Spricka i trampdynan.

Raven_

Trådstartare
Igårkväll märkte jag att Piraya haltade rätt så kraftigt. Klämde och kände och hon reagerade inte alls. Hittade sen en rätt så djup spricka i stora trampdynan, såg ut som ett skärsår. Läker det ut av sig själv lr bör hon vara "stilla" tills det läkt? Hon har haltat kanske 3-4 gånger kraftigt sen igår.
 
Sv: Spricka i trampdynan.

Du bör ha henne lite mer stilla för att det ska läka snabbare. Jag slänger på mina en strumpa/sko om vi ska ut och kissa med skärsår i trampdynan.
 
Sv: Spricka i trampdynan.

Okej, ska försöka :grin: Hur lång tid brukar det läka ihop på?
 
Sv: Spricka i trampdynan.

Beror helt på hur såret ser ut, hur mycket hunden drar upp det, slickar, naggar, läkkött så jag vet inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
784
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp