Sprayflaskor som slutar fungera.

Ellajsa

Trådstartare
För någon månad sedan så köpte jag en flaska med hårspray, efter två veckor så fungerade den inte längre. Det är som om att när man skakar flaskan så händer det inget, utan det låter som om att det bara är vatten därinne. Iförrgår så köpte jag en flaska med torrshampoo. Vad händer två dagar senare? EXAKT SAMMA SAK. Det går inte att spraya längre, och det är som om att den kissar på mig istället för att komma i ett fint pys. Ehehe :p

Vad sjutton gör jag för fel? Går det att rädda? Eller hur undviker man att detta händer?
 
För någon månad sedan så köpte jag en flaska med hårspray, efter två veckor så fungerade den inte längre. Det är som om att när man skakar flaskan så händer det inget, utan det låter som om att det bara är vatten därinne. Iförrgår så köpte jag en flaska med torrshampoo. Vad händer två dagar senare? EXAKT SAMMA SAK. Det går inte att spraya längre, och det är som om att den kissar på mig istället för att komma i ett fint pys. Ehehe :p

Vad sjutton gör jag för fel? Går det att rädda? Eller hur undviker man att detta händer?
Tvätta av munstycket och torka lite våldsamt med trasa. Det låter som om det är lite stockat? Kom ihåg att alltid sätta på korken efter användning.
 
Tvätta av munstycket och torka lite våldsamt med trasa. Det låter som om det är lite stockat? Kom ihåg att alltid sätta på korken efter användning.
Har tvättat och torkat munstycke nu, men det hjälpte inte :p Men det är ju som om att det är något fel inuti? För när man skakar så ska det ju liksom bli tryck, men det blir det alltså inte. (Och korkarna är alltid på.)
 
Har tvättat och torkat munstycke nu, men det hjälpte inte :p Men det är ju som om att det är något fel inuti? För när man skakar så ska det ju liksom bli tryck, men det blir det alltså inte. (Och korkarna är alltid på.)
Då måste de ju ha läckt, av nån anledning? Och jag har nog aldrig skakat någon burk, trycket finns där i alla fall.

Jag köpte faktiskt ett torrschampo för ett tag sedan, där jag fick liknande problem. Jag kastade det... Jag tror att det var Pantenes.
 
Då måste de ju ha läckt, av nån anledning? Och jag har nog aldrig skakat någon burk, trycket finns där i alla fall.

Jag köpte faktiskt ett torrschampo för ett tag sedan, där jag fick liknande problem. Jag kastade det... Jag tror att det var Pantenes.

Det syns ingenting på flaskan iallafall, och inte bänken där det brukar stå, så det ser inte ut som om att den har läckt. Hur dumt som helst. Jag har inte lust att köpa en ny flaska i veckan :D
 
Det syns ingenting på flaskan iallafall, och inte bänken där det brukar stå, så det ser inte ut som om att den har läckt. Hur dumt som helst. Jag har inte lust att köpa en ny flaska i veckan :D
Alltså inte läckt vätska, utan gas. Själva trycket alltså, så att det inte finns tillräckligt med tryck kvar för att trycka ut sprayen i ett moln.
 
För någon månad sedan så köpte jag en flaska med hårspray, efter två veckor så fungerade den inte längre. Det är som om att när man skakar flaskan så händer det inget, utan det låter som om att det bara är vatten därinne.
Hmm...om du använder mycket av den så kanske den helt enkelt tog slut?
 
Så blir mina sprayflaskor om jag förvarar de inne i badrummet hos oss, det är litet och blir väldigt fuktigt och varmt när man duschar. Munstyckena blir så igentäppta att jag har fått använda en säkerhetsnål och varmvatten för att få ordning på de ibland.
 
Fast ts skriver ju att hon tvättat och gnuggat munstyckena. Finns där inte tillräckligt med tryck, så kommer vätskan ut som just vätska istället för som ett moln.
 
Prova spola flaskan under varmvatten ganska länge. Ibland klibbar det ihop sig så pass att det inte räcker att tvätta ytligt.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Fast ts skriver ju att hon tvättat och gnuggat munstyckena. Finns där inte tillräckligt med tryck, så kommer vätskan ut som just vätska istället för som ett moln.

Vet inte om det var riktat till mig (?) men vad gäller mina sprayflaskor så kommer sprayet ut som vätska när de blir igenkorkade, tills det blir totalstopp. Hur det är för ts vet jag inte men jag har aldrig fått ordning på mina munstycken utan nål, bara vatten och gnugg räcker inte. För min del har det alltså inte varit trycket som försvunnit.
 
När munstycket är igentäppt blir första symptomen att det rinner/droppar istället för spejar. Sedan stelnar det och korkar igen totalt.

Att försöka lösa upp annat än ytliga stopp med utvändig rengöring är helt lönlöst. Det sitter ju en propp en bit in också.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 063
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 594
Senast: Kraxa
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 619
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 303
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp