Sprickor..

M

Mulen

Jag vet inte om jag är helt ute och snurrar nu men såvitt jag vet så är hornet utsidan på hoven (vägghorn/sulhorn).

Var inne på en sida och läste lite om sjukdomar på häst och då fanns både hovspricka och hornspricka med, symptom och behandling liknade varandra men det var en hel del saker som skilde sig.

Är det jag som är trött? Vill någon väcka mig med en förklaring i såfall? :crazy:
 
Jag skulle nog säja att hornspricka är ett annat ord för hovspricka... Jag har då åtminstone inte fått lära mig något annat på MIN hovisutbildning... :D
Det finns många behandlingsmetoder för att komma tillrätta med sådana. De kan likna varandra eller vara ganska olika och ändå vara lika rätt!
 
Ja, så tyckte jag också, att det borde vara en annan benämning.

Eftersom de stod direkt efter varandra på samma sida blev jag konfunderad och tänkte "oj, vad har jag nu missat!" :confused:

Men men...då var det inte mig det var fel på den här gången iaf. :D
 

Liknande trådar

Hästvård Var hos veterinär igår med rejält halt häst (ej min, hyr henne deltid av ridskolan) och det visade sig vara svårt att få nån rätsida på...
Svar
8
· Visningar
2 055
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 795
Senast: Lime
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: NotlikeI
·
Relationer Det här är ett råd jag läst flera gånger på buke och jag tycker det är ett bra råd, jag förstår poängen. Jag förstår dock inte hur jag...
Svar
14
· Visningar
1 342
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp