan anses vara en "mild" doft.

(dessutom kliar de som tusan i hårbotten)
 
Jag, som använder dessa, kan säga att det inte är något "lätt" över den doft som sprids med dessa två. Det är rätt mycket doft, även om det kanske kan anses vara en "mild" doft.

(dessutom kliar de som tusan i hårbotten)

Jag tycker att den med Bamse är bra. Men jag brukar inte spraya den i hårbotten. Bara i längderna så att håret inte blir elektriskt. Men nog luktar den.
 
Finns massa länkar på nätet hur man gör sitt eget spraybalsam
Det enklaste var att blanda 1/5 av ditt vanliga balsam med 4/5 vatten i en sprayflaska.
 
Paul Mitchell har generellt milt parfymerade produkter (med undantag för ett par serier), kolla in deras Taming spray tex.

Annars kanske Biolage? Jag har en balsamspray därifrån som inte doftar mycket.
Tack för tips! Ska kolla på dom. 👍
Jag kan tipsa om leave in cream som alternativ till balsamspray. Då sprider du inte doft på samma sätt som med en spray och det finns rätt många att välja.
Inte ens vetat att det finns, så tack. 🙂
 
Jag brukar byta ut mitt vanliga balsam mot spraybalsam när jag duschar någon annan stans än hemma då det är smidigast.
Men eftersom jag nu simmar flera gånger i veckan skulle jag behöva ett bra spraybalsam utan eller med svag parfym. Den jag använder nu luktar och det känns dumt att använda det i och med allergier och sånt.

Så.. Någon som har tips på bra spraybalsam utan parfym?

Jag har ett från urtekram som är bra, men med (svag) rosmarindoft. En vän använder ett som heter chia detangler från Aubery, hon verkar väldigt nöjd och det ska vara parfymfritt.
 
Jag har ett från urtekram som är bra, men med (svag) rosmarindoft. En vän använder ett som heter chia detangler från Aubery, hon verkar väldigt nöjd och det ska vara parfymfritt.
Tack!
Tycker dock urtekrams produkter brukar lukta mycket. Men hittar du det på vanlig affär?
 
Jag använder Bruns oparfymerade spraybalsam. Det är riktigt bra, on par med dyra salongprodukter (kanske för att det också är en salongprodukt, menmen). Finns på t.ex. Jordklok. Väldigt drygt också, jag använder några spray varje dag och den räcker i ett halvår utan problem :)
 
Jag som skulle vara fiffig och tipsa om spraybalsam för barn för jag tänkte att dom borde ju vara doftfria. Men de två första jag hittade (Bamse och Alfons) var "lätt parfymerade" :banghead:
Hoppas att du hittar något märke som är bra (både utan doft, och att det faktiskt funkar bra som balsamspray också).
Bamses "Lille Skutt balsamspray" är oparfymerad.
 
Jag använder Bruns oparfymerade spraybalsam. Det är riktigt bra, on par med dyra salongprodukter (kanske för att det också är en salongprodukt, menmen). Finns på t.ex. Jordklok. Väldigt drygt också, jag använder några spray varje dag och den räcker i ett halvår utan problem :)
Tack för bra tips! 👍
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
894
Senast: tuaphua
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: turbofling
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
837
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp