Spricka i skallen?

R

Raderad medlem 124573

Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i själva nedslaget men direkt efteråt kändes kroppen normal igen.
Jag fick en bula stor som en ciabatta typ och ont i själva bulan men aldrig ont inne i huvudet. Heller ingen yrsel, illamående eller liknande. Var i kontakt med 1177 men åkte aldrig in och kollade.

Däremot funderar jag på, nu ett år senare, om jag kan ha fått en spricka eller skada på skallbenet? Jag har fortf en liten fläck i bakhuvudet som är liiite öm om jag trycker på rätt ställe och jag känner det även om jag ligger på hårt underlag.

Eg rätt meningslös fundering men är nyfiken. Kan ju dock inte direkt åka in nu och be dom kolla 😅
 
Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i själva nedslaget men direkt efteråt kändes kroppen normal igen.
Jag fick en bula stor som en ciabatta typ och ont i själva bulan men aldrig ont inne i huvudet. Heller ingen yrsel, illamående eller liknande. Var i kontakt med 1177 men åkte aldrig in och kollade.

Däremot funderar jag på, nu ett år senare, om jag kan ha fått en spricka eller skada på skallbenet? Jag har fortf en liten fläck i bakhuvudet som är liiite öm om jag trycker på rätt ställe och jag känner det även om jag ligger på hårt underlag.

Eg rätt meningslös fundering men är nyfiken. Kan ju dock inte direkt åka in nu och be dom kolla 😅
Du kan ju prata med 1177, men jag tror inte det gör nytta, lyft det med läkaren vid nästa besök i alla fall.
 
Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i själva nedslaget men direkt efteråt kändes kroppen normal igen.
Jag fick en bula stor som en ciabatta typ och ont i själva bulan men aldrig ont inne i huvudet. Heller ingen yrsel, illamående eller liknande. Var i kontakt med 1177 men åkte aldrig in och kollade.

Däremot funderar jag på, nu ett år senare, om jag kan ha fått en spricka eller skada på skallbenet? Jag har fortf en liten fläck i bakhuvudet som är liiite öm om jag trycker på rätt ställe och jag känner det även om jag ligger på hårt underlag.

Eg rätt meningslös fundering men är nyfiken. Kan ju dock inte direkt åka in nu och be dom kolla 😅
Jodå, om du oroar dig så prata med VC om en remiss till röntgen.
 
Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i själva nedslaget men direkt efteråt kändes kroppen normal igen.
Jag fick en bula stor som en ciabatta typ och ont i själva bulan men aldrig ont inne i huvudet. Heller ingen yrsel, illamående eller liknande. Var i kontakt med 1177 men åkte aldrig in och kollade.

Däremot funderar jag på, nu ett år senare, om jag kan ha fått en spricka eller skada på skallbenet? Jag har fortf en liten fläck i bakhuvudet som är liiite öm om jag trycker på rätt ställe och jag känner det även om jag ligger på hårt underlag.

Eg rätt meningslös fundering men är nyfiken. Kan ju dock inte direkt åka in nu och be dom kolla 😅
En spricka borde ju ha läkt på ett år?
 
Det känns onödigt att belasta sjukvården bara för att en är nyfiken. Eventuellt går det att fråga läkarens omdöme i förbigående när en är inne för ett rutinbesök av något slag, men de kan förmodligen ingenting säga oavsett. :)
 
Det känns onödigt att belasta sjukvården bara för att en är nyfiken. Eventuellt går det att fråga läkarens omdöme i förbigående när en är inne för ett rutinbesök av något slag, men de kan förmodligen ingenting säga oavsett. :)
Nej det är precis därför jag frågar här 😅 Har inga planer på att gå till läkare
 
Blev sparkas av en skodd häst i hamstring och har en förtjockning där flera år senare, antar att det är ärrvävnad.
När jag var liten slog min bror mig rejält med en kloss i pannan vid hårfästet, har både ärr där och en liten knöl fast avlång.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag är opererad i huvet för 1 år sen och skallbenet är fortfarande inte helt ihopläkt. Mellen plattona i huvet så har jag fördjupningar som jag känner när jag drar fingret över huvet. Det tar tid för skallben att läka.
 
För många år sen slog jag i svanskotan och den gjorde ont i FLERA ÅR. Tänker att skallben kanske är lika dumma i huvudet. Öh. Sattsäja.
Å ja, svanskotan är hemsk att skada! Slog mig riktigt illa som barn på svanskotan och kunde känna av det långt upp i tonåren och något efter det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp